هزینه زندگی در کانادا برای سال 2019 چه قدر است؟ – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

در سال 2019 ، کانادا مقصد محبوبی برای هر کسی محسوب می شود که به دنبال مهاجرت و یافتن فرصت های شغلی مطلوب، دانشگاه های مطرح و یک سیستم پزشکی رایگان است. تمام این ها دلایل منطقی برای یک مهاجرت دائمی به کانادا محسوب می شوند اما شاید یک نکته مهم تر هزینه های زندگی در کانادا باشد. بهای استفاده از این امکانات چه قدر است و برای زندگی در کانادا چه قدر باید هزینه کنیم؟

مهاجرت به کانادا می تواند به معنای شانس کسب درآمد بیشتر و ارسال پول بیشتر به خانواده و یا صرفا صرفه جویی در هزینه ها و پس انداز بیشتر باشد. از میزان متوسط کرایه ماهیانه تا قیمت یک قهوه صبحگاهی، همه مهم هستند تا بدانید، هر ماه چه قدر می توانید برای خانوادتان پول ارسال کنید و یا اینکه پس انداز نمایید. در این مقاله متوسط حقوق ماهیانه هر کانادایی 3207.92 دلار کانادا در نظر گرفته شده است که توسط سایت Numbeo براورد شده است. که وقتی این میانگین حقوق و دستمزد را با کیفیت بالای زندگی در کانادا مقایسه می کنید، متوجه خواهید شد که کانادا یک انتخاب برتر برای مهاجران محسوب می شود.

در یکی از رتبه بندی های Numbeo، کانادا در رتبه 28 ام قرار دارد که این رتبه بندی در خصوص هزینه های زندگی کشورهاست که مواردی مانند مواد غذایی، رستوران ها، هزینه حمل و نقل، هزینه های اقامتی و … را در نظر می گیرد. (برای مشاهده لیست کامل رتبه بندی کشورها در سال 2019 ، اینجا کلیک کنید.)

قیمت ملک

نام شهربهای هر متر آپارتمان در مرکز شهر
ونکوور111634.29 دلار کانادا
تورنتو10383.96 دلار کانادا
مونترآل5270.92 دلار کانادا
کلگری5013.67 دلار کانادا
کبک2651.86 دلار کانادا

هنگامی که هزینه های زندگی در یک کشور جدید را بررسی می کنیم، برای کسانی که قصد مهاجرت دائمی به کانادا را دارند قیمت ملک و اجاره خانه بسیار حائز اهمیت است. قیمت خانه در هر یک از شهرهای مهم کانادا متفاوت است. در صورت خرید آپارتمان در مرکز شهر ونکوور، تقریبا 330 درصد بیشتر از هزینه خرید همان آپارتمان در کبک را بایستی بپردازید. این تفاوت قابل توجه در قیمت خانه را می توان مانند یک حباب املاک و مستغلات دانست که در برخی از شهر های کانادا به وجود آمده است.

همچنین بخوانید |  بهترین شهر کانادا برای مهاجرت دانشجویان کدام است؟

هر کسی که به فکر خرید خانه در کانادا در سال 2019 است بهتر این موضوع را بداند که قیمت مسکن نسبت به سال گذشته فقط 2.51 درصد افزایش داشته است و این وضعیت خیلی پایدار نخواهد بود. شاید بهتر باشد که بگوییم زیاد جای نگرانی نیست.

یکی از سازمان های جهانی (UBS) که شاخص های مرتبط به املاک و مستغلات جهانی را بررسی می کند، اعلام کرده است که کسی که در کانادا زندگی و کار می کند و یک کارگر با مهارت بالاست، حدود ده سال طول می کشد تا یک آپارتمان 675 متری در نزدیکی مرکز شهر ونکوور بگیرد. همین شخص در تورنتو می تواند طی 7 سال یک آپارتمان با وضعیت مشابه در این شهر بگیرد.

قیمت اجاره خانه

نام شهرآپارتمان مبله 85 متری در منطقه گرانآپارتمان مبله 85 متری در منطقه معمولی
ونکوور2686 دلار کانادا2075 دلار کانادا
تورنتو2490 دلار کانادا2164 دلار کانادا
مونترآل1589 دلار کانادا1150 دلار کانادا
کلگری2118 دلار کانادا1516 دلار کانادا
کبک1498 دلار کانادا972 دلار کانادا

مهاجرانی که برای مدت کوتاهی به این کشور می روند مانند مهاجرت های تحصیلی به کانادا و قبل از اینکه در مقصد نهایی زندگی شان مشخص شود، ناگزیر به اجاره خانه در کانادا هستند. یکی از مزایای اجاره خانه در کانادا این است که طبق globalpropertyguide.com قوانین حمایت از مستاجران کانادا قوی است. با این حال یکی از پیامد های ناخواسته قوانین اجاره مسکن سخت سبب شده است که صاحبان ملک علاقه بیشتری به فروش خانه داشته باشند تا اجاره آن و این موضوع تقاضای اجاره خانه را در برخی شهرهای کانادا بالا برده است. طبق داده های سایت Expatistan اجاره خانه در یک منطقه گرانقیمت در سال 2019 در ونکوور، 80 درصد بیشتر از اجاره خانه یک منطقه گرانقیمت در شهر کبک است.

فراموش نکنید که زبان مردمی که در کبک زندگی می کنند فرانسوی است. لذا توانایی صحبت کردن به زبان فرانسه یک برتری در زمانی است که شما به دنبال پیدا کردن کار در آنجا هستید.

هنگام مقایسه شهرهای مختلف کانادا از لحاظ هزینه های زندگی، اگر به دلیل اجاره خانه بالا، مجبور به رفت و آمد های متعدد هستید، هزینه های رفت و آمد خود را به عنوان یک بخش مهم از هزینه های خود محسوب کنید.

هزینه های رفت و آمد

نام شهریک لیتر بنزینحمل و نقل عمومی (ماهانه)تاکسی
ونکوور1.53 دلار کانادا109 دلار کانادا25 دلار کانادا
تورنتو1.28 دلار کانادا145 دلار کانادا17 دلار کانادا
کلگری1.28 دلار کانادا104 دلار کانادا20 دلار کانادا
مونترآل1.34 دلار کانادا82 دلار کانادا35 دلار کانادا
کبک1.24 دلار کانادا87 دلار کانادا19 دلار کانادا

کانادا دومین کشور بزرگ جهان پس از ایالات متحده آمریکاست و داراس شش منطقه زمانی مختلف است. وابسته به جایی که در آن زندگی می کنید، ممکن است نیاز داشته باشید یک اتومیبل بخرید تا به محل کار خود بروید و برگردید. بر طبق آمار سرشماری های سال 2016، 12.6 میلیون کانادایی از ماشین برای رفتن به سر کار استفاده می کنند.

همچنین بخوانید |  محاسبه امتیاز اکسپرس اینتری برای مهاجرت به کانادا و هر آنچه باید در این باره بدانید

تنها بحث هزینه کمتر استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای رفت و آمد مطرح نیست بلکه استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی ایمنی و سلامت بیشتری را برای شخص به همراه دارد علاوه بر آنکه تاثیرات محیط زیستی نیز غیر قابل چشم پوشی است.

هزینه های گرمایشی و برق

آب و هوا در شهرهای مختلف کانادا، متفاوت است. به عنوان مثال در ونکوور درجه حرارت به ندرت به زیر صفر می رسد در حالی که در جایی مثل آلبرتا درجه حرارت می تواند از منفی سی درجه هم کمتر باشد. هزینه های گرمایش در مقایسه با سایر کشورها در کانادا ارزان است. در کانادا هر ماه شما حدود 148.27 دلار کانادا برای وسایل گرمایشی، جمع آوری زباله، برق و آب بپردازید. این مبلغ در کشور انگلستان حدود 250 دلار کانادا و برای استرالیا حدود 188 دلار کانادا است.

صرف غذا در رستوران

انواع غذاهای بین المللی ویژه فرهنگ های مختلف در کانادا تهیه می شود. چرا که این کشور تعداد مهاجران زیادی را در خود جای داده است. سرشماری های کانادا در سال 2016 نشان می دهد که فقط 32 درصد افراد اصالتا کانادایی هستند و فرانسوی ها 13.6 درصد، چینی ها 5.1 درصد، المان ها 9.6 درصد را به خود اختصاص داده اند.

صرف شام در یک رستوران ایتالیایی برای دو نفر به همراه شراب و دسر در ونکوور حدود 100 دلار و در کبک حدود 74 دلار کانادا، و 90 دلار در مونترال و 105 دلار در تورنتو هزینه دارد.

قیمت یک فنجان قهوه در شهر تورنتو حدود 5.19 دلار، در مونترآل حدود 4.32 دلا و 5.15 دلار در ونکوور می باشد. کبک ارزان ترین قهوه صبحگاهی با قیمت 4.39 دلار کانادا را دارد.

مقایسه هزینه زندگی تهران و کانادا

یکی از ملموس ترین روش ها برای انتخاب کشور مقصد، مقایسه هزینه های زندگی با محل زندگی فعلی شماست. هرچند سطح درآمد در کشور های مختلف متفاوت است اما با مقایسه میزان حقوق دریافتی و لیست هزینه ها می توان به تصمیم گیری درستی دست یافت. آمارهای درج شده در این بخش از وب سایت expatistan.com گرفته شده است.

مقایسه هزینه های زندگی تهران و ونکوور

به طور کلی ونکوور 21 درصد از تهران گران تر است و هزینه های زندگی در این شهر به مراتب بالاتر ست. به جز در بحث پوشاک که تهران 48 درصد ارزان تر است.

اما در خصوص حقوق و مزایا، حقوق خالص هر فرد در ونکوور بعد از پرداخت مالیات حدود 3500 دلار است که معادل دلار حقوق افراد در تهران، تقریبا 425 دلار خواهد بود.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا