مراحل اخذ وقت سفارت کانادا به صورت آنلاین و سریع – فناوران امید

یکی از قسمت های مهم در برنامه مهاجرتی هر شخصی مراحل اخذ ویزاست. اگر شما توانسته اید بورسیه تحصیلی بگیرید و یا از طریق برنامه اکسپرس اینتری، قصد مهاجرت کاری و تخصصی دارید، باید مراحل اخذ ویزا را از طریق دریافت وقت سفارت کانادا پیگیری کنید. مانند تمامی مراحل مهاجرت،اخذ وقت سفارت کانادا (با توجه به موقعیت سیاسی ایران) در زمان مورد نظر شما، مساله بسیار مهمی محسوب می شود. در این مقاله ما از صفر تا صد مراحل اخذ ویزا از کانادا را برای شما شرح می دهیم تا بتوانید با آرامش و در سریع ترین زمان ممکن، مهاجرت کنید.

درج مدارک در سایت رسمی کانادا

اولین سوال مهم این است که شما به چه دلیل قصد مهاجرت دارید. وابسته به نوع مهاجرت و ویزای مورد نظر مراحل متفاوت خواهد بود. از آنجایی که تعداد زیادی از متقضیان مهاجرت به کانادا برای تحصیل و کار اقدام می کنند ما مراحل را بر اساس همین موضوع اعلام می کنیم.

یکی از معتبر ترین مراجع برای سایت رسمی دولت کاناداست که به طور جامع و دقیق تمام مراحل را ذکر کرده است. برای اخذ ویزا باید در گام اول در این سایت عضو شد. ایجاد حساب کاربری و یا GCkeylogin برای ارسال مدارک به سفارت الزامی است.

مراحل ایجاد GCkeylogin

به سایت رسمی دولت کانادا به آدرس : canada.ca مراجعه کنید. مطابق تصویر زیر بر روی “immigration and citizenship” کلیک کنید.

سایت رسمی کانادا

در مرحله بعد بر روی “My Application” کلیک کنید. زمانی که قصد دارید پروسه مهاجرتی خود را کنترل کنید نیز باید از همین منو اقدام نمایید.

ایجاد اکانت در سایت

سپس بر روی “Sign in or create account” کلیک کنید.

مراحل ساخت اکانت در سایت رسکی کانادا

اگر شما یک حساب GCkey دارد بر روی گزینه “Sign in with GCkey” کلیک کنید و اگر حساب ندارید بر روی گزینه “Register” کلیک کنید.

ثبت نام GCkey

در صفحه بعدی به شما توضیحاتی در خصوص نحوه ایجاد GCkey داده می شود. بر روی کلید “register with GCKey” کلیک کنید.

مراحل دریافت GCKey

در سمت راست تصویر بر روی “Sign Up” کلیک کنید.

مراحل ایجاد اکانت GCKey

برای پذیرفتن قوانین و شرایط بر روی “I accept” کلیک کنید.

شرایط و قوانین

در قسمت ‘Create Your username‘ نام کاربری برای خود تعریف کنید. یوزرنیمی که تعریف می کنید بایستی بین 8 تا 16 کارکتر بوده و کارکتر های خاص مانند @ ، # و % نداشته باشد.

یوزنیم خود را انتخاب کرده و سپس “Continue” را بزنید.

انتخاب یوزنیم

پسورد انتخابی شما باید بین 8 تا 16 کارکتر باشد. بیشتر از سه حرف آن مطابق با یوزرنیم نباشد. هم حروف کوچک و هم حروف بزرگ داشته باشد. شامل چند عدد نیز باشد. با در نظر گرفتن این شرایط در کادر اول پسورد و در کادر دوم پسورد را تکرار کنید.

سپس گزینه “Continue” را بزنید.

انتخاب پسورد

بخش سوالات امنیتی را به دقت پر کنید. در کادر اول از بین سوالات، یکی را انتخاب نمایید. در کادر دوم پاسخی متناسب با سوال اول درج کنید.

در کادر سوم از شما خواسته شده نام فردی که همیشه به یاد دارید، را ذکر کنید. در کادر چهارم نشانه ای که موجب به یاد اوردن این شخص می شود را بنویسید تا در صورت فراموشی به شما کمک کند. پر کردن این فیلد الزامی نیست.

گزینه بعدی درج تاریخی است که همیشه به یاد خواهید داشت. سال، ماه و روز را بنویسید. و همانند گزینه قبل می توانید یک نشانه (اختیاری) برای به یاد آوردن تاریخ ذکر کنید.

پس از تکمیل سوالات و یادداشت کردن آنها در جای مطمئن، بر روی “Continue” کلیک کنید.

درج سوالات امنیتی

اگر بعد از زدن دکمه continue با خطای ‘Invalid session‘ مواجه شدید، نگران نباشید. به صفحه اصلی رفته و از منوی “Sign in” به اکانت خود وارد شوید.

همچنین بخوانید |  اکسپرس اینتری چیست و چگونه می توان از طریق آن وارد کانادا شد؟

اگر به اکانت خود وارد شوید، در ابتدا نحوه تغییر پسورد و سوالات امنیتی را به شما یادآوری می کند. بر روی “Continue” کلیک کنید.

ورود به اکانت GCKey

برای انتخاب زبان انگلیسی بر روی ‘English‘ کلیک کنید. اکانت شما کاملا ایجاد شده است و اکنون می تواند از هر طریقی که علاقه مند هستید (کار، تحصیل و… ) مدارک را در سایت آپلود کنید و یا از امکانات مختلف سایت استفاده کنید.

تغییر زبان

اگر مراحل GCKey را به درستی طی کرده باشید و مدارک خود را آپلود کرده باشید، متوجه می شوید که یکی از مدارک مورد نیاز انگشت نگاری یا بیومتریک است. کانادا هیچ نماینده ای برای کارهای کنسولی و مهاجرتی در ایران ندارد. از این رو شما برای مراحل انگشت نگاری و … باید به کشور دومی سفر کنید. اغلب متقاضیان سفارت های کانادا در کشور های همسایه ایران مانند ترکیه یا امارات را انتخاب می کنند.

دریافت وقت سفارت کانادا از دو طریق انجام می شود:

  • به صورت حضوری
  • به صورت آنلاین

مراجعه حضوری یا Draft به سفارت خانه در ایران کاربردی ندارد. چرا که به علت نبود سفارت کانادا در ایران، با سفر به کشور های دیگر همراه است که خود وقت و هزینه زیادی را می طلبد. گزینه آنلاین بهترین راه حل برای ایرانیان محسوب می شود. در ادامه ما مراحل را از طریق آنلاین شرح می دهیم.

بیومتریک و انگشت نگاری

در گام اول شما باید به یکی از مراکز VAC (وک) مراجعه کرده و در وبسایت آنها یک حساب کاربری ایجاد کنید. VAC مخفف عبارت Visa Application Center است. سفارت برخی کشور ها برای آسان تر کردن و سریع تر کردن مراحل انگشت نگاری برخی مراحل را به مراکزی خارج از سفارت به نام وک سپرده اند.

VFS global یکی از مراکز معتبر است که به متقاضیان می توانند برای مراحل انگشت نگاری مراجعه نمایند. پس به سایت VFS global مراجعه کرده و یک حساب کاربری در این سایت ایجاد کنید. پس از ایجاد اکانت باید درخواست وقت انگشت نگاری کنید. شما می توانید انگشت نگاری خود را در مراکز متفاوتی از جمله در آنکارا، استانبول، امارات (دبی و ابوظبی)، ارمنستان (ایروان) و گرجستان انجام دهید. مرکز استانبول یکی از دفاتری است که متقاضیان زیادی به آنجا مراجعه می کنند.

مراحل افتتاح حساب در VFS global

به سایت VFS وارد شوید.

VFS global

برای دسترسی مستقیم به صفحه ایجاد اکانت و دریافت وقت سفارت کانادا اینجا کلیک کنید. بر روی “New User” کلیک کنید.

مرحله اول افتتاح اکانت در VFS

در فرم نشان داده شده، مشخصات خواسته شده را مطابق آنچه در ادامه ذکر شده تکمیل کنید:

  • First Name‘ : نام
  • Last Name‘ : نام خانوادگی
  • EmailID‘ : آدرس ایمیل
  • Mobile Number‘ : شماره موبایل
  • Password‘ : رمز عبور – رمز عبور باید شامل حروف کوچک و بزرگ، کارکتر های خاص و بین 8 تا 15 کارکتر باشد.
  • Confirm Password‘ : تایپ مجدد پسورد

سپس گزینه ‘ I knowledge terms and conditions‘ را تیک دار کنید. سپس کد تصویری را وارد نمایید.

پر کردن فرم VFS global

سپس برای اولین ورود ایمیل و رمز خود و سپس کد تصویری را وارد کرده و گزینه “Continue” را بزنید.

ورود به اکانت VFS

سپس ایمیلی برای شما ارسال می شود. بر روی لینک ارسال شده در آن ایمیل کلیک کنید تا حساب شما فعال شود. سپس می توانید برای دریافت وقت سفارت و انگشت نگاری اقدام کنید.

چه کسانی به بیومتریک و انگشت نگاری نیاز دارند؟

عموما شما نیاز به انجام مراحل بیومتریک دارید اگر برای موارد زیر اقدام می کنید:

  • ویزای توریستی
  • ویزای کار و تحصیل (به جز آمریکایی ها)
  • اقامت دائم
  • پناهندگی
  • تمدید مدت اقامت خود در کانادا
  • تمدید مجوز کار یا تحصیل

توجه داشته باشید که افراد زیر 14 سال و بالای 79 سال نیازی به مراحل انگشت نگاری ندارند. بررسی این موضوع که آیا شما نیاز به مراحل انگشت نگاری دارید یا خیر وابسته به نظر اداره مهاجرت کاناداست. اغلب کسانی که سابقه سفر به کانادا دارند از این موضوع معاف هستند. انجام مراحل بیومتریک ده سال اعتبار دارد و لزومی به انجام مجدد در هر بار ورود به کانادا نیست.

همچنین بخوانید |  بهترین شهر کانادا برای مهاجرت دانشجویان کدام است؟

هزینه انگشت نگاری چه قدر است؟

  • متقاضی انفرادی : 85 دلار کانادا
  • خانواده هایی که همزمان در خواست می کنند : حداکثر هزینه کل 170 دلار کانادا
  • گروه های سه نفری یا بیشتر هنرمندان، کارمندان یک شرکت و … که همزمان درخواست مجوز کار می کنند : حداکثر هزینه کل 255 دلار کانادا

پرداخت هزینه های انگشت نگاری از طریق کارت های اعتباری بین المللی مانند ویزا کارت و مستر کارت مقدور است. متقاضیان می توانند در صورت نداشتن کردیت کارت از سیستم های پرداخت فناوران امید استفاده کنند.

آدرس مراکز انگشت نگاری

ترکیه

آنکارا :

İşçi Blokları Mh. Muhsin Yazıcıoğlu Cd. No:57/A Çankaya/ Ankara 06530 – Regnum Sky Tower

استانبول :

Haciahmet Mah. Kurtulus Deresi Cad. No:29 Beyoglu-Istanbul 34440

امارات

ابوظبی :

Level B2 (Lower Ground), The Mall, World Trade Centre, Khalifa Bin Zayed The 1st Street (Airport Road)

دبی :

Wafi Mall, 3rd Floor, Falcon, Phase 2, Umm Hurair 2 

گرجستان

تفلیس:

9 Nikoloz Kipshidze Street, 0162 Tbilisi Georgia

ارمنستان

ایروان :

10 Vazgen Sargsyan street, Yerevan 10, Armenia

پیکاپ ویزا

پس از انجام تمامی مراحل، اگر اخذ ویزا برای شما موفقیت آمیز بوده باشد، ایمیلی به شما ارسال می شود مبنی بر موفقیت آمیز بودن مراحل و دریافت ویزا. برای دریافت ویزا بایستی به سفارت کشور کانادا در کشورهای همسایه ایران مراجعه کرد و به اصطلاح ویزا را پیکاپ کرد. از آنجایی که هزینه سفر به کشورهای دیگر بالا بوه و زمان زیادی را می طلبد، برخی از شرکت های دارای مجوز قانونی از پلیس مهاجرت با دریافت هزینه، این کار را برای شما انجام می دهند.

شما با در اختیار گذاشتن پاسپورت و پرینت ایمیل دریافتی از سوی سفارت و ارائه وکالت مبنی بر پیکاپ پاسپورت توسط شرکت خاص، مراحل پیکاپ ویزا را به یک شرکت خاص میسپارید و در ظرف مدت چند روز یا نهایتا سه هفته، ویزای خود را درب منزل دریافت می کنید.

مدارک پیکاپ پاسپورت متفاوت است و شرکت مربوطه اطلاعات لازم را به شما در این خصوص اعلام می کند.

مراحل بررسی مدارک و اخذ ویزا چه قدر طول می کشد؟

برای اینکه بدانید مراحل اخذ ویزا چه قدر طول می کشد، دولت کانادا سیستمی در این خصوص را ایجاد کرده است. که بر اساس اطلاعات وارد شده از سوی شما براورد می کند چه قدر طول می کشد که به درخواست ویزا رسیدگی شود. البته این عدد به پارامتر های متفاوتی بستگی دارد و مدت زمانی که شما وقت سفارت کانادا گرفته و برای انگشت نگاری مراجعه می کنید را لحاظ نکرده است. همچنین اگر مدارک شما ناقص باشد و از شما درخواست ارسال مدارک کنند و شما دیر به این درخواست پاسخ دهید؛ به زمان اعلام شده افزوده می شود.

برای اطلاع به این آدرس مراجعه کنید. برای محاسبه دقیق از شما چند سوال پرسیده می شود.

سوال اول: قصد apply برای چه نوع ویزایی دارید؟ ( از لیست کشویی باز شده یک مورد را انتخاب کنید.)

سوال دوم: وابسته به سوال اول این سوال متفاوت خواهد بود ولی اگر قصد مهاجرت موقت دارید از شما پرسیده می شود برای تحصیل از خارج کانادا اقدام می کنید و یا داخل و ….

اگر سوال دیگری برای شما نمایش داده شد، گزینه متناسب را انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه “Get Processing Time” کلیک کنید.

براورد زمان اخذ ویزا

مثلا ما برای مهاجرت موقتی از طریق تحصیل از خارج کانادا (از ایران) گزینه ها را تکمیل کردیم. طبق براورد تقریبی حدود 5 هفته بدون زمان وقت سفارت وک و بیومتریک فرایند بررسی مدارک و اخذ یا عدم اخذ ویزا طول خواهد کشید.

مدت زمان لازم برای اخذ ویزا

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا