هزینه برق مصرفی در ایران برای ماینر ها وسوسه انگیز است! – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

در حالی که چندین ماینر بیت کوین تصمیم گرفته اند که دستگاه های ماینینگ خود را خاموش کنند که بیش از هزار دستگاه است، برخی دیگر به این امید هستند که بتوانند با پیدا کردم یک جایگزین به کار خود ادامه دهند.

و خوب جایگزین آن ها ایران است چرا که هزینه برق مصرفی در ایران بسیار کم (در حدود 0.006 دلار به ازای هر کیلو وات ساعت) می باشد و این برای ماینر ها وسوسه انگیز است. با این حال تاسیس یک مکان برای این کار و ورود به ایران برای این افراد خیلی ساده نیست.

استخراج بیت کوین به نوعی سرمایه گذاری روی انرژی به حساب می آید. ماینر ها زمانی به سودآوری می رسند که پاداش تولید کوین، که در حال حاضر 12.5 بیت کوین به ازای هر بلاک است و هر کارمزدی جانبی دیگر، کمتر از هزینه های خود استخراج باشد که شامل هزینه برق مصرفی هم می شود.

نیما دهقان، محققی در زمینه بلاکچین در استارت آپ آریاتک تهران، گفته است که این کمپانی با سرمایه گذاران خارجی که قصد دارند برای ماینینگ به ایران وارد شوند، ملاقات داشته است. (البته مشخصات تایید شده ای این استارت آپ یافت نشد)

ما سرمایه گذارانی را از کشور های اسپانیا، اوکراین، ارمنستان و فرانسه داشته ایم که از مزارع مان دیدن کرده اند.

آقاتی دهقان افزوده است که شرکت او قراردادی با مزرعه استخراج اسپانیایی به نام Coinpods امضا کرده است تا همکار محلی این کمپانی شود و در ایران مزارع استخراجی را تاسیس کند که این کار در فرآیندی سه مرحله ای صورت می گیرد.

اولین فاز برای این است که از همه چیز مطمئن شویم که در حال حاضر در جریان است. دومین آن ساخت زیربنا کار با یکدیگر است که به شکلی تا به حال آغاز شده است و سومین فاز گردآوری سرمایه گذاران بیشتر از خارج از کشور است.

آقای دهقان گفته است که توجه سرمایه گذاران به برق ارزان جلب شده که وابسته به منبع تامین معمولا کمتر از 0.01 دلار به ازای هر کیلو وات ساعت است. او گفته کمپانی اش می تواند امکاناتی را در مقیاس های مختلف از 2 تا 3 مگاواتی برای مزارع کوچک تا 10 تا 20 مگاواتی برای مزارع بزرگ تر فراهم کند.

همچنین بخوانید |  تغییر عجیب در شبکه بیت کوین : چرا هش ریت شبکه 40 درصد افت کرد؟

او همچنین گفته است که اگر چه هزینه برق مصرفی در ایران همیشه کم بوده است ولی افت ارزش پول ایران اخیرا به منظور تحریم های آمریکا علیه ایران باعث شده تا این فرصت جذاب تر هم به نظر بیاید.

البته ظاهرا خیلی وقت است که خارجی ها برای ماین کردن به ایران آماده اند تا جایی که یک کمپانی چینی اعلام کرده که همین حالا هم 2000 ماینر در ایران فعال شده است ولی بنا به دلایلی نخواسته که نامش فاش شود.

آقای جواد صادقی که به صورت انفرادی ماین می کند گفته است که ایرانیان برای ماین کردن وابسته به واردات دستگاه ها هستند و این به این دلیل است که کمپانی هایی مانند بیت مین در ایران به طور رسمی فعالیت ندارند.

من فکر می کنم این کار توسط افرادی که پول و قدرت دارند، قابل انجام است و البته که مخفی صورت می گیرد.

جواد صادقی

حتی یک از میلیاردر های صنعت ماینینگ ارز رمزپایه در چین در پستی در شبکه اجتماعی ویبو اعلام کرده که مکانی با هزینه برق مصرفی پایین پیدا کرده و از دیگران خواسته از طریق شراکت با او وارد آن جا شوند.

او همچنین گفته با راه اندازی ماینر های دست دوم در این آن جا ظرف مدت یک تا دو ماه می توان به سود هی رسید.

البته مشکلی که سر راه این سرمایه گذاران خارجی برای ورود به ایران وجود دارد این است که به سادگی نمی توان تجهیزات ماینینگ را وارد ایران کرد مگر این که با مزارع استخراج داخل ایران همکاری کنند.

همچنین بخوانید |  آمار شبکه بیت کوین – هر آنچه باید درباره استخراج و وضعیت این شبکه باید بدانید

البته موضوع مهم تر از این ها، تحریم هایی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای ایران وضع کرده است و به گفته این میلیونر ماینر چینی کسی جرائت نمی کند که به همین دلیل وارد ایران شود چرا که اگر می خواهد با آمریکا معامله کند، نباید با ایران رابطه ای داشته باشد.

در ایران هنوز قانونی در رابطه با استخراج ارز های رمزپایه وضع نشده است و این به این معناست که این کار هنوز نه قانونی و نه غیر قانونی است.

قوانینی در این زمینه نوشته است اما هنوز به تصویب مجلس ایران نرسیده است و بنابراین کسی که قصد داشته باشد در این زمینه شروع به کار کند، نمی تواند جواز بگیرد و در نتیجه یک سری حق و حقوق هم مانند دریافت وام از او سلب می شود.

البته جامعه ارز های رمزپایه در ایران سعی دارند تا به قانون گذاران فشار بیاورند که در این زمینه قانون گذاری کنند و به این ترتیب از این صنعت محافظت شود.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا