محاسبه سود استخراج ارزهای رمزپایه مختلف – فناوران امید

همانطور که می دانید، این روزها استخراج ارزهای دیجیتال یکی از روش های کسب درآمد اینترنتی مناسب محسوب می شود که افراد زیادی در حال انجام آن هستند. اما به همان اندازه که این کار می تواند سودآور باشد، به همان اندازه نیز می تواند موجب ضرر و زیان شما شده و در نهایت سرمایه های شما را از بین ببرد. برای این منظور قبل از شروع به استخراج، نیاز است که حتما مطالعات و بررسی هایی را در رابطه با ارزی که قصد استخراج آن را داریم انجام داده و اقدام به محاسبه سود استخراج کنیم. توجه داشته باشید که استخراج ارزهای دیجیتال اصلا امری ساده نبوده و آغاز آن بدون پیش بینی های لازم ممکن است منجر به ورشکستگی شما شود!

هزینه استخراج ارزهای رمزپایه

حتما شما نیز تبلیغاتی در خصوص استخراج ارزهای دیجیتال و خصوصا استخراج بیت کوین دیده و شنیده اید که ادعا می کنند بدون زحمت می توانید از این راه به کسب درآمد میلیونی برسید. اما این تصور کاملا غلط بوده و صرفا یک تبلیغات گول زننده است. استخراج ارز اگر به گونه ای باشد که بخواهید از آن کسب درآمد داشته باشید، مستلزم هزینه و سرمایه گذاری اولیه است. بدون این امر، حتی اگر موفق به استخراج شوید، در پایان هزینه تمام شده برای شما بسیار بیشتر از مقدار ارزی خواهد شد که استخراج کرده اید.

هزینه تهیه سخت افزار مورد نیاز، هزینه برق مصرفی سخت افزارها و سیستم خنک کننده، هزینه مکان اشغال شده توسط سیستم، هزینه استهلاک سیستم در اثر روشن ماندن مداوم و سایر موارد، از جمله مهمترین هزینه هایی است که گاهی مقدار آن به شدت زیاد شده و از مقدار ارزی که استخراج کرده اید، بسیار بیشتر خواهد شد. به این ترتیب اگر بی گدار به آب بزنید، قطعا به نتیجه دلخواه خود نخواهید رسید و تلاش هایتان بی ثمر خواهد شد.

علاوه بر موارد فوق، انتخاب ارز مناسب برای استخراج نیز یکی دیگر از اصول اولیه برای سودآوری است. اگر شما همه موارد بالا را مد نظر قرار دهید اما در انتخاب ارز مناسب، دقت عمل به خرج ندهید، بازهم ممکن است زیان مالی ببینید و یا سود شما بسیار کمتر از حد انتظارتان شود. به این ترتیب به نظر می رسد محاسبه سود استخراج ، یکی از مهمترین مراحلی است که باید قبل از اقدام به استخراج انجام دهید.

محاسبه هزینه استخراج
اگر به هزینه هایی که بابت استخراج می کنیم، توجهی نداشته باشیم، درصد شکست ما بسیار زیاد خواهد بود.

محاسبه سود استخراج ارز

برای محاسبه سود استخراج نیاز است که به فاکتورهای مختلفی توجه کنید. قطعا بودجه شما برای تهیه سخت افزار مربوط به استخراج محدود بوده و شما قصد دارید تا از ابزاری که در اختیار دارید، بیشترین سود را بدست آورید. علاوه بر این هزینه برق مصرفی نیز نسبتا گران بوده و ممکن است برای یک دوره خاص، چندین برابر شود که بسته به سیستمی که در اختیار دارید، متفاوت می باشد. به این ترتیب برای محاسبه سود استخراج می توان گفت که اصلی ترین فاکتورها موارد زیر هستند:ماشین حساب ارز دیجیتال

  • هزینه خرید سخت افزار مورد نیاز برای استخراج
  • هزینه برق مصرفی
  • هزینه استهلاک سخت افزارهای مصرفی
  • اگر از استخر استخراج استفاده می کنید، کارمزد استفاده از استخر
  • نرخ هش دستگاه استخراج
  • ارزش و قیمت ارزی که قصد استخراج آن را دارید
  • بلاک تایم ارزی که قصد استخراج آن را دارید
  • میزان سختی حدس هش کد ارز مورد نظر

همچنین بخوانید |  محاسبه هش ریت برای استخراج با کارت گرافیک

با در اختیار داشتن اطلاعات بالا، حال می توانید به محاسبه سود استخراج ارز مورد نظرتان پرداخته و در صورتی که مقدار آن کمتر از حد انتظار شد، ارز دیگری را انتخاب نمود. البته برای این محاسبات طولانی و وقت گیر، ماشین حساب های مخصوصی نیز وجود دارد که بسیار کارآمد هستند. این ماشین حساب های آنلاین، قادرند با در اختیار داشتن اطلاعات بالا، سریعا میزان سود یا زیان شما را در طول دوره های ماهانه و سالانه مشخص کنند و سریعا نتیجه را به شما برگردانند. در ادامه تعدادی از این ماشین حساب های محاسبه سود استخراج معرفی شده است.

ماشین حساب ارز دیجیتال

همانطور که گفتیم برای محاسبه سود حاصل از استخراج ارزهای دیجیتال و بررسی صرفه اقتصادی این کار، ماشین حساب های آنلاینی وجود دارد که کار با آن ها بسیار ساده بوده و می تواند شما را در این امر، یاری نماید. در زیر تعدادی از این ماشین حساب ها معرفی شده اند و در ادامه نحوه کار با یکی از آن ها نیز شرح داده شده است که با یکدیگر مرور می کنیم.

  1. whattomine.com
  2. coinwarz.com/calculators
  3. crypt0.zone/calculator
  4. cryptocompare.com/mining/calculator
  5. ccgmining.com/profit-calculator.php

موارد معرفی شده در بالا، تعدادی از بهترین ماشین حساب های آنلاین محاسبه سود استخراج ارزهای رمزپایه می باشند که تنها کافی است لینک هر کدام از آن ها را در آدرس بار کپی کرده و به صفحه محاسبه سود وارد شوید. برای یادگیری بهتر، ما در اینجا نحوه کار با ماشین حساب Crypt0.zone را به طور خلاصه آموزش می دهیم.

نحوه کار با ماشین حساب Crypt0.zone

برای محاسبه سود استخراج با استفاده از ماشین حساب Crypt0.zone ابتدا به آدرس سایت آن از طریق کلیک روی لینک مشخص شده، مراجعه کنید. پس از وارد شدن به سایت، با صفحه ای همچون صفحه زیر مواجه خواهید شد.

ماشین حساب محاسبه سود استخراج
طبق موارد گفته شده، باید اطلاعات را در این ماشین حساب وارد کنیم.

در نوار بالا، ابتدا نوع ماینر خود را انتخاب کنید. گزینه Nvidia و AMD برای استخراج با کارت گرافیک، گزینه ASIC برای استخراج با ماینر ASIC و گزینه CPU برای استخراج با CPU می باشد.

به عنوان مثال ما در اینجا گزینه Nvidia را انتخاب می کنیم. حال باید نوع و تعداد کارت های گرافیک خود را در قسمت بعدی وارد کنیم. اگر عدد صفر روبروی هر کدام از کارت های گرافیک را 1 کنیم، به معنی این است که ما از آن نوع، حداقل یک عدد کارت گرافیک داریم. به عنوان نمونه، ما یک عدد گرافیک 1050Ti و یک عدد گرافیک 1070 را انتخاب می کنیم.

در قسمت بعدی باید نوع الگوریتم انتخابی را برای استخراج ارز انتخاب کنیم. هر کدام از این الگوریتم ها شامل یک یا چند آلت کوین می باشند که عدم انتخاب آن ها به این معنی است که شما از استخراج ارزهای مربوط به آن الگوریتم چشم پوشی می کنید. به طور پیش فرض تمامی الگوریتم ها انتخاب شده اند تا میزان سود همه ارزهای قابل استخراج برای شما نمایش داده شود. پیشنهاد می شود اگر ارز خاصی مد نظر شما نیست، همه چیز را به صورت پیش فرض رها کنید تا همه ارزهای قابل استخراج برای شما محاسبه شوند. در فیلدهای اول و دوم هر کدام از این الگوریتم ها، میزان نرخ هش و توان سخت افزار شما برای کار در آن الگوریتم مشخص شده است که به طور پیش فرض انتخاب شده است و شما می توانید با دانش خود نسبت به این مقادیر، خودتان آن ها را تغییر دهید. اما اگر آشنایی ندارید، مقادیر پیش فرض را تغییر ندهید.

همچنین بخوانید |  استخراج طلا نیاز به 20 برابر انرژی بیشتر نسبت به استخراج بیت کوین دارد!

در قسمت آخر نیز میزان هزینه برق مصرفی به ازای هر کیلووات ساعت را باید بر حسب دلار وارد کرده و سپس کارمزد عضویت در استخر ماینینگ خود را نیز وارد کنید. پس از پر کردن تمامی اطلاعات، حال گزینه “Calculate” را انتخاب کنید.

جدول میزان سودآوری
جدول میزان سودآوری ارزهای مختلف

پس از انتخاب گزینه Calculate ، جدولی همانند جدول بالا به شما نمایش داده می شود که به ترتیب سود مرتب شده است. به عنوان مثال در این جدول عنوان شده است که اگر شما یک کارت گرافیک 1050Ti و یک کارت گرافیک 1070 از نوع Nvidia داشته باشید، با توجه به میزان هزینه برق مصرفی و استخر ماینینگ، ارز Akroma هر ساعت حدود 0.03 دلار و روزانه حدود 0.92 دلار به شما سود خواهد رساند. به عنوان نمونه اگر با استفاده از سخت افزار و اطلاعاتی که وارد شده، بخواهیم اتریوم استخراج کنیم، سود ما به صورت روزانه تنها 0.01 دلار خواهد بود که مقداری بسیار کم است.

نتیجه گیری

همانطور که دیدید، اگر قبل از شروع به استخراج، مقدار سود حاصل از آن را محاسبه نکنیم، ممکن است به جای سود هنگفت، زیان های جبران ناپذیری ببینیم. ما در مثال دیدیم که حتی با داشتن دو کارت گرافیک نسبتا با قدرت نیز اگر به استخراج ارزی مثل اتریوم روی بیاوریم، سود چندانی نسیب ما نخواهد شد. پس علاوه بر انتخاب سخت افزار مناسب جهت ماینینگ، ما باید در انتخاب ارزی که قصد استخراج آن را داریم نیز دقت عمل بسیاری به خرج دهیم.

محاسبه سود استخراج قبل از خرید دستگاه های استخراج و سخت افزار مورد نیاز برای استخراج، امری بسیار مهم بوده و نیاز است که حتما به آن توجه شود. ما دیدیم که چگونه می توان با استفاده از ماشین حساب های آنلاین و در تنها چند دقیقه، سود استخراج خود را محاسبه کنیم. پس قبل از هزینه کردن، ابتدا این کار را انجام دهید و با چشم باز به سراغ کسب درآمد از این طریق بروید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا