نرخ برق ویژه استخراج کنندگان ارز دیجیتال تصویب خواهد شد – فناوران امید

پایگاه اطلاع رسانی ایران از برگزاری جلسه ای در هیئت دولت، در خصوص نرخ برق ویژه ماینر ها خبر داد. این جلسه که 19 خرداد 98 برگزار شده است با تصمیم بر تصویب اصلاح نرخ تعرفه برای واحدهایی که در حال استخراج ارز دیجیتال هستند، به پایان رسید.

به گزارش پایگاه ایران، همایون حائری می‌گوید که نرخ در نظر گرفته شده برای این بخش، همان نرخ صادراتی برق است و با تصویب آن هر واحدی اعم از کشاورزی، دامداری، اداری و حتی مدارس که مشخص شود در حال استخراج بیت کوین هستند، باید با این نرخ هزینه برق مصرفی را بپردازند.

برق در ایران به این خاطر ارزان است که رفاه حال مصرف‌ کنندگان داخلی بیشتر شود، نه آنکه از این برق ارزان برای کسب و کارهای خارجی استفاده شود.

تشخیص واحد های استخراج بیت کوین از طریق میزان مصرف، مشخص می شود. به طور کلی تولید هر واحد ارز دیجیتال به اندازه مصرف 28 مصرف کننده خانگی، برق مصرف می کند. از ماه آینده میزان مصرف واحد های مشکوک بررسی شده و در صورت اثبات به استخراج ارز، بر اساس نرخ جدید مصوب، محاسبه می شود.

این مقام مسئول با ابراز نگرانی نسبت به سوءاستفاده عده‌ای از برق ارزان، اظهار می‌ کند:

اگر روند استخراج این ارزهای دیجیتال به همین نحو ادامه یابد، پیش‌بینی می‌ شود مصرف آنها به بیش از ۲ هزارمگاوات برسد. تعیین نرخ واقعی برق صادراتی برای این فعالان کمک خواهد کرد استخراج ارز مجازی در مسیر درست قرار گیرد. بی‌توجهی به این موضوع منجر به کمبود برق در ساعات اوج مصرف (پیک) خواهد شد.

آیا امسال با مشکل خاموشی مواجه هستیم؟

صنعت برق سال گذشته در شرایطی قرار گرفت که با خاموشی‌ های متعددی مواجه شد. یکی از دلایل آن کمبود تولید برق از نیروگاه‌های برق آبی بود. معاون وزیر نیرو می‌ گوید به خاطر بارش‌ های اخیر، امسال این مشکل وجود ندارد و با افزایشی که طی یک سال اخیر در تولید برق رقم خورده است، امسال صنعت برق می‌ تواند پیک 59 هزار مگاوات را نیز تحمل کند.

بر طبق صحبت های انجام شده در این جلسه، تمامی ارگان ها از مدارس تا دامداری ها اگر به استخراج ارز مشغول باشند بایستی مطابق با تعرفه استخراج، هزینه برق را پرداخت کنند. این جلسه در حالی با محوریت ماینینگ ارز دیجیتال برگزار شد که چندی پیش خبر استخراج ارز توسط صدا و سیما توجه رسانه ها را به خود جلب کرده بود. حال باید دید که آیا این تعرفه شامل حال نهاد های سطح بالا نیز می شود.

قیمت برق در استخراج بیت کوین

این مقام مسئول همچین تنبیه پرمصرف‌ ها را یکی از راه‌ های مدیریت مصرف امسال عنوان می‌ کند و ادامه می‌ دهد:

هدف از اعمال افزایش تعرفه‌ برق از خرداد ماه تنبیه پرمصرف‌ ها و تغییر ذائقه مصرفی آنهاست. اما باید به گوش مشترکان برسانیم که اگر 10 درصد مصرفشان را نسبت به سال گذشته کاهش دهند، 20 درصد از هزینه صورتحساب آنها کاسته خواهد شد. یعنی تشویق نیز در این طرح در نظر گرفته شده است.

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا