ملک زاده: بیت کوین را نمی توان به عنوان ابزار ذخیره ارزش استفاده کرد. – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین ملک زاده، استاد درس خارج حوزه علمیه قم در درس حارج فقه فضای مجازی ارز دیجیتال مخصوصا بیت کوین مورد بررسی قرار داده است. خبرگزاری شفقنا از زبان این استاد می نویسند:

1600 نوع ارز دیجیتال وجود دارد که بیت کوین 50 درصد بازار ارز رمزپایه را فراگرفته است و به عبارتی پشتوانه سایر ارز ها بیت کوین است.

محمد حسین ملک زاده

او با این پرسش که ماهیت ارز دیجیتال چیست؟ پول یا کالاست؟ کالای مادی است یا معنوی؟ اگر پول است چه ویژگی هایی دارد؟ صحبت هایش را ادامه داد.

او اشاره کرد: فقها برای پول تعریف های مختلفی دارند. آیت الله حائری شیرازی با جدیت نعتقد بودند پول حقیقی طلا است و می گفتند پول اسلامی نیز طلا است. برخی نیز معتقد اند برای جلوگیری از ربا، نوسانات و … باید پول را به طلا برگرداند.

او سه خصلت را برای پول برشمرد:

پول سه ویژگی دارد: وسیله مبادله است. دوم واحد شمارش است و سوم وسیله ذخیره ارزش-سنجش ارزش- است.

حال با توجه به اینکه بیت کوین به تازگی رواج پیدا کرده است؛ نمی توان انتظار داشت به این سرعت در تمام دنیا مورد استفاده قرار بگیرد اما در حد وسیله مبادله است و با آن خرید و فروش صورت می گیرد. هرچند بعضی کشور ها مثل چین بیت کوین را منع کرده اند و مثلا آمریکا به دنیال وضع قوانینی در خصوص بیت کوین است . شاید خود آقای ترامپ نیز از سرمایه گذاران بیت کوین است. موضوع ارز دیجیتال در کشور های مسلمان نیز مورد بررسی قرار گرفته است و در خصوص حلال یا حرام بودن آن بحث شده است.

ارز دیجیتال، امنیت مبادلات و تداوم بانک های مرکزی را تهدید می کند.

به علت خاصیت رمز نگاری شده ارز دیجیتال، و عدم کنترل آن به وسیله یک ارگان خاص، این موضوع کمی نگران کننده است. گسترش ارز دیجیتال سبب می شود مردم دیگر به بانک ها نیاز نداشته باشند و بانک مرکزی کم رونق شود.

همچنین بخوانید |  آیا از نظر اسلام بیت کوین قانونی است؟

ستاد درس خارج حوزه علمیه قم در پایان اظهار داشت: نکته دیگر
این است که از بیت کوین به عنوان واحد سنجش استفاده شود. اکنون نمی‌شود گفت که به
واحد سنجش تبدیل شده و هنوز به این سِمت نرسیده ولی در همین راستا حرکت می‌کند؛
یعنی در همان محدوده خود در این جهت حرکت می‌کند ولی این که رواج پیدا کند زمان می‌برد.
نکته بعدی این است که آیا از بیت کوین می‌توان به عنوان ابزار ذخیره ارزش استفاده
کرد؟ در پاسخ این سوال باید گفت: خیر نمی‌شود به عنوان ابزار ذخیره ارزش استفاده
کرد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا