منحصر بفرد ترین اسکناس ها در جهان را بشناسید! – فناوران امید

پول ها در سراسر جهان سخت در تلاش هستند که علاوه بر جنبه ظاهری، از نظر امنیتی هم از دیگر اسکناس های کشور ها سر تر باشند. اما در ادامه می خواهیم شما را با منحصر بفرد ترین اسکناس ها و به طور کلی اسکناس ها در جهان آشنا کنیم.

پول کشور های کانادا، آفریقای جنوبی، اسرائیل و خیلی دیگر از کشور ها دارای طراحی نوشته با تو رفتگی و تصاویر مفهومی است و حتی پول کشور استرالیا که همیشه در ساخت اسکناس پیشرفته پیشگام بوده، ضد آب ساخته شده است!

معرفی منحصر بفرد ترین اسکناس های جهان

ادامه دهید تا شما را با زیباترین و منحصر بفرد ترین اسکناس های جهان آشنا کنیم.

پول استرالیا ضد آب است و به سختی می توان آن را جعل کرد

پول استرالیا یکی از پیشرفته ترین نوع اسکناس در جهان است. نه تنها این پول ضد آب است، بلکه به خاطر طراحی پیچیده آن، جعل کردنش سخت است.

اسکناس استرالیا
اسکناس استرالیا

اسکناس استرالیایی از ماده ای به نام پلیمر ساخته شده که حس دست زدن به واکس را به شما می دهد ولی اسکناس های آمریکایی و اسکناس دیگر کشور ها حس کاغذی بودن را به شما می دهند. استرالیا اولین کشوری بود که در سال 1988 اسکناس ساخته شده از پلیمر را معرفی کرد و از آن زمان کشور هایی مانند چین و ویتنام هم از این ایده استفاده کردند.

همچنین بخوانید |  برورز رسانی 19 دی 97- حذف صفر از پول کشور: رئیس بانک مرکزی موضع خود را رسما اعلام کرد

یکی از قابلیت های جالب اسکناس 5 دلاری استرالیا، افکت تصویری متحرک آن است که در آن یک تصویر از پرنده بومی شرقی وجود دارد که وقتی اسکناس را حرکت می دهید، پرهایش هم تکان می خورد. همچنین قسمت های شفافی روی اسکناس وجود دارد که می توانید آن طرح اسکناس را ببینید.

اسکناس 100 یوآن چین روکش طلا دارد

در سال 2015 که چین یک اسکناس جدید معرفی کرد، با خطر جعل اسکناس دست و پنجه نرم می کرد و این برای چین معضل بزرگی بود.

100 یوآن جدید چین
100 یوآن جدید چین

همان سال اسکناس 100 یوآن معرفی شد که روکش طلایی داشت و یک سری جزئیات دیگر هم به همراه آن اسکناس وجود داشت که جعل آن را سخت کرد.

این اسکناس آنقدر پیشرفته بود که حتی دستگاه های خودپرداز چین هم در آن اوایل نمی توانستند آن را تشخیص دهند و دولت ناچار به انشار بیانیه ای شد که در آن اعلام کرد که چند روزی طول می کشد تا دستگاه ها بروزرسانی شوند تا بتوانند اسکناس جدید را شناسایی کنند.

اسکناس های جدید کانادا عمودی طراحی شده اند

در ماه مارچ 2018، کانادا از تصمیم خود برای عرضه اسکناس 10 دلاری جدید پرده برداری کرد. تصویر یک فعال حقوق شهروندی به نام نووا اسکوشیا ویولا دزموند از نمای روبرو روی آن است. این اولین باری است که کانادا یک اسکناس عمودی طراحی می کند. روی این اسکناس یک بخش شفاف هم وجود دارد.
اسکناس های جدید 10 دلاری کانادا
اسکناس های جدید 10 دلاری کانادا

هر اسکناس از پلیمر یکپارچه ساخته شده تا طول عمر اسکناس بالا برود و قابلیت های امنیتی ضد جعل از جمله قسمت شفاف هم به آن اضافه شود.

همچنین بخوانید |  جدول واحد پول کشور های مختلف به همراه نماد، علامت اختصاری و واحد کوچک هر کدام

اسکناس نیوزیلند برنده جایزه اسکناس سال

در سال 2015، جامعه بانک های بین المللی، اسکناس 5 دلاری نیوزیلند را به عنوان بهترین اسکناس سال معرفی کرد چرا که پرتره پیچیده ای روی آن نقش بسته است.

اسکناس نیوزیلند
اسکناس نیوزیلند

بانک مرکزی نیوزیلند شروع به چاپ عضو جدیدی در خانواده اسکناس های رنگارنگ کرد و این کار را با اسکناس های 5 و 10 دلاری آغاز کرد. این اسکناس ساخته شده از پلیمر به خاطر طراحی دقیق شخصیت های تاریخی و نقشه نیوزیلند و یک سری اقدامات در جهت ارتقای امنیتی اسکناس برنده جایزه شد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا