مدرک CFA چیست 1399

اشتراک گذاری پست

CFA مخفف عبارت Chartered Financial Analyst به معنای تحلیلگر خبره مالی است. CFA مدرکی در زمینه امور مالی و سرمایه گذاری است که توسط موسسه آمریکایی CFA اعطا می شود. افرادی که دوره های آموزشی به خصوصی را تکمیل نموده و سپس سه مرحله آزمون را پشت سر گذارند، به عنوان خبره مالی در نظر گرفته شده و این مدرک به آنان تعلق می گیرد. در صورتی که علاقه به دریافت مدرک CFA دارید و به دنبال روشی برای پرداخت هزینه آزمون CFA هستید، در این مقاله همراه ما باشید.

معرفی مدرک CFA

برای دریافت مدرک هایی مثل CFA یا GRE که به صورت بین المللی اعطا می شوند، نیاز به پرداخت ارزی خواهید داشت. با توجه به اینکه امکان پرداخت بین المللی با حساب های بانکی ایرانی وجود ندارد، نیاز به روش های دیگری برای پرداخت هزینه آزمون های بین المللی خواهید داشت. اما برای ثبت نام آزمون CFA می توانید از خدمات خرید اینترنتی امید احمدیانی بهره ببرید.

ثبت درخواست

مدرک CFA

CFA چیست

همان طور که قبل تر اشاره شد CFA یک گواهینامه در زمینه مالی است که به افرادی تعلق می گیرد که دوره های آموزشی گذرانده باشند و آزمون سه مرحله ای این مدرک را قبول شوند. هدف این موسسه از اعطای این مدرک، هدایت تخصص سرمایه گذاری در سراسر دنیا به سمت استاندارد های اخلاقی، علمی و حرفه ای بالاتری است. قصد موسسه ی CFA ایجاد ارزش برای متخصصان سرمایه گذاری ارشد جهان است.

دریافت مدرک CFA چه مزایایی دارد؟

افرادی که نسبت به دریافت مدرک CFA اقدام می نمایند، به برتری های نسبی دست می یابند. این مزایا را می توان به صورت زیر شرح داد:

1) آینده کاری بهتر – شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مالی برای پرکردن پست‌های شغلی به دنبال داوطلبانی هستند که با فرهنگ مالی آشنایی دارند. در چنین فضای رقابتی، دارندگان مدرکCFA با نشان دادن تخصص خود در مدیریت سرمایه و تحلیل‌های مالی مزایای بیشتری نسبت به دیگران دارند.

2) اعتبار حرفه ای – به نقل از فایننشیال تایمز ،در حال حاضرCFA به دلیل دقت زیادش جزء “استاندارهای طلایی” وال استریت است. همچنین با وجود دارندگان این مدرک در بیش از 145 کشور در سرتاسرجهان و کارفرمایانی که راغب به استخدام آنها در هرکجای دنیا هستند، CFA به یک تخصص جهانی تبدیل شده است.

چه کسانی می توانند در آزمون CFA شرکت کنند؟

آزمون­‌های CFA بسیار دشوار است.طبق گزارشات موسسه CFA، کمتر از 50 درصد داوطلبین می­‌توانند در هر سه آزمون این دوره موفق شوند.با این حال کسی که موفق به کسب مدرک خبرگی مالی شود، تقریبا می­‌تواند در همه مشاغل حرفه­‌ای در حوزه مالی در دنیا کار کند.

متخصصان امور مالی: چنانچه در حال حاضر در حوزه فعالیت­‌های مالی مشغول به کار هستید، مدرک CFA می­‌تواند موقعیت شغلی شما را تثبیت کند و به پیشرفت شما در مشاغلی همانند تحلیل­گر، مدیریت دارایی­‌ها، متخصص مالی، سرمایه­‌گذار بانکی و دیگر مشاغل، کمک می­‌کند. برای گذراندن این دوره و گرفتن مدرک، 48 ماه تجربه شغلی مرتبط لازم است.

دیگر تخصص‌­ها: متخصصین غیر سرمایه­‌گذار همانند وکلا و حسابداران نیز به دنبال مدرک CFA هستند. این یک مهارت فنی تکمیلی است که تخصص شما را در کسب‌‌و‌کارتان افزایش داده و شما را برای نقش‌های مدیریتی آماده می‌کند. نزدیک به 7 درصد از دارندگان این مدرک مدیران اجرایی هستند.

دانشجویان: شما مجبور نیستید با ورود به دوره CFA یک کارمند حرفه‌­ای شوید. اگر پول و زمان کافی دارید، این مدرک در رزومه شما بسیار ارزشمند است. یا اگر در یک جایگاه شغلی خاص در حوزه امور مالی قرار دارید، این مدرک به شما کمک خواهد کرد.

پرداخت هزینه CFA

پرداخت هزینه CFA

به منظور پرداخت ارزی و پرداخت در سایت های خارجی از راه های مختلفی می توان استفاده کرد. راه اول افتتاح حساب ارزی است که به واسطه ی آن صاحب حساب یکی از انواع کردیت کارت فیزیکی را نیز می تواند دریافت نماید. روش دیگر استفاده از کیف پول های الکترونیکی مثل پی پال است. همچنین می توانید با خرید ویزا کارت مجازی شخصاً اقدام به پرداخت هزینه CFA نمایید.

تجربه شما از ثبت نام در آزمون CFA چیست؟ نظرات خود را در رابطه با مدرک CFA با ما به اشتراک گذارید.

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
omid.ahmadyani@Outlook.com
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا