پی پال یا بیت کوین ؟

اشتراک گذاری پست

در میان روش های مختلفی که برای انتقال ارز به کشورهای دیگر وجود دارد، معمولا همه ما به دنبال ارزان ترین و البته سریع ترین روش هستیم! شاید به همین دلیل است که استفاده از روش های بانکی سنتی دیگر جایگاه خود را از دست داده و جای خود را به شبکه های پرداخت آنلاین مانند پی پال و بیت کوین داده اند! اما از میان این دو روش کدام یک بهتر هستند؟ پی پال یا بیت کوین ؟

در چند سال اخیر در میان تمام روش های مختلفی که برای پرداخت ارزی و انتقال پول وجود دارد، پی پال به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال (کیف پول الکترونیکی) و بیت کوین به عنوان یکی از بهترین ارزهای رمزنگاری شده، توجه بسیاری را به خود جلب کرده اند! اما آیا واقعا این دو شبکه پرداخت آنلاین رقیب یکدیگر هستند؟!

در ادامه همراه ما باشید تا به مقایسه این دو روش از منظرهای مختلف مانند روش انجام تراکنش های مالی، کارمزد، سرعت و … بپردازیم.

توجه: فراموش نکنید، مطالبی که در ادامه در رابطه با ارزهای رمزنگاری شده بیان می شوند، به معنای تایید و یا رد کردن آنها نیست. بنابراین اگر قصد خرید بیت کوین و یا سرمایه گذاری در هر یک از ارزهای رمزنگاری شده دارید، ابتدا خوب تحقیق کنید و سپس تصمیم بگیرید. چرا که سرمایه گذاری در این ارزها به دلیل ابهاماتی که وجود دارد همراه با ریسک زیادی است!

مقایسه پی پال با بیت کوین

نحوه انتقال ارز با پی پال

برای انتقال ارز با استفاده از حساب پی پال ابتدا باید حسابتان را با ارزی که مد نظر دارید شارژ کنید. برای شارژ حساب می توانید از یکی از کردیت کارت های ویزا کارت/ مستر کارت و یا خدمات ارزی شرکت های واسط مانند فناوران امید استفاده نمایید. سپس با استفاده از آدرس ایمیل گیرنده مقدار ارز مورد نظر را انتقال دهید.

فرد گیرنده می تواند ارز دریافت شده را در حساب پی پال نگهدارد و یا به حساب بانکی اش انتقال دهد.

کارمزد پی پال

کارمزد انتقال پول با پی پال بسته به کشور مقصد و اینکه نیاز به تبدیل ارز هست یا نه متفاوت است. به عنوان مثال:

  • انتقال ارز داخل آمریکا یا کانادا: بدون کارمزد
  • انتقال ارز به کشورهای دیگر: ۲.۹۹ الی ۴.۹۹ دلار

سرعت انتقال ارز با پی پال

در صورتی که وجه مورد نظر به کیف پول پی پال انتقال داده می شود، انتقال ارز در همان لحظه انجام میگیرد. اما در صورتی که وجه به حساب بانکی فرد ریخته می شود، بعد از ۱ روز کاری به حساب بانکی می نشیند.

پی پال یا بیت کوین ؟

نحوه انتقال پول با بیت کوین

در صورتی که قصد دارید برای کسی بیت کوین ارسال کنید، قبل از هر چیز باید با استفاده از یکی از کارت های اعتباری یا پی پال بیت کوین خریداری نمایید. سپس با استفاده از آدرس عمومی که از گیرنده در اختیار دارید، بیت کوین را به آدرس کیف پولش انتقال دهید.

فرد گیرنده می تواند با استفاده از یکی از سرویس های اکسچنجینگ ارز دریافت شده را به یکی از ارزهای رمزنگاری شده دیگر و یا یکی از ارزهای رایج مانند بیت کوین تبدیل کند.

کارمزد بیت کوین

اگر می خواهید از هزینه های خرید با بیت کوین و یا انتقال ارز با آن مطلع شوید، می توانید از بزرگترین پلتفرم تبادل ارز دیجیتال یعنی CoinBase استفاده کنید. مهمترین هزینه کارمزدهایی که در رابطه با این ارز دیجیتال باید بدانید عبارت است از:

  • انتقال ACH : بدون کارمزد
  • انتقال Wire : ۱۰ دلار
  • خرید بیت کوین با کیف پول دلاری CoinBase : ۱.۴۹ درصد
  • خرید بیت کوین با کردیت کارت‌: ۳.۹۹ درصد

توجه: به خاطر داشته باشید که این هزینه ها بسته به ارز کشوری که از آن استفاده می کنید متفاوت است!

سرعت انتقال ارز با بیت کوین

وجه انتقال داده شده از طریق بیت کوین به کیف پول مقصد، همان لحظه به حساب می نشیند.

با وجود مقایسه ای که بین پی پال و بیت کوین انجام گرفت نمی توان دقیقا مشخص کرد که کدام یک بهتر هستند، پی پال یا بیت کوین ! اما برخی از افراد معتقد هستند که استفاده از ارزهای رمزنگاری شده به زودی همه گیر شده و بیتکوین را برنده میدان می سازد. چرا که عملکردش به عنوان یک پلتفرم غیرمتمرکز با امنیت بالا اجازه انجام تراکنش های متنوعی به افراد در سراسر جهان می دهد!

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا