ویژگی های امنیتی چک صیاد رونمایی شد – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

چک صیاد به منظور یکپارچه سازی فرآیند صدور دسته چک از توسط بانک مرکزی مطرح شد و چند وقتی است که روند صدور آن به اجرا در آمده است. پیش از این اطلاعاتی درباره شکل ظاهری این نوع از دسته چک و تفاوت های آن با دسته چک معمولی بانکی وجود داشت اما بانک مرکزی دیروز از ویژگی های امنیتی چک صیاد رونمایی کرد.

بانک مرکزی در یک کلام، مهم ترین ویژگی امنیتی چک صیاد را استفاده از طراحی خطی، الیاف فلورسنسی، کاغذ حساس به مواد شیمیایی، چاپ نامرئی و ریز نوشته بیان می کند.

ویژگی های امنیتی چک صیاد
ویژگی های امنیتی چک صیاد

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، طراحی کلیه نقش های چک های صیاد به صورت خطی و با استفاده از نرم افزار های امنیتی انجام گرفته و به صورتی است که هر خط حامل اطلاعات مربوط به رنگ خود است.

این در حالی است که در طراحی نمونه های جعلی دسته چک صیاد، خط ها از ترکیب نقطه های رنگی تشکیل شده و به سادگی با استفاده از ذره بین قابل تشخیص است.

در خمیر کاغذ چک های صیاد نیز از تصویر سه بعدی نشان و عبارت چاپخانه دولتی ایران استفاده شده که دیده می شود. همچنین در چک های صیاد، چاپ شماره سریال ها با استفاده از مرکب مشکلی فلورسنس بوده و تحت تابش نور ماورا بنفش به رنگ سبز تیره دیده می شود.

علاوه بر این، در فرآیند ساخت کاغذ این چک ها از موادی استفاده شده که در صورت تماس با مواد شیمیایی از خود واکنش نشان داده و تغییر رنگ می دهد.

استفاده از الیاف فلورسنس که در سطح کاغذ پراکتده شده است، یکی دیگر از ویژگی های امنیتی چک صیاد است. این الیاف در زیر نور ماورا بنفش در چهار رنگ سبز، زرد، قرمز و آبی دیده می شود.

یکی از چشم انداز های راه اندازی سامانه صدور دسته چک صیاد، اعتبار بخشی به چک های بانکی و بازگرداندن اعتبار به چک بود.

همچنین این سامانه با متمرکز سازی درخواست دسته چک، امکان اعتبار سنجی صاحبان حساب و امضا را فراهم ساخته و از اختصاص دسته چک به افراد فاقد صلاحیت و بد سابقه جلوگیری می کند.

با اختصاص یک شناسه منحصر به فرد به هر برگ چک، امکان استعلام و پیگیری وضعیت چک از طریق پیامک برای گیرنده چک فراهم می شود و این موضوع باعث افزایش اعتبار دسته چک در تبادلات مالی کشور می شود.

بانک مرکزی در همین اطلاعیه اعلام کرد که چک های غیر صیادی از شهریور ماه امسال پذیرفته نخواهد شد و دارندگان این دسته چک ها می بایست پیش از این تاریخ دسته چک خود را عوض یا از آن ها استفاده کنند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا