همه چیز درباره اقامت گرجستان در سال 2018 : اخذ شهروندی یک کشور اروپایی – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

گرجستان کشوری چهارفصل است که در هر دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد. این کشور به عنوان عضو ناظر در اتحادیه اروپا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) فعالیت می کند. جمعیت گرجستان در سال 2016 میلادی حدوداً 3.7 میلیون نفر بوده است و پایتخت آن شهر تفلیس می باشد. در سال های اخیر ایرانیان بسیاری قصد مهاجرت و سرمایه گذاری در این کشور اروپایی را داشته اند. در این مطلب به شرایط اخذ اقامت گرجستان در سال 2018 و انواع روش های آن خواهیم پرداخت.

یکی از مزایای اقامت دائم کشور گرجستان عدم نیاز به ویزای شنگن برای اتباع این کشور است که در 28 مارس 2017 میلادی به تصویب رسید. در حال حاضر اتباع گرجستان با در دست داشتن پاسپورت گرجی و بدون نیاز به اخذ ویزای شینگن میتوانند در هر 180 روز، 90 روز در خاک کشورهای اروپایی سفر کنند.

انواع اقامت گرجستان

ابتدا لازم به ذکر است که اخذ اقامت گرجستان با شهروندی این کشور تفاوت دارد. اقامت گرجستان به شما اجازه می دهد تا چندین سال در این کشور زندگی نموده و از کلیۀ حقوق شهروندی آن، به غیر از حق رای و پاسپورت گرجی، برخوردار شوید. اما شهروندی اقامت همیشگی و دائم گرجستان محسوب می شود که شامل پاسپورت و حق رأی نیز خواهد شد. جهت دریافت اقامت گرجستان و مهاجرت به این کشور اروپایی روش های مختلفی وجود دارد که در زیر به توضیح هر کدام خواهیم پرداخت:

ثبت شرکت در گرجستان

اقامت گرجستان از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت تجاری یکی از معمول ترین روش های اخذ اقامت گرجستان محسوب می شود. در این روش، فرد متقاضی یک شرکت از نوع General Trading را بصورت کاملاً قانونی در کشور گرجستان ثبت می نماید و مواردی از قبیل کد مالیاتی، مهر شرکت، اساسنامه به دو زبان انگلیسی و گرجی و آدرس دائمی و معتبر خود را دریافت می کند. این شرکت تجاری پس از ثبت رسمی باید همواره فعال باشد؛ بدین معنی که مالیات ماهانه کارمندان آن بصورت منظم پرداخت شود و در چندین ماه اقدام به عقد قراردادهای تجاری مختلف نماید.

توجه به این نکته ضروری است که پلیس مالیاتی و بازرسان از محل شرکت شما بازدید نموده و از همه شرایط گزارش تهیه خواهند کرد. به عنوان رییس شرکت لازم است بدانید که مالیات کارمندان بایستی بصورت ماهیانه و به میزان 20 درصد از حقوق هر شخص به اداره مالیات گرجستان پرداخت شود. همچنین کلیه خریدهای مربوط به شرکت باید دارای فاکتور باشند تا بتوانید توسط حسابداری آنها را بررسی نموده و مالیات خود را پرداخت نمایید.

اقامت گرجستان از طریق ازدواج

اقامت گرجستان از طریق ازدواج

هر شخصی که با شهروندان گرجی (اعم از زن یا مرد) ازدواج نماید، می تواند پس از گذشت سه سال درخواست اقامت خود را به اداره مهاجرت گرجستان ارائه نماید. این روش اقامت گرجستان تنها در صورتی معتبر است که صوری نبودن آن به پلیس و دستگاه های نظارتی و دولتی گرجستان اثبات شود.

توجه داشته باشید که ازدواج های صوری در گرجستان بدلیل مساحت و جمعیت کم این کشور پنهان نخواهند ماند و احتمال صدور حکم اخراج از کشور برای شخص متقاضی از طرف دولت گرجستان وجود دارد.

اقامت کاری گرجستان

اقامت کاری گرجستان

اقامت کاری یک نوع از روش های اخذ اقامت گرجستان است که از طریق عقد قرارداد با یک شرکت قانونی ثبت شده در این کشور میسر می شود. اگر شما کارمند یک شرکت ثبت شده در گرجستان باشید، می توانید با دریافت نامه از محل کار خود و ارجاع آن به اداره مهاجرت در خواست اقامت نمایید. توجه نمائید که در حال حاضر اقامت کاری یکی از بهترین روش های اخذ اقامت گرجستان در سال 2018 محسوب می شود.

اقامت تحصیلی گرجستان

اقامت گرجستان از طریق تحصیل

اگر شما در یکی از دانشگاه های دولتی یا خصوصی گرجستان مشغول به تحصیل هستید، می توانید با دریافت نامه از دانشگاه خود و ارائه آن به وزارت مهاجرت درخواست اقامت کنید. پذیرش تحصیلی یکی از روش هایی است که شما می توانید در آن با تکیه بر دانش علمی خود اجازه اقامت در گرجستان را داشته باشید.

بدین منظور ابتدا مدارک تحصیلی قبلی به همراه درخواست ادامه تحصیل خود را به یکی از دانشگاه های موجود در گرجستان ارائه نمائید. دانشگاه مورد نظر پس از بررسی مدارک شما، موافقت یا مخالفت خود را با تحصیل شما در این کشور اعلام خواهد نمود.

توجه نمائید در صورتی که موفق به اخذ پذیرش تحصیلی در گرجستان شوید و به عنوان مثال به مدت دو سال در این کشور اقامت داشته باشید، این بازه زمانی در اخذ اقامت دائم شما منظور خواهد شد. همچنین اگر از ادامه تحصیل منصرف شده یا به هر دلیلی از دانشگاه اخراج شوید، اقامت شما نیز باطل می شود و میبایست خاک گرجستان را در اسرع وقت ترک نمائید.

اقامت گرجستان از طریق خرید ملک

اقامت گرجستان از طریق خرید ملک

بر اساس قوانین کشور گرجستان (مصوب سال 2015 میلادی) در صورتی که یک فرد خارجی ملکی با ارزش حداقل 35 هزار دلار آمریکا در این کشور خریداری نماید، به شخص و خانواده او (همسر و تمام فرزندان زیر 21 سال) اقامت یکساله گرجستان بطور موقت اعطا می شود که قابل تمدید نیز خواهد بود. شما می توانید با خرید ملک در گرجستان از امتیاز قانونی دولت این کشور جهت اخذ اقامت یکساله و دیگر مزایای آن برخوردار شوید.

افراد خارجی هنگام خرید ملک در گرجستان از حقوق مساوی با شهروندان این کشور برخوردار هستند. الزامات اضافه ای برای خارجی ها وجود ندارد و هیچ مالیات بیشتری از آنها اخذ نمی شود. تنها مدرکی که برای خرید ملک مورد نیاز است، کپی پاسپورت شما خواهد بود. مالکیت ملک و مستغلات در کشور گرجستان بصورت صد در صد و قطعی است.

اقامت گرجستان از طریق سرمایه گذاری

اقامت گرجستان از طریق سرمایه گذاری

افرادی که حداقل مبلغ 300 هزار لاری (Lari) در کشور گرجستان سرمایه گذاری نمایند، بنا به درخواست خودشان اقامت دائم به آنها اعطا می گردد که در حقیقت شهروندی گرجستان بصورت شفاهی محسوب می شود.

توجه داشته باشید که در پرونده های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری می بایست از تمامی مواردی که هزینه میکنید، رسید دریافت نموده و آنها را در پرونده خود قرار دهید. در سرمایه گذاری بصورت نقدی لازم است تا اطلاعات مربوط به سرمایه خود را با ارائه اسناد معتبر، موجه جلوه دهید. بطور کلی منبع سرمایه شما می بایست کاملاً شفاف و قابل پیگیری باشد.

هزینه اقامت گرجستان

هزینه اخذ اقامت گرجستان شامل موارد زیر است:

1) در صورتی که شخص متقاضی بخواهد کارت اقامت گرجستان را در مدت زمان 10 روز دریافت کند، هزینه آن 400 دلار آمریکا برای هر نفر خواهد بود.

2) در صورتی که شخص متقاضی بخواهد کارت اقامت گرجستان را در مدت زمان 20 روز دریافت کند، هزینه آن 350 دلار آمریکا برای هر نفر خواهد بود.

3) در صورتی که شخص متقاضی بخواهد کارت اقامت گرجستان را در مدت زمان 30 روز دریافت کند، هزینه آن 300 دلار آمریکا برای هر نفر خواهد بود.

4) دریافت کارت اقامت گرجستان بدون نیاز به ثبت شرکت و از طریق اقامت کاری برای هر نفر 700 دلار آمریکا خواهد بود که در مدت زمان 30 روز صادر می شود.

کل هزینه اقامت گرجستان در ابتدا از شخص متقاضی دریافت می شود. هزینه های ذکر شده برای هر نفر است و شرایط سنی اعم از بزرگسال و کودک نخواهد داشت. معمولا کارت اقامت گرجستان از طریق ثبت شرکت با اعتبار شش ماهه و از طریق اقامت کاری یا خرید ملک در گرجستان بصورت یکساله صادر می شود و قابل تمدید خواهد بود.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا