مقایسه مانی گرام و وسترن یونیون 1399

یکی از بیشترین سوالاتی که کاربران از ما دارند، در رابطه با روش های مختلف انتقال وجه به خارج از کشور است. در میان روش های مختلفی که وجود دارد، مانند پی پال PayPal، مانی گرام، وسترن یونیون و … بیشتری سوالی که از ما می شود این است که مانی گرام بهتر است یا وسترن یونیون؟ به همین دلیل تصمیم گرفتیم که در این مقاله به مقایسه مانی گرام و وسترن یونیون بپردازیم.

مانی گرام بهتر است یا وسترن یونیون؟

به طور کلی نمی توان به این سوال جواب دقیقی داد چرا که پاسخ آن به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال اینکه چه مقدار وجه را در چه مدت زمانی می خواهید انتقال دهید. نه وسترن یونیون و نه مانی گرام هیچ کدام بهترین و ارزان ترین روش ها برای انتقال وجه به خارج از کشور نیستند، اما می توان گفت که طرفداران زیادی دارند.

مقایسه مانی گرام و وسترن یونیون چگونه کار می کنند؟

این دو سیستم پرداخت آنلاین تا حد زیادی از لحاظ کارکرد به یکدیگر شباهت دارند. در هر دو روش برای انتقال وجه شما باید به سایت آنها مراجعه کنید، مبلغ و مقصد مورد نظر را تعیین نمایید و سپس مقدار هزینه ای که برای انجام این انتقال باید پرداخت کنید را مشاهده نمایید. البته روش های دیگری نیز برای انتقال وجه وجود دارد که یکی استفاده از برنامه تلفن همراه و دومی مراجعه به نمایندگی های آنهاست. (البته به دلیل تحریم های که علیه ایران وجود دارد، امکان افتتاح حساب وسترن یونیون وجود نداشته و همچنین هیچ نمایندگیی در ایران ندارد.)

مقایسه کارمزد مانی گرام و وسترن یونیون

در مقاله ای ما اطلاعات کاملی در رابطه با کارمزد مانی گرام در اختیار شما قرار دادیم. اما می توان گفت زمانی که شما انتقال وجه به صورت بین المللی انجام می دهید، احتمالا باید بین 5 الی 45 دلار (بسته به کشور مقصد) کارمزد پرداخت نمایید. به عنوان مثال کارمزد انتقال وجه با استفاده از مانی گرام به مقدار مبلغ و کشور مقصد مورد نظرتان، بستگی دارد. بنابراین می توان گفت در مقایسه این قسمت هر دو برنده هستند، چرا که هر دو به یک شیوه کارمزد را محاسبه می کنند.

مقایسه مانی گرام (MoneyGram) و وسترن یونیون (Western Union)

مقایسه مانی گرام و وسترن یونیون از لحاظ نرخ تبدیل ارز

برای اینکه اطلاعات دقیقی در مورد نرخ تبدیل ارز توسط این کمپانی ها داشته باشید، باید از نرخ ارز در بازار مطلع باشید. به عنوان مثال در وسترن یونیون، شما تقریبا باید 6 درصد بیشتر از نرخ بازار برای تبدیل ارز بپردازید. یعنی اگر قصد انتقال وجه به مقدار زیادی دارید، باید صدها دلار به وسترن یونیون برای تبدیل ارز بپردازید. با ارائه یک مثال، این مسئله را برای شما واضحتر می کنیم.

به عنوان مثال اگر در بازار 1 دلار امریکا معادل 0.94 یورو باشد، در وسترن یونیون 1 دلار امریکا، 0.86 یورو ارزش دارد.

نرخ تبدیل ارز در مانی گرام نیز تقریبا مشابه با وسترن یونیون است. این نرخ از 5 درصد شروع می شود و متناسب با کشور مقصد، احتمالا بیشتر نیز خواهد شد.

به عنوان مثال اگر در بازار 1 دلار امریکا معادل 0.94 یورو باشد، در وسترن یونیون 1 دلار امریکا، 0.91 یورو ارزش دارد. بنابراین شاید بتوان گفته استفاده از انتقال وجه با مانی گرام کمی از لحاظ اقتصادی به صرفه تر خواهد بود.

مقایسه مانی گرام و وسترن یونیون از لحاظ سرعت انتقال وجه

در وسترن یونیون، اگر شما انتقال را با استفاده از نمانیدگی ها و یا تلفن همراه انجام دهید، انتقال وجه در چند دقیقه انجام می شود که البته هزینه بیشتری نیز برای شما دارد. اما اگر نمی خواهید هزینه زیادی بپردازید، می توانید از گزینه های ارزانتر، یعنی انتقال در 5 روز کاری یا بیشتر، متناسب با کشور مقصد استفاده نمایید. مانی گرام نیز مشابه با وسترن یونیون است در حالی که با استفاده از گزینه های ارزان قیمت، بین 2 الی 4 روز کاری انتقال وجه شما انجام می شود. بنابراین می توان گفت در این مقایسه هم استفاده از مانی گرام به صرفه تر است.

مقایسه مانی گرام و وسترن یونیون از لحاظ حداقل و حداکثر مقدار انتقال

حداقل و حداکثر مبلغ به به کشور قصد بستگی دارد. بنابراین اگر در این زمینه سوالی دارید، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

وسترن یونیون امکان انتقال به بیش از 200 کشور را دارد، در حالی که مانی گرام امکان انتقال وجه به بیش از 190 کشور و بیش از 45 ارز متنوع را در اختیار مشتریانش قرار می دهد.

با توجه به مواردی که در رابطه با مقایسه مانی گرام و وسترن یونیون بیان شد، می توان نتیجه گرفت که استفاده از مانی گرام برای انقال وجه با مبالغ بیشتر بهتر است. اما در نهایت همه چیز به مقدار مبلغ و کشور مقصد بستگی دارد. پس قبل از انتخاب نهایی در شرایط یکسان هر دو سیستم را بررسی نمایید.

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
[email protected]
@omid_ahmadyani


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *