هک اطلاعات 450 هزار خریدار بیت کوین و اتریوم – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

یک منبع رسمی از هک شدن اطلاعات 450 هزار خریدار بیت کوین و اتریوم در تاریخ 25 بهمن 97 که از کاربران صرافی کارگزاری کوین ماما بوده اند، خبر داد.

کوین ماما یک صرافی کارگزار (Broker Exchange) برای ارز های دیجیتال است. این صرافی در سال 2013 تاسیس و راه‌ اندازی شده است. وبسایت این صرافی اعلام می‌کند که آنها یک راه سریع، امن و لذت‌ بخش را برای خرید ارزهای رمزگذاری ‌شده از هر جای دنیا در اختیار کاربران قرار خواهند داد. در واقع، این صرافی به همه کشورها به جز کشورهای تحت تحریم مانند کره شمالی سرویس ارائه می‌ کنند.

تفاوت صرافی کارگزار و صرافی معاملاتی چیست؟

تفاوت مختصری بین صرافی کارگزار مثل کوین ماما و صرافی معاملاتی (Trading Exchange) مانند بایننس وجود دارد. یک صرافی کارگزار، ارز دیحیتال را نگه داشته و مستقیما در ازای پول فیات، آن را به شما خواهد فروخت. در حالی که یک صرافی معاملاتی، فقط خریدار و فروشنده ارز را به هم وصل می‌ کند.

این نفوذ سایبری احتمالا بخشی از یک حمله بزرگ چند پلتفرمی است که ۲۴ شرکت و مجموع ۷۴۷ میلیون رکورد، از جمله سوابق مربوط به بازی ها، رزرو سفر، و سایت های پخش زنده ویدیو، را تحت تاثیر قرار داده است.

450 هزار آدرس ایمیل و پسورد رمز نگاری شده کاربران کوین ماما در فضای دارک وب پخش شده است. این اطلاعات مربوط به کاربرانی است که پیش از تاریخ 5 آگوست 2017 در این صرافی ثبت نام کرده اند. به علت قدیمی بودن این اطلاعات شواهدی مبنی بر استفاده مجرمانه از اطلاعات به سرقت رفته یافت نشده است.

همچنین بخوانید |  معرفی صرافی بایننس (Binance) از مبتدی تا پیشرفته

صرافی کوین ماما پس از این اتفاق در اولین ورود کاربران به سایت، از کسانی که رمز عبور آسیب پذیر داشته اند، خواست تا رمز عبور خود عوض کنند. همچنین فعالیت های مشکوک و غیر مجاز را طور جدی تحت نظر گرفته است.

علاوه بر آن، وب سایت کوین ماما از تمام کاربران خود درخواست کرده است که از بابت امنیت و منحصر به فرد بودن رمز عبور خود اطمینان حاصل کنند، پیام های الکترونیک یا ضمائم ناشناس را باز نکنند و اطلاعات شخصی خود را در اختیار سایت های واسطه قرار ندهند.

این نفوذ امنیتی که دومین هک بزرگ حوزه ارز دیجیتال در سال 2019 محسوب می شود، شرکت های بسیاری را تحت تاثیر قرار داده است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا