ونزوئلا قصد دارد پترو را به عنوان ارز با پشتوانه نفت به اوپک ارائه کند – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

وزیر نفت و رئیس شرکت ملی نفت PDVSA ونوئلا، مانوئل کوئودو، در توییتر اعلام کرد که ارز دیجیتال ملی این کشور یعنی پترو در سازمان کشور های صادر کننده نفت یا اوپک به عنوان ارزی که پشتوانه آن نفت است، معرفی خواهد شد.

این مقام ونزوئلا همچنین ادعا کرد :

پترو ارز دیجیتالی خواهد بود که در آینده تراکنش های نفتی در سراسر جهان از طریق آن انجام خواهد شد. ما آن را به اوپک معرفی خواهیم کرد که این به قصد بین المللی ساختن این ارز صورت می گیرد.

پترو راه خوبی برای رشد اقتصادی ونزوئلاست

طبق گفته آژانس خبری دولتی کوبا، پرنسا لاتینا، دولت ونزوئلا می خواهد از ارز رمزپایه بحث برانگیز پترو برای فروش بیشتر نفتش در نیمه اول سال 2019 استفاده کند.

کوئودو اشاره کرد که استفاده از پترو برای انجام تراکنش های بین المللی می تواند به احیای دوباره اقتصاد ونزوئلا کمک کند؛ در حال حاضر اقتصاد ونزوئلا با فساد گسترده روبروست و ایالات متحده نیز تحریم های سیاسی و اقتصادی را به اجرا در آورده است.

وزیر نفت ونزوئلا همچنین افزود که تشویق به استفاده و پذیرش بیشتر پترو می تواند تضمین کننده رشد اقتصادی برای ملتی شود که اثبات کرده بزرگترین ذخایر نفتی جهان را داراست. این میزان در ژانویه سال 2014 روی هم رفته 297 میلیارد بشکه بوده است.

ظاهرا پترو تا به حال مورد استفاده نبوده است

جدای از 4 ماه تحقیقی که توسط رویترز انجام شد که قویا می گوید که شاهدی مبنی بر استفاده از پترو در هر گونه تراکنشی وجود نداشته است، رئیس جمهور ونزوئلا، نیکولاس مادورو اصرار دارد که این ارز دیجیتال ملی می تواند روشی قانونی برای انجام مبادلات به حساب آید.

همچنین بخوانید |  فروش پترو ارز دیجیتال ونزوئلا به طور رسمی آغاز شد

حکومت ونزوئلا همچنین از کمپانی های علاقه مند به محصولات نفتی این کشور خواسته بود تا از پترو برای انجام تراکنش ها استفاده کنند که توسط ذخایر نفتی، طلا، الماس و گازوئیل پشتیبانی می شود.

کوئودو اخیرا کمپانی های حمل و نقل چند ملیتی و خطوط هوایی را تشویق کرده بود تا کیف پول ایجاد کنند تا از این طریق بتوانند از پترو برای تراکنش ها استفاده کنند.

این وزیر به روزنامه خبری چینی Xinhuanet گفته بود که گازوئیل هواپیما ها و کشتی ها را از طریق پترو به فروش می رسانیم و پترو ارز ونزوئلاست.

همان طور که پیش از این هم در فناوران امید خبر آن را منتشر کردیم، فروش پترو از 29 اکتبر از طریق پرتال دولتی آغاز شد. پیش تر هم به شهروندان ونزوئلا گفته شده بود که برای دریافت گذرنامه می بایست از این ارز رمزپایه استفاده کنند.

پترو با تخفیف زیادی به فروش رسید

در ماه جولای، دولت ونزوئلا گفت که پترو را با ارز اسکناس رسمی این کشور یعنی بولیوار برابر کرده است و ارز رمزپایه این کشور تقریبا زمانی ساخته شده که پول رسمی این کشور به دلیل وجود ابر تورم بی ارزش شده بود.

پیش از این در ماه فوریه، پیش فروش پترو آغاز شد اگر چه اعضای اپوزیسیون حزب حاکم گفته بودند که این کلاهبرداری است.

در حال حاضر، VIBE، یک گروه مشورتی که توسط دولت ونزوئلا ایجاد شده است، توصیه کرده که این حکومت به طور خصوصی 2.3 میلیارد دلار پترو را با 60 درصد تخفیف به فروش برساند. اسناد درز کرده که توسط رویترز مورد بررسی قرار گرفته از این قرار است که ارزیابی مادورو از پترو این است که در بازار با شک و تردید به آن نگاه خواهد شد.

همچنین بخوانید |  کشور ونزوئلا به دنبال ایجاد یک بانک مرکزی برای ارزهای دیجیتال است

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا