نسخه جدید mysql ورژن ۸ منتشر شد

در نسخه جدید mysql شعار شرکت اوراکل(مالک mysql) به صورت زیر می باشد.

sql + noSQL

اما این به چه معناست؟

در واقع تکنولوژی دیتابیس mysql می خواهد نشان دهد که از قافله کاربردی بودن noSQL عقب نمانده و همگام با تکنولوژی پیش می رود.

در ادامه توضیحاتی راجع به noSQL را با هم مرور خواهیم کرد.

ویکیپدیا:

حال NoSQL چیست؟

به دلیل محدودیت‌های کلاسیک SQL و مدرن شدن دنیای اینترنت و اطلاعات، کاربران و مدیران بخش داده‌ها به ارائه ایده‌های جدید با تمرکز بر تفکر «یک قالب مطابق با همه» یا “One size fits all” پرداخته‌اند که در آن قید و بندهای سیستم قبلی تا حدامکان موجود نباشد. برای توضیح بیشتر به این متن از ویکی‌پدیا توجه نمایید:

 نواس‌کیوال مخفف Not Only SQL به معنای نه تنها اس‌کیوال نامی است فراگیر برای ردهٔ گسترده‌ای از سامانه مدیریت پایگاه داده‌هایی که با نوع سنتی پایگاه داده‌های رابطه‌ای تفاوت‌های آشکار دارند. روشن‌ترین این تفاوت‌ها استفاده نکردن از اس‌کیوال به عنوان زبان پرسش نخستین است. نمونه آن پایگاه داده‌های XML و پایگاه داده‌های سند-گرا(Document-oriented) است. یکی از پیاده‌سازی‌های شناخته شده این نوع پایگاه داده‌ها CouchDB ساخت بنیاد نرم‌افزار آپاچی است.
 شرکت‌های بزرگ اینترنت، از جمله گوگل (BigTable)، آمازون (Dynamo)، لینکدین (Project Voldemort)، فیس بوک (Cassandra و HBase) سورس فورژ (MongoDB)، اوبونتو (CouchDB) طراحی و راه اندازی گروه پایگاه داده NoSQL را بر عهده دارند. بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها متن باز و آزاد است.

در مدل NoSQL بنا به شیوه‌های مختلف، دیگر نیاز به طراحی و زمان طولانی برای طراحی پایگاه داده‌ها نمی‌باشد. در برخی از سرویس‌های NoSQL الگوریتم‌های هوشمندی هم به کار رفته‌است که دیگر نیازی به طراحی پایگاه داده نمی‌باشد و بر اساس ورودی‌های برنامه‌نویس و کاربر و تعیین نوع نیازمندی‌ها و پلتفرم و شرایط محیطی دیگر، نوع ذخیره‌سازی و مدیریت داده‌ها پیاده‌سازی می‌شود.


‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا