نحوه خرید دلار از بانک ملی، ملت و تجارت برای سفر، درمان و تحصیل – فناوران امید

هرچند خرید دلار و سایر ارز های متداول به دلایل مختلفی صورت می گیرد اما نکته مشترک در تمامی آنها، افزایش تقاضای مردم برای خرید ارز است. در این مطلب به بررسی نحوه خرید دلار از بانک ملی و سایر بانک ها می پردازیم. مدارک مورد نیاز برای خرید ارز را بررسی کرده و در خصوص ارز های مسافرتی و دانشجویی آخرین اخبار را در اختیار شما قرار می دهیم.


نحوه خرید دلار از بانک ملی

شرکت صرافی بانک ملی ایران وابسته به بانک ملی، خدمات مربوط به ارز را برای مشتریانش در تهران انجام می دهد. دو شعبه بانک ملی در مشهد نیز به ارائه خدمات در مشهد می پردازند. از جمله خدمات صرافی بانک ملی ایران عبارت اند از:

  • فروش انواع ارز و ارسال حواله های ارزی به تمام نقاط دنیا از طریق سیستم بانکی
  • خرید ارزهای معتبر با قیمت مناسب
  • فروش سکه های طلا (دریافتی مستقیم از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران)
  • ارائه خدمات صرافی با نازل ترین کارمزد

صرافی ملی ایران در تهران

خیابان فردوسی – بالاتر از چهاراه کوشک – پلاک 270
تلفن: 4-66758230    دورنگار: 66736230

شعبه ارزی بانک ملی در مشهد

خيابان امام خميني – روبروی باغ ملی
تلفن: 32220082    دورنگار: 32253021

بلوار سجاد – بین بهارو بزرگمهر

تلفن: 37670816    دورنگار: 37621055

لیست شعب بانک ملی ایران که خدمات ارزی به مشتریان خود ارائه می دهند، منتشر شده است.

1- نحوه خرید دلار از بانک ملی برای سفر

ارز مسافرتی برای یک بار در سال به میزان 500 یورو(برای کشورهای مشترک المنافع و هم مرز غیر از عراق و عربستان) و برای سایر کشور ها حداکثر 1000 یورو در باجه های خروجی فرودگاه های یاد شده در قبال ارائه رسید/حواله صادره پرداخت می شود‌.

همچنین بخوانید |  تخصیص ارز 4200 تومانی ظرف یک ماه گذشته چگونه ارزیابی می شود؟

مدارک مورد نیاز: گذرنامه معتبر جمهوری اسلامی ایران، بلیط هواپیما، ویزای کشور مقصد (در صورت وجود) و رسید پرداخت عوارض خروج از کشور.

2- نحوه خرید دلار از بانک ملی برای درمان

فروش و انتقال ارز درمانی و هزینه اقامت برای بیماران آزاد حداکثر تا ۱۰ هزار دلار با ارایه تائیدیه و برآورد هزینه مرکز درمانی خارج از کشور و همچنین تایید و تشخیص کتبی پزشک متخصص معالج داخلی که درآن ضرورت ادامه معالجه در خارج از کشور و میزان ارز مورد نیاز درج شده باشد منوط به دریافت وثیقه به میزان ۳۰ درصد هم ارز ریالی ارز پرداخت شده به نرخ مبادله‌ ای بلامانع است. بدیهی است آزادسازی وثیقه دریافتی نیز پس از ارائه اسناد ذکر شده درذیل امکان پذیر خواهد بود. تعیین نوع وثیقه وضرورت پرداخت بصورت نقدی به تشخیص آن بانک است. فروش ارز، بابت اقامت بیمار و همراه، روزانه برای هرنفر حداکثر صد دلار تعیین می‌شود.

مدارک مورد نیاز: مجوز پزشک متخصص داخلی، فیش فاکتور مرکز درمان خارج از کشور.

3- نحوه خرید دلار از بانک ملی برای تحصیل

مبلغ قابل تامین ارز دانشجویی قابل پرداخت/حواله حداکثر سالانه ۱۵۰۰۰ دلار یا معادل آن به سایر ارزها بابت شهریه دانشگاه و حداکثر ماهیانه ۱۰۰۰ دلار یا معادل آن به سایر ارزها برای دانشجو و حداکثر ماهیانه ۵۰۰ دلار برای هر عضو خانواده وی است. پرداخت ارز دانشجویی پس از تایید وزارتخانه ذیربط (حسب مورد علوم، تحقیقات و فناوری یا بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) به نرخ اعلامی این بانک انجام خواهد شد. برای پرداخت ارز دانشجویی، تایید وزارتخانه ذیربط می بایست در هر سال تمدید شود.

متقاضیان ارز دانشجویی باید دارای شرایط زیر باشند:

  • معتبر بودن دانشگاه محل تحصیل.
  • نداشتن طول مدت تحصیل بیش از حد مجاز.
  • طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی ۶ سال، دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ٣ سال، کارشناسی ارشد پیوسته ٨ سال و دکتری ۵ سال است.
  • فاصله دو مقطع تحصیلی بیش از یک سال نباشد.
  • خروج از کشور بطور قانونی انجام شده باشد.
  • دانشگاه محل تحصیل در خارج از کشور، مورد تایید اداره کل دانش آموختگان وزارت علوم باشد.

همچنین بخوانید |  شماره شبا بانکی چیست و دریافت آن چگونه امکان پذیر است؟

مدارک مورد نیاز: ثبت نام در سامانه نشا و پیگیری از طریق این سامانه. (مواردی از قبیل گواهی اشتغال به تحصیل، ریز نمرات دانشگاه، کسب حد نصاب نمره زبان و … از جمله انبوه مدارکی است که برای دریافت ارز دانشجویی مورد نیاز است.)


نحوه خرید دلار از بانک ملت

1- نحوه خرید دلار از بانک ملت برای سفر

برای خرید دلار از بانک ملت، بایستی از طریق سامانه اینترنتی این بانک اقدام نمایید. باید قبل از مراجعه به یکی از شعبات بانک ملت به سامانه فروش ارز مسافرتی مراجعه کرده و مبلغ مورد نظر خود را سفارش داده و خریداری نمایید.


نحوه خرید دلار از بانک تجارت

بانک تجارت علاوه بر ایجاد شرکت “صرافی تجارت” که به پاسخگویی نیاز های ارزی مشتریان می پردازد، به ارائه خدمات ارزی در شعب منتخب خود نیز مشغول است.

به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، بر اساس بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر فروش ارز مسافرتی با نرخ بازار، متقاضیان دریافت ارز مسافرتی می توانند با پرداخت معادل ریالی، ارز درخواستی خود را در باجه‌ های بانک تجارت مستقر در مبادی خروجی فرودگاه‌ های تعیین شده (پس از باجه کنترل گذرنامه) در قبال ارائه حواله ارزی و گذرنامه متقاضی دریافت نمایند .

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا