مقایسه پرفکت مانی و وب مانی: بهترین روش انتقال پول به خارج – فناوران امید

سیستم های پرداخت بین المللی به کاربران امکان افتتاح حساب و انتقال پول در سراسر دنیا را می دهند. پرفکت مانی و وب مانی دو سیستم پر طرفدار هستند که کاربران به استفاده از آنها علاقه مند هستند. در این پست به مقایسه این دو سیستم پرداخت اشاره می کنیم.

پرفکت مانی

پرفکت مانی شرکتی ثبت شده در پانامست که دفتر اصلی شرکت در سوییس است. پاناما کشوری است که قوانین نظارت بر امور مالی چندان سخت‌گیرانه‌ ای ندارد. برای نمونه، این شرکت (بر خلاف شرکت‌های غربی) می‌تواند دارایی کاربران خود را در فعالیت‌های مختلف سرمایه‌ گذاری کند. همین امر موجب بالا رفتن ریسک پس‌ انداز پول در این سامانه می‌شود. اصلی‌ترین دلیل عدم پذیرش این ارز الکترونیک در بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی نیز همین است.

پرفکت مانی

پرفکت مانی با نشانه اختصاری PM در سال 2007 در پاناما تاسیس شد. دفتر اصلی این شرکت در زوریخ است.

سه نوع اکانت پرفکت مانی موجود است:

  • حساب دلاری
  • حساب یورویی
  • حساب با واحد طلا

تفاوتی ندارد که اکانت شما از کدام نوع است و شما می توانید از اکانت خود پول را با نرخ لحظه ای بین المللی بازار تبدیل کنید.

علاه بر خدمات انتقال وجه و خرید اینترنتی، پرفکت مانی به کاربران خود وام می دهد. این وام ها متنوع بوده و کارمزد کمی دارند.

وب مانی

وب مانی یک سیستم پرداخت آنلاین است که تمام کسانی که قصد انتقال وجه دارند با نام این سامانه محبوب آشنا هستند.

وب مانی (WebMoney) بیش از 36 میلیون کاربر دارد و بیش از 100,000 فروشگاه پرداخت های وب مانی را می پذیرند. وب مانی یکی از بزرگترین پردازنده های پرداخت الکترونیک در روسیه است. این پلتفرم معاملاتی توسط شرکت WM Transfer Ltd مدیریت می شود.

وب مانی

وب مانی در سال 1998 در مسکو، کشور روسیه تاسیس شد. تراکنش های وب مانی بسیار امن، غیر قابل برگشت و به صورت ناشناس انجام می شود.

هر حساب وب‌ مانی دارای ۱۰ کیف پول مختلف است. هرکدام از این کیف‌های پول نشانگر یک واحد ارزی است که به شرح زیر هستند:

  • WMZ – نشانگر کیف پول دلار ایالات متحده آمریکا (USD)
  • WME – نشانگر کیف پول یورو اتحادیه اروپا (EUR)
  • WMR – نشانگر کیف پول روبل کنفدراسیون روسیه (RUB)
  • WMU – نشانگر کیف پول گریونا اوکراین (UAH)
  • WMB – نشانگر کیف پول روبل بلاروس (BYR)
  • WMS – نشانگر کیف پول سوم قرقیزستان (KGS) – منحل‌شده
  • WMY – نشانگر کیف پول سوم ازبکستان (UZS) – منحل‌شده
  • WMV – نشانگر کیف پول دانگ ویتنام (VND)
  • WMG – نشانگر کیف پول طلا

این کیف‌ های پول جدا از شناسه وب‌ مانی (WMID) است و برای انجام حواله باید از شماره ارز مشخص استفاده گردد. “وام وب مانی” یکی دیگر از خدمات وب مانی است که کاربران کمتری با آن آشنا هستند.

مقایسه پرفکت مانی و وب مانی

در این قسمت به بررسی پرفکت مانی و وب مانی و مقایسه این دو سیستم پرداخت می پردازیم. فاکتور های مورد بررسی در این قسمت بدین شرح است:

  • اعتبار و محبوبیت
  • کارمزد تراکنش ها
  • سرعت انتقال وجه
  • نحوه واریز و برداشت از حساب

اعتبار و محبوبیت

پرفکت مانی یکی از بهترین سیستم های پرداخت برای ایرانیان است. چرا که تحریم های مختلف بر روی عملکرد آن اثر نکرده است. پرفکت مانی حتی منو سایت فارسی را نیز پشتیبانی می کند، هرچند توصیه ما استفاده سایت پرفکت مانی به زبان انگلیسی است.

اخیرا نوع حساب جدیدی از نوع بیت کوین نیز اضافه شده است که بسیار محبوب است.

وب مانی به صورت بسیار گسترده در فروشگاه های انلاین استفاده می شود و از امنیت بالاتری نسبت به پرفکت مانی برخوردار است.

به طور کلی محبوبیت وب مانی از پرفکت مانی به مراتب بیشتر است.

کارمزد تراکنش ها

از دیگر تفاوت های پرفکت مانی و وب مانی در نرخ کارمزد های تراکنش های آن هاست. هر تراکنش مالی در سیستم پرداخت پرفکت مانی یا وب مانی، شامل یک کارمزد تراکنش می شود که مستقیما از حساب شما کسر و به حساب خود وب مانی یا پرفکت مانی واریز می شود. هر چه این مقدار کارمزد کمتر باشد، به نفع دارنده حساب خواهد بود و به همین منظور این دو شرکت رقابت تنگاتنگی در خصوص پایین آوردن نرخ کارمزد تراکنش های خود دارند.

پرفکت مانی در زمینه کارمزد تراکنش ها بسیار بهتر از وب مانی عمل کرده است. کارمزد تراکنش های وب مانی 0.8 درصد و برای پرفکت مانی 0.5 درصد است. البته اگر مقدار پولی که جا به جا می شود بالاتر از یک سطح معینی باشد، مبلغ بیشتری منتقل می شود.

سرعت انتقال وجه

در برخی از سیستم های پرداختی انتقال پول آنی است ولی در برخی دیگر ممکن است تا 2 الی 3 ساعت هم به طول انجامد.پرفکت مانی، پی پال ، وب مانی در دسته انتقال آنی قرار می گیرند.

نحوه واریز و برداشت از حساب

یکی از مهم ترین وجه تمایز های سیستم های بانکی انلاین امکان برداشت و واریز به حساب است. پرفکت مانی و وب مانی در این زمنیه بسیار قدرتمند عمل کرده اند.

در خصوص پرفکت مانی، کاربر می تواند با انتقال الکترونیکی پول سپرده کند. پرداخت ها از طریق سیستم های الکترونیکی فوری هستند. همچنین یک کاربر می تواند حساب کاربری خود را از طریق ووچر های الکترونیکی، کارت های اعتباری و صرافی های آنلاین در ایران مانند فناوران امید شارژ کند. روش ساده شارژ حساب پرفکت مانی برای کاربران ایرانی از طریق صرافی فناوران امید است چرا که از طریق کارت های بانکی ایران و بدون نگرانی در کمترین زمان ممکن می توانید حساب کاربری خود را به میزان دلخواه شارژ کنید.

هرچند در خصوص وب مانی نیز این روند مشابه است. پیمر سیستم واریز به حساب وب مانی است (مشابه ووچر پرفکت مانی) . اما پرفکت مانی برگ برنده دیگری نیز دارد، پرفکت مانی امکان واریز به حساب از طریق بیت کوین را نیز برای کابران فراهم کرده است.

در خصوص نحوه برداشت از حساب دو سیستم پرفکت مانی و وب مانی به صورت مشابه عمل می کنند اما امکان برداشت از حساب با ارز های دیجیتال مانند بیت کوین در پرفکت مانی فراهم است.

به طور کلی

هرچند پرفکت مانی در کشورهای مختلف سراسر دنیا چندان شناخته شده نیست، اما در ایران توانسته به خوبی عمل کند.علاوه بر این در بخش ووچرها و کارت های پیش پرداخت، پرفکت مانی بسیار قوی کار کرده است و می توان به راحتی از این سیستم استفاده نمود.

فارکس از جمله مکان هایی است که وب مانی در آن پذیرفته می شود و همین موضوع سبب شده است تا تعداد کاربران آن بسیار زیاد باشند. با اینکه وب مانی نسبت به پرفکت مانی از اعتبار بیشتری برخوردار است، اما از محبوبیت کمتری بهره می برد. این بیشتر به خاطر این است که بسیاری از سایت ها ترجیح می دهند پرداخت های خود را با پرفکت مانی انجام دهند.

به هر حال شما می توانید با افتتاح حساب در هر دو سیستم پرداخت از خدمات هر دو استفاده کنید و یا وابسته به نوع نیاز خود یکی از این سیستم ها را انتخاب کنید. فناوران امید در تمامی مراحل افتتاح حساب و انتقال وجه در پرفکت مانی و وب مانی در خدمت شماست.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا