ممنوعیت خرید رمزارز در ازبکستان 1399

اشتراک گذاری پست

ممنوعیت خرید رمزارز در ازبکستان

خبرها حاکی از آن است که اخیراً ازبکستان خرید رمزارزها را در این کشورممنوع کرده ­است؛ بنابراین در این کشور هیچ فردی حق ندارد حتی از طریق صرافی‌های مجاز اقدام به خریداری رمزارز نماید. اهمیت این مسأله تا آنجا است که در محافل رمزارز جهان بحث­ های زیادی پیرامون آن مطرح شده­ است.

ممنوعیت رمزارزها در ازبکستان

براساس خبر منشر شده توسط ایرنا، اداره ملی مدیریت مالی ازبکستان از اوایل دسامبر (اواسط آذر) اصلاحات جدیدی در قوانین ارزی ایجاد کرد که بر اساس آن خرید رمزارزها برای کلیه افراد ممنوع شده است.

این مصوبه کار را تا بدانجا سخت کرده ­است که براساس آن شهروندان ازبکستانی حتی با مراجعه به صرافی‌های مجاز نیز نخواهند توانست اقدام به خرید قانونی ارزهای دیجیتال نمایند.

با این وجود اداره ملی مدیریت مالی در این کشور برای سرمایه‌گذاران حوزه رمزارز این امکان را فراهم کرده ­است تا دارایی‌های دیجیتال خود که پیش از اجرای مصوبه جدید به دست آورده بودند را تنها از طریق دو درگاه فورکلوگ و اسپوتنیک که در کشور ثبت شده است  به فروش برسانند.

این تصمیم دولت ازبکستان برای جلوگیری از گسترش بیشتر رمزرارزها در این کشور به یکی از موضوعات داغ بازارهای مالی تبدیل شده و بحث‌های زیادی در سطح جهانی حول آن مطرح شده است.

بنا به اطلاعاتی که تا کنون منتشر شده­ است،‌ شواهد حاکی از آن است که دوران به کارگیری رمزارزها در کشور ازبکستان به پایان رسیده است و دیگر نمی­ توان از این طریق به عنوان یک شیوه قانونی پرداخت استفاده کرد. براساس مصوبات جدید از لحاظ شرایط سنی، صرافی‌ها از این پس تنها درخواست سرمایه‌گذاران تائید شده‌ای را می‌پذیرند که بیش از ۱۸ سال سن داشته باشند و زمینه­ هایی در مشارکت فعالیت‌های غیرمجاز نداشته باشند. یکی از مهمترین عواملی که باعث شده دولت ازبکستان به چنین مصوبه ای اقدام کند چیزی نیست جز نگرانی‌های این کشور از مشارکت احتمالی برخی سرمایه‌گذارها در پولشویی و تامین مالی تروریسم.

نکته قابل تأمل در این موضوع این است که‌ هرچند ازبکستان از قطب‌های اصلی در زمینه مبادلات ارزهای دیجیتال محسوب نمی‌شود اما محدودیت‌های شدید اعمال شده از سوی دولت این کشور فعالان این عرصه را برانگیخته است چرا که به هر روی این کشور اخیراً در مسیر تبدیل شدن به یکی از مراکز اصلی رمزارزها در جهان قرارگرفته بود.

ممنوعیت رمزارزها در ازبکستان

سال گذشته ، دولت ازبکستان به طور قانونی تجارت در زمینه رمزارزها را پذیرفت تا جایی که در همین راستا قراردادی با «انجمن کسب‌وکار بلاک‌چین کره» نیز امضا کرد.

اهمیت این مشارکت تا حدی بود که قرار بود یاری گر این کشور در مسیر اجرای طرح «انقلاب ۴ ازبکستان» باشد. یکی از زمینه‌هایی که این پروژه بر روی آن تمرکز داشت تقویت شبکه بلاک‌چین در ازبکستان بود. حتی طرح‌هایی نیز برای ایجاد ابزار (پلتفرم) معاملاتی ،‌ یک آکادمی بلاک‌ چین و حتی برگزاری عرضه اولیه سکه‌های دیجیتال (ICOs) برای اجرای این پروژه وجود داشت.

با این حال آنچه مهم است این است که به نظر می‌رسد که این کشور نظرش را تغییر داده و تصمیم به ممنوعیت کلی خرید ارزهای دیجیتال گرفته است. هر چند ظاهرا دولت این کشور بر این باور است که احتمال دارد سرمایه‌گذاری‌ها و پروژه‌های مختلف خارجی در آینده به سوی این کشور راه یابد.

 

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
omid.ahmadyani@Outlook.com
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا