چارلز پانزی – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

چارلز پانزی (Charles Ponzi) به دلیل جرایم مالی که مرتکب شده بسیار مشهور است که سرمایه گذاران را فریب داد و آن ها میلیون ها دلار به او دادند و با پول سرمایه گذاری های بعدی، سرمایه افراد اولیه را باز پس داد. اگر می خواهید اطلاعات کاملی درباره این شخصیت بدست بیاورید، در ادامه همراه باشید.

خلاصه زندگی چارلز پانزی

بیوگرافی چارلز پانزی

او در سال 1882 در پارما ایتالیا به دنیا آمد و کلاهبرداری بدنام بود که سود ها را با پول دیگر سرمایه گذاران پرداخت می کرد. طرح پانزی یا Ponzi scheme از نام این شخصیت گرفته شده است. بعد از انجام طرح سرمایه گذاری گسترده و بسیار سودآور، پانزی در 12 آگوست 1920 دستگیر شد و به او 86 مورد اتهام فدرالی کلاهبرداری از طریق پیام زدند. پس از این که نتواست حدود 7 میلیاد دلار را به اتهام کلاهبرداری از طریق نامه را پرداخت کند، به زندان رفت و 14 سال را گذارند. او در 19 ژانویه 1949 در ریو دو ژانیرو برزیل درگذشت.

آمدن چارلز پانزی به آمریکا

جزئیات تایید شده ای از اوایل زندگی چارلز پانزی بدنام در دست نیست. اما باور ها بر این است که پارما ایتالیا به دنیا آمده و در دانشگاه Rome La Sapienza تحصیل کرده است.

در نوامبر سال 1903 پانزی به بوستون رسید. او بعد ها به روزنامه نیویورک تایمز گفت که تمام پول هایش را سر قمار سفر دریایی به آمریکا از دست داده است. “من با 2.5 دلار پول و با امید رسیدن به 1 میلیون دلار به این کشور پا گذاشتم و آن امید ها هیچ گاه از سرم نرفت”.

کاریزما و اعتماد به نفس جوان مهاجر به او کمک می کند تا یکی از بزرگترین طرح های مالی در تاریخ را رقم بزند.

همچنین بخوانید |  ایلان ماسک

کلاهبرداری ها در آن اوایل

پانزی در ابتدا با انجام کار های مختلف و کوچک شروع کرد؛ این کار ها شامل ظرفشو در یک رستوران نیز می شد. در 1907، او به مونترال نقل مکان کرد و بانک Zarossi متصدی بانک شد.

این بانک به منظور فراهم سازی شغل برای جمعیت ایتالیایی مهاجر ایجاد شده بود و نرخ بهره بالایی دریافت می کرد.

هنگامی که این بانک به دلیل وام های بدی که پرداخته بود، برشکسته شد، پانزی بی پولی مانده بود. او محکوم به سه سال زندانی در زندان کبک به دلیل کشیدن چک بی محل شد. به جای این که به مادرش در ایتالیا بگوید که او در زندان است، در نامه ای به او نوشته بود که در زندانی کانادایی کار می کند.

هنگامی که از زندان آزاد شد، پانزی دوباره در یک جرم مالی دیگر درگیر شد و به قاچاق مهاجران ایتالیایی به داخل مرز آمریکا پرداخت. این کار او هم دوباره آن را زندانی کرد و دو سال در آتلانتا گرفتار بود.

طرح پانزی

پانزی به بوستون برگشت و در آن جا با رز نکو (خلاصه نویس) در سال 1918 ازدواج کرد. او به کار های مختلفی مشهور شد که شامل میوه فروشی پدر زنش نیز می شود ولی هیچ کدام خیلی طول نمی کشد.

در همین زمان ها بود که پانزی ایده ای از یک طرح بزرگ را داشت که می توانست آن را در تاریخ صاحب نام کند. او نامه ای از یک کمپانی در اسپانیا دریافت کرد که در آن یک کوپن پسخ بین المللی (IRC) وجود داشت که می شد آن را به تعدادی تمبر های پست هوایی اولویت دار تبدیل کرد.

شیوه پانزی به این شکل بود : او می توانست به افرادی که برای او در کشور های دیگر کار می کردند و IRC می خریدند، پول بفرستد و آن ها را به آمریکا بازگرداند. پانزی سپس می توانست IRC ها را به تمبر ها که ارزشی بیشتر از آن چه واقعا پرداخت کرده بود داشت، تبدیل کند و تمبر ها را بفروشد. بنا به گفته ها پانزی بیش از 4000 درصد در این فروش ها کسب کرد.

همچنین بخوانید |  کریگ رایت

او با سود هایی که از این طرح بدست آورده بود، راضی نبود و شروع به گشتن به دنبال سرمایه گذارانی کرد تا سود بیشتری بدست آورد. او به سرمایه گذاران وعده بازگشت 50 درصدی سرمایه در 45 روز یا 100 درصدی در 90 روز را داد. پانزی پول این سرمایه گذاران را با پول سرمایه گذاران دیگر و به جای این که با با سود واقعی باشد، پرداخت کرد

کار های پانزی او را به شدت ثروتمند کرد؛ در لزینگتون ماساچوست یک عمارت خرید که دارای استخر شنا بود. گفته می شود او توانست به درآمد روزانه 250 هزار دلار برسد.

سقوط

طرح پانزی در آگوست 1920 کم کم برملا شد؛ در آن زمان بوستون پست شروع به تحقیقات درباره درآمد های او کرد. تحقیقات باعث شد تا سرمایه گذاران سعی کنند پول خود را از کمپانی پانزی بیرون بکشند.

چارلز پانزی در 12 آگوست 1920 دستگیر و به 86 مورد کلاهبرداری متهم شد. پس از محکوم شدن او، همسرش در سال 1937 از او طلاق گرفت و پانزی در ریو دوژانیرو برزیل در تاریخ 18 ژانویه 1949 در بی پولی درگذشت.

امروزه بسیاری از افراد متقلب به ویژه در حوزه پروژه های ارز دیجیتال دست به استفاده از طرح پانزی می برند. به عنوان نمونه می توان به پروژه بیت کانکت اشاره کرد

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا