معرفی رمز ارز توسط بانک مرکزی چین 1399

معرفی رمز ارز متفاوت از بیت کوین 

به گفته یک مقام رسمی بانک مرکزی چین که مسئولیت رمزارز دولتی برعهده اوست در رمزارز ارائه شده توسط این بانک، امکان سفته‌بازی و سود بردن از نوسانات مانند سایر ارزها وجود نخواهد داشت. این اولین اطلاعاتی است که در مورد این رمزارز به بیرون درز کرده است و در شرایط کنونی، برنامه‌های آن به شکل سری درحال پیشرفت است.

براساس گزارش خبرگزاری چینی SCMP، «مو چانگچون» (Mu Changchun) رئیس موسسه تحقیقات رمزارزهای بانک خلق چین ضمن اعلام این نکته که این ارز، فرم دیجیتال یوانِ چین خواهد بود گفت:

در این ارز ، سفته‌بازی رخ نخواهد داد و برخلاف بیت کوین یا رمزارزهای باپشتوانه‌ای که در آن‌ها سفته‌بازی اتفاق می‌افتد و یا به حمایت سبدی از ارزها وابسته هستند، عمل خواهد کرد.

البته وی به لیبرا، پروژه رمزارز فیسبوک که توسط ارزهای دیگر پشتیبانی می‌شود و قرار است سال آینده راه‌اندازی شود اشاره­ای نکرد.

این مقام کهنه‌کار بانک مرکزی چین تصریح کرد: طراحی، ساختاربندی، تحقیقات کاربردی و آزمایش پرداخت الکترونیکی این رمزارز پایان پذیرفته است و قبل از معرفی نهایی به صورت آزمایشی ارائه خواهد شد.

در این حال، عدم امکان سفته‌بازی در این ارز چندان برای کاربران چینی خوشایند نبوده تا جایی که یکی از کاربران در پورتال sina.com نوشته است:

پس هیچ مورد جالبی در خصوص این ارز وجود ندارد (به خاطر نبودِ سفته‌بازی).

کاربر دیگری نوشته است:
این ارز چیزی نیست جز یک فرمِ دیگر از یوان. ارزهای دیجیتال که در آن‌ها از تکنولوژی واقعی بلاک چین استفاده می‌شود به طلا و نقره شباهت بیشتری دارند.

کاربران شبکه اجتماعی ویبو (Weibo) هم در واکنش‌های مشابه نسبت به این مصاحبه نشان داده­اند و نوشته­اند:

اگر اجازه سفته‌بازی در فرم دیجیتال یوان برای من فراهم نباشد، این کار را روی چیزهای دیگر در صرافی‌های خارجی انجام خواهم داد.

بحث‌ها در مورد رمزارز چین زمانی جدی‌تر شد که فیسبوک خبر راه‌اندازی لیبرا را منتشر کرد. بانک مرکزی چین علاوه بر نیاز به یک نسخه دیجیتال از یوان بر بستر اینترنت، به هر رمزارز یا سرویس پرداختی که خارج از کنترل دولت باشد به عنوان یک تهدید بالقوه برای امنیت اقتصادی کشور می­ نگرد.

 

 

لیبرای فیسبوک یک چالش بالقوه برای کنترل حساب سرمایه محسوب می‌شود به همین دلیل پکن معامله بیت کوین و هر رمزارز دیگری را ممنوع کرده است.

با این حال، هنوز زمان دقیقی برای معارفه رمزارز چین تعیین نشده است. در حالی که فوربز در ماه آگوست با استناد به یک منبع ناشناس از راه­اندازی رمزارز پکن در روز ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان)، جشنواره خرید روز مجردها، خبرداده بود هرگز چنین اتفاقی نیفتاد.

باوجود اینکه هیچکدام از بانک­ها یا شرکت­های چینی مشارکت خود در پروژه رمزارز چین را تایید نکرده­اند و بانک مرکزی هم جزئیات خاصی در این مورد فاش نکرده است، مجله چینی کایجینگ در اوایل ماه جاری میلادی از مشارکت چهار بانک بزرگ دولتی و سه شرکت مخابراتی وابسته به دولت در این برنامه خبرداد.

در حال حاضر خدمات پرداخت الکترونیکی توسط شرکت‌هایی مانند ‌علی‌پی و وی‌چت‌پی در چین به صورت گسترده‌ای در دسترس است و استقبال بازرگانان و افراد حقیقی در چین از این طرح در حاله­ای از ابهام قرارداد.

 

 

احتمال تبدیل پول رسمی چین به رمز ارز

به گزارش بلومبرگ، دونالد تپسکات در مصاحبه‌ای اعلام کرد: رنمینبی (RMB) در آینده‌ای نه چندان دور می‌تواند به رمزارز کشور چین تبدیل خواهد شد.
توضیح: رنمینبی یکای پول رسمی کشور چین است که یکای اصلی آن هم یوان است.

به گفته تپسکات، شی جین پینگ، رئیس‌جمهور کنونی کشور چین که علاقه زیادی به فناوری بلاک چین دارد آینده روشنی را برای این تکنولوژی متصوراست. علاوه بر این رئیس‌جمهور چین قبلاً فناوری دفتر کل توزیع شده را هم مورد ستایش قرار داده است.

تپسکات همچنین به احتمال تصمیم­گیری کشور چین درخصوص ممنوعیت فعالیت‌های رمز ارز در این کشور نیز اشاره کرد. در صورت تحقق چنین تصمیمی، از آنجایی که نزدیک به ۷۰ درصد از فعالیت‌های استخراج بیت کوین در کشور چین متمرکز شده است، کل بازار ارز دیجیتال از آن تأثیرخواهد پذیرفت.

تپسکات دراین خصوص می­گوید:

در چین نیازی به ممنوعیت مبادلات و استخراج ارز دیجیتال نیست؛ چرا که طی ۲۰ سال آینده با تبدیل RMB  توسط بانک مرکزی چین به ارز دیجیتال، مردم این کشور به جای بیت کوین، از RMB استفاده خواهند کرد.

تپسکات در ادامه می­افزاید: مبادلات غیرمتمرکز نسبت به پلتفرم‌های متمرکز، آینده روشن‌تری خواهند داشت. این امکان برای مبادلات غیرمتمرکز فراهم است تا ضمن شناسایی رفتارهای بد عملکرد شفاف­تری نسبت به سیستم‌های متمرکز داشته باشند.

کمیته ملی توسعه و اصلاحات کشور چین استخراج ارزهای مجازی را در لیست فعالیت‌های صنعتی ممنوعه قرار داده است؛ چرا که از نگاه این سازمان این فعالیت‌ها هدر دادن انرژی است.

فرایند استخراج ارز مجازی انرژی بسیار زیادی مصرف می‌کند تا جایی که پارک‌های صنعتی و شهرهای زیادی در چین به دلیل انجام فعالیت‌های مربوط به استخراج بیت کوین و خنک کردن تجهیزات، با قطع و کمبود برق مواجه شدند.

باوجود اینکه ارز مجازی در چین غیرقانونی است، این کشور صاحب بیشترین پروژه مرتبط با بلاک چین است. گزارش‌ها حاکی از آن است که ۲۵ درصد از شرکت‌های بلاک چین در سراسر جهان، در کشور چین قرار دارند.

 

 

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
[email protected]
@omid_ahmadyani

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا