پلتفرم انتقال طلای دیجیتال توسط (BiGA) بانک ترکیه! 1399

پلتفرم انتقال طلای دیجیتال توسط (BiGA) بانک ترکیه!

تاکاس بانک استانبول ترکیه (بانک تصدی و پرداخت) از فعال شدن کنونی سیستم انتقال پول بر بستر بلاک چین و با پشتوانه طلا خبر داد.

 پلتفرم انتقال طلای دیجیتال توسط (BiGA) بانک ترکیه!

براساس خبری که در تاریخ ۳۰ دسامبر منتشر شد، تاکاس بانک به منظور ارائه سیستم مبتنی بر بلاک چین با امکان صدور، بازپرداخت و انتقال طلای دیجیتالی به بانک ها طلای دیجیتال BiGA را عرضه کرده است.

این پلتفرم علاوه بر امکان پذیر ساختن استفاده از فناوری بلاک چین برای انتقال دارایی های دیجیتال که فاقد ارزش ذاتی هستند و بر اساس کالاهای فیزیکی ارزش گذاری می شوند و با توجه به رعایت قوانین موجود، خود را از بسیاری از پروژه های مشابه دیگر جدا می‌کند.

 

سیستم BiGA که برای اولین بار در سپتامبر ۲۰۱۹ معرفی شد، به بانک های شرکت کننده در این سیستم این امکان را فراهم می کند تا با بهره گیری از  فناوری رمزارز نسبت به انتقال دارایی های دیجیتال که نشانگر ارزش طلای فیزیکی هستند اقدام کند. در این روند، هر دارایی برابر با یک گرم طلا است که در صندوق های بازار بورس استانبول ترکیه ذخیره سازی شده است.

 

مطابق آنچه در وبسایت رسمی این بانک آمده است پروژه BiGA در نظر دارد زیرساختی را فراهم کند که تا با استفاده از آن کاربران بتوانند نسبت به انتقال طلای غیرفیزیکی از طریق فناوری بلاک چین و با استاندارد مشخص و با ارزش معادل با طلای ذخیره شده اقدام کنند. مسئولان تاکاس بانک در مصاحبه ای که با آژانس خبرگزاری ترکیه ای AA تصریح کردند:

استفاده از فناوری بلاک چین مسیر پیش روی بانک های مهم ترکیه

تاکاس بانک با مشارکت چندین موسسه مالی ترکیه ای نظیر وام دهنده دولتی زراعت بانک و واکیف بانک، وام دهنده خصوصی گارانتی بانک و بانک های خصوصی و دولتی نظیر آلباراکا ترک، کویت ترک و زراعت بانک، نسبت به عرضه پلتفرم طلای دیجیتال BiGA اقدام کرده است.

گفتنی است تاکاس بانک، دفتر پایاپای مرکزی در ترکیه است که علاوه بر ارائه خدمات تهاتر برای بازارهای BIST مشخص شده توسط آژانس نظارت ، قانونگذاری مالی یعنی هیات بازارهای سرمایه ترکیه را نیز ارائه می‌دهد.

 پلتفرم انتقال طلای دیجیتال توسط (BiGA) بانک ترکیه!

ترکیه در مسیر بلاک چین

درپی اعلام برنامه ریزی های انجام گرفته در راستای ایجاد زیرساخت بلاک چین ملی، ترکیه شاهد رشد مداومی در پروژه های بلاک چین در بخش عمومی و خصوصی بوده است. رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در برنامه ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ خود وعده داد که دولت در این سال در نظر داردآزمایش لیر دیجیتال بر بستر بلاک چین را به پایان برساند.

در سپتامبر ۲۰۱۸، BIST با گسترش سیستم مبتنی بر بلاک چین و با همکاری تاکاس بانک و مخزن اوراق بهادار مرکزی ترکیه امکان انتقال بهتر اطلاعات مالی را فراهم ساخت.

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
[email protected]
@omid_ahmadyani

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا