هر آنچه در درابطه با زندگی در استرالیا باید بدانید – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

انتخاب محل زندگی شما هنگام مهاجرت به یک کشور جدید تصمیم بزرگی محسوب می شود. این انتخاب می تواند تأثیر بسزایی در میزان راحتی شما در محیط جدید و موفقیت آمیز بودن مهاجرت داشته باشد. با در نظر داشتن این موضوع، در این مطلب به چگونگی جستجوی فرصت های شغلی و معرفی بهترین شهرها برای زندگی در استرالیا پرداخته و شهرهای مختلف را به لحاظ فرصت های کاری و هزینه زندگی با یکدیگر مقایسه می کنیم.

جستجو فرصت های شغلی برای زندگی در استرالیا

شما دارای مدرک تحصیلی در کشور خود هستید و در حال حاضر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید؟ در کدام شهر استرالیا بهترین فرصت های شغلی برای شما وجود دارد؟

بر اساس داده های منتشر شده توسط اداره آمار استرالیا، نرخ بیکاری ملی در سال 2016 به میزان 6.3 درصد بوده است. نرخ بیکاری در طول این سالها نسبتاً پایدار بوده و از سال 1978 تا کنون به میزان 6.9 درصد بوده است که شاخص خوبی برای پیش بینی نرخ بیکاری در آینده محسوب می شود. تجزیه و تحلیل دقیق تر نرخ بیکاری در هر ایالت به شرح زیر است:

ایالتنرخ بیکاری
Australian Capital Territory
4.3
Northern Territory
4.5
Western Australia
5.1
New South Wales
5.7
Victoria
6.0
Queensland
6.3
Tasmania
7.0
South Australia
7.6

در نهایت، اگر شما قصد جابجایی دارید و امنیت شغلی را قبل از هر چیزی ترجیح می دهید، می توانید برای شروع به وب سایت های SEEK و Jobactive مراجعه نموده و فرصت های شغلی موجود را جستجو و بررسی کنید. سپس می توانید بهترین شهر برای زندگی در استرالیا را بر اساس فرصت های شغلی و نیاز های بنیادین تعیین کنید.

معرفی شهرهای مختلف برای زندگی در استرالیا

استرالیا زبان رسمی ندارد ولی اکثر جمعیت این کشور زبان انگلیسی را به عنوان اولین زبان خود انتخاب نموده اند. بزرگترین شهر استرالیا سیدنی و پایتخت آن کانبرا است. استرالیا یک کشور با اکثریت مسیحی، حدوداً 64 درصد، است؛ اما مذهب رسمی در این کشور وجود ندارد. در ادامۀ این مطلب به معرفی بهترین شهر استرالیا برای زندگی و کار پرداخته ایم:

زندگی در سیدنی (Sydney)

شهر سیدنی استرالیا

از ماسه های بوندای بیچ تا مناظر دیدنی بندر معروف آن، سیدنی یک شهر محبوب در سراسر جهان است. شاید بزرگترین و قدیمی ترین شهر استرالیا، سیدنی، بیشتر با زیبایی و تنوع فرهنگی خود شناخته شده است. سیدنی با داشتن آب و هوای معتدل، گرم ترین ماه های سال را در تابستان استرالیا (نوامبر تا فوریه) که دمای هوا تا 40 درجه سانتیگراد میرسد، تجربه می کند. زمستان ها بسیار خفیف هستند و حداقل دما در شب 6 درجه سانتی گراد می شود.

سیدنی دارای شلوغ ترین فرودگاه در میان شهرهای مختلف استرالیا است. اقتصاد سیدنی بزرگتر از هنگ کنگ و سنگاپور بوده و هر ساله بیش از 306 میلیارد دلار کالا و خدمات تولید می کند. صنایع عمده در این شهر شامل خدمات مالی و حرفه ای، تولید، فناوری اطلاعات و ارتباطات، گردشگری، تحقیق و آموزش و صنایع خلاق است.

چشم انداز اشتغال در سیدنی به طور کلی بسیار خوب است. با زیاد بودن فرصت های شغلی موجود، نرخ بیکاری در این شهر پایین است. بنابراین اگر شما به دنبال مهاجرت در زمینۀ کاری هستید، این شهر گزینۀ مناسبی برای زندگی در استرالیا محسوب می شود.

سیدنی گرانترین شهر استرالیا است که در لیست “گران ترین شهرهای جهان” نیز قرار دارد. به عنوان مثال، میانگین هزینه اجاره یک اتاق یک خوابه در خارج از مرکز شهر، به میزان 1625 دلار در ماه است. در مقایسه با سایر کشورها، ممکن است آپارتمان مشابهی در لندن حدوداً 946 دلار در ماه و در نیویورک 1720 دلار در ماه هزینه داشته باشد. به گفته موسسه املاک و مستغلات استرالیا (REIA)، میانگین قیمت خانه در ​​سیدنی در سال 2014، تقریباً 763,170 دلار بوده است.

 

زندگی در ملبورن (Melbourne)

شهر ملبورن استرالیا

ملبورن دومین شهر بزرگ استرالیا است و چهار میلیون نفر جمعیت دارد. شهر ملبورن پایتخت فرهنگی و ورزشی کشور محسوب می شود و دارای برخی از بهترین رستوران ها در سراسر استرالیا است. با توجه به این ویژگی ها، جای تعجب نیست که می توان ملبورن را بطور منظم در حوزه گردشگری به عنوان یکی از جذاب ترین شهرهای جهان نام برد.

ملبورن با آب و هوای معتدل، به داشتن “چهار فصل در یک روز” شناخته شده است و اغلب در طول روز انتظار می رود آب و هوا تغییر نماید.

بصورت کلی چشم اندازهای کاری برای مهاجران منتقل شده به ملبورن کاملاً امیدوار کننده است. صنایع اصلی در ملبورن و ویکتوریا شامل صنعت خودروسازی، حمل و نقل هوایی، ساخت و ساز، آموزش، مهندسی، پرستاری، خدمات مالی و فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد. کارفرمایان در این شهر از مهاجرانی که به دنبال کار هستند، استقبال می نمایند.

هزینه زندگی در ملبورن استرالیا ممکن است بیشتر از سیدنی نباشد، اما هنوز هم شهری بسیار گران برای زندگی در استرالیا محسوب می شود. یک آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر ممکن است برای مدت زمان یک ماه اجاره ای معادل 1,237 دلار داشته باشد.

زندگی در بریزبن (Brisbane)

شهر بریزبن استرالیا

چیزی که بسیاری از مهاجران را به سومین شهر بزرگ استرالیا جذب می کند، آب و هوای آن است. بریزبن دارای درجه حرارت گرمتر از سیدنی و ملبورن است و به شما این امکان را می دهد که از آب و هوای غیرقابل پیش بینی ملبورن و سرد شدن زمستان سیدنی اجتناب کنید.

فضای آرام و راحتی در ملبورن وجود دارد که از این مرکز بزرگ شهری انتظار نمی رود. بریزبن یکی از گرم ترین شهرهای استرالیا است که در یک محیط نیمه گرمسیری قرار دارد و دمای متوسط ​​آن 16-25 درجه سانتی گراد است.

بریزبن دارای یک محیط اقتصادی پررونق در کنار محیطی آرام است که این دو ویژگی به سادگی در کنار یکدیگر قرار نمی گیرند. صنایع عمده در این منطقه عبارتند از گردشگری، بهداشت، تجارت و تولید. همانطور که بریزبن شهری است که رشد سریع دارد، فرصت های شغلی برای مهاجران بسیار خوب است و فرصت های شغلی مناسب برای متقاضیان وجود دارد.

هزینه زندگی در بریزبن معمولاً ارزان تر از سیدنی و ملبورن است. به طور متوسط اجاره یک آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر بریزبن می تواند به 1,234 دلار در ماه برسد. قیمت املاک در سراسر محله های این شهر بسیار مقرون به صرفه است و این یکی از دلایلی است که نشان می دهد چرا بسیاری از مردم بریزبن را مقصدی برای مهاجرت به شمال کشور و زندگی در استرالیا انتخاب می کنند.

زندگی در هوبارت (Hobart)

شهر هوبارت استرالیا

بر خلاف فشار و شلوغی شهر هایی مانند سیدنی و ملبورن، همه چیز در هوبارت به نظر می رسد در آرامش دنبال می شود. هوبارت به عنوان پایتخت جنوبی استرالیا، از سردترین شهرها محسوب می شود که دمای آن در زمستان (جولای) به 4 درجه سانتی گراد و در تابستان به 22 درجه سانتی گراد می رسد.

هوبارت با دارا بودن اقتصاد غیر آزاد، در برابر نوسانات قیمت ها در بازارهای جهانی محافظت می شود. این بدان معناست که هوبارت منطقه ای است که در معرض رشد اقتصادی سریع قرار ندارد و هنوز هم برای مهاجران ماهر گزینه ای مناسب جهت مقصد زندگی در استرالیا به شمار می آید.

فهرست مشاغل پیش بینی شده جهت برنامه مهاجرت دولت شامل فرصت های شغلی در صنایعی مانند ساخت و ساز، سلامت، گردشگری، خودرو سازی، صنعت باغبانی و مهندسی می شود. واحد مهاجرت دولت تاسمانی نیز می تواند به کسانی که در استرالیا به دنبال کار هستند، کمک نماید.

اگرچه بخش های خاصی از هوبارت برای خرید املاک و مستغلات گران قیمت است، اما هزینه زندگی در آن به طور کلی پایین تر از سایر نقاط کشور است. با این حال شما باید انتظار داشته باشید که برای برخی از کالاها و خدمات (به عنوان مثال برق) بیشتر از آنچه که در سایر نقاط کشور هزینه می کردید، پول پرداخت نمایید.

زندگی در آدلاید (Adelaide)

شهر آدلاید استرالیا

آدلاید برای آب و هوای مدیترانه ای آن شناخته شده و دارای حدود 1.3 میلیون نفر جمعیت است. این شهر در حال تبدیل شدن به یک مکان به طور فزاینده محبوب برای تازه واردان جهت زندگی در استرالیا است. آدلاید سبک زندگی آرام، شرایط آب و هوایی مناسب و قیمت مناسب خانه را با یکدیگر ترکیب می کند. آب و هوای آدلاید به طور کلی بسیار دلپذیر است و دمای آن در طول زمستان حدود 7 درجه سانتیگراد و در تابستان به طور میانگین حدود 30 درجه سانتیگراد میشود.

درست مثل بقیه استرالیا، آدلاید دارای یک اقتصاد سالم است. برآورد شده که آدلاید هر سال برای رشد به پنج هزار مهاجر ماهر جدید نیاز دارد و فرصت های شغلی زیادی برای افراد کارآمد وجود دارد. صنایع عمده در آدلاید شامل مراقبت های بهداشتی، تولید، خرده فروشی، ادارات دولتی و آموزش و پرورش می شود.

آدلاید معمولاً به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین شهرهای استرالیا در نظر گرفته می شود. قیمت کالاها و خدمات به همراه هزینه های مسکن در این شهر کاملاً منطقی است. اجاره ماهانه یک آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر آدلاید حدوداً 982 دلار می باشد.

زندگی در کانبرا (Canberra)

شهر کانبرا استرالیا

این تصور غلط رایج است که سیدنی، بزرگترین شهر استرالیا، پایتخت این کشور است در حالی که حقیقت این است که پایتخت استرالیا کانبرا است. کانبرا یکی از کوچکترین شهرهای استرالیا بوده که جمعیت آن کمی بیش از 373,000 نفر است و در ایالت ACT قرار دارد. کانبرا دارای آب و هوای خشک و زمستانی کوتاه مدت است. در کانبرا باید در تابستان (ژانویه تا فوریه) دمای 28 درجه سانتیگراد و در زمستان (جولای) دمای صفر درجه سانتیگراد را انتظار داشته باشید.

در سال های اخیر، کانبرا شروع به نشان دادن علاقه بیشتر به فعالیت های فرهنگی نموده و ممکن است به زودی اشتغال بیشتری در بخش های فرهنگی خود ایجاد کند. جالب است بدانید که بیش از نیمی از نیروی کار در کانبرا در بخش خصوصی مشغول به کار هستند. کانبرا بالاترین میانگین درآمد تمام وقت در استرالیا را به خود اختصاص می دهد و آن را یک مکان ممتاز برای کار می کند.

طبق گزارش REIA در ژوئن 2014، ACT ارزان ترین ایالت در استرالیا برای خرید یک خانه محسوب می شود. به این معنی که وقتی درصد درآمد مورد نیاز برای بازپرداخت وام مسکن را در نظر بگیرید، این شهر یکی ار بهترین گزینه ها برای زندگی در استرالیا و خرید املاک و مستغلات به شمار می آید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا