چرا ایلان ماسک با تعطیلات میانه خوبی ندارد؟ – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

بعد از موفقیت هایی که با اولین استارتاپ های اینترنتی اش داشت، ایلان ماسک در اواخر دهه 1990 تبدیل به کسی شد که هر کس آرزویش را داشت: یک میلیونر اینترنتی.

ایلان ماسک بر اساس رتبه بندی ثروت مجله بلومبرگ جزو 150 فرد ثروتمند در دنیاست.

در سال 1999، ماسک اولین کمپانی خود به نام Zip2 را به کمپانی Compaq به قیمت 300 میلیون دلار به فروش رساند. پس از آن او شروع به راه اندازی X.com کرد که در نهایت تبدیل به PayPal شد. در سال 2002، کمپانی eBay کمپانی PayPal را به قیمت 1.5 میلیارد دلار خریداری کرد.

در سال 2002، برند دیگری به نام SpaceX را پایه گذاری کرد که ارزش حدودی آن 33 میلیارد دلار است و در سال 2003 نیز او Tesla را پایه گذاری کرد که که مارکت کپ آن حدودا 57 میلیارد دلار است.

با این همه موفقیت در کارنامه کاری اش، او وقت زیادی برای تفریح و خوشگذرانی نداشته است. در واقع از نظر ایلان ماسک “تعطیلات شما را به کشتن می دهد“.

چرا ایلان ماسک با تعطیلات میانه خوبی ندارد؟ بخشی از آن به خاطر کار اوست. او یک بار در پادکست Recode Decode گفته بود که برای این که بتواند استارتاپ هایش را با موفقیت بسازد، می بایست بیش از 100 ساعت در هفته کار می کرده است و همین حالا هم همینطور است.

خودروی تسلا

برای مثال در سال 2018، ماسک برای تولید هر چه سریعتر خودرو های Model 3 در کارخانه تسلا و روی زمین می خوابید.

او در برنامه CBS This Morning به گیل کینگ گفته بود که “برای خانه رفتن و دوش گرفتن وقت ندارم”.

من معتقدم کارکنان نباید با مشکل دست و پنجه نرم کنند در حالی که مدیر عامل وقت خود را در تعطیلات می گذراند.

ایلان ماسک

علاوه بر این که او همیشه در حال کار است، ماسک که می گوید فقط چند بار سعی کرده که به تعطیلات برود، حتی در تعطیلات بدشانسی هم آورده است.

همچنین بخوانید |  درخواست ایلان ماسک از خالق دوج کوین : مبارزه با ربات های کلاهبردار ارز دیجیتال در توییتر

در سال 2015، ماسک گفته بود که فقط دو بار در ده سال گذشته تعطیلات داشته و هر دو بار هم مشکلاتی به وجود آمده است.

در 12 سال گذشته، من فقط دو بار به مدت یک هفته استراحت کرده ام. اولین باری که یک هفته از کار دست کشیدم، راکت Orbital Sciences منفجر شد و راکت Richard Branson هم در همان هفته منفجر شد.

ایلان ماسک در گفتگو با تلویزیون دانمارکی

دومین باری که یک هفته برای استراحت اختصاص دادم، راکت من منفجر شد. درسی که از این جا باید بگیریم این است که یک هفته به استراحت نروید.

ایلان ماسک

حتی پیش از آن، هنگامی که ماسک می خواست برای ماه عسل با اولین همسر خود، جاستین در سپتامبر 2000 به تعطیلات برود، خبر های حرفه ای بدی به او رسید.

در آن زمان، او مدیر عامل X.com بود و مدیران شرکت با رهبری او موافق نبودند. در حالی که ماسک با جاستین در هواپیما بود، مدیران کمپانی نامه ای برای او فرستادند که در آن از عدم اعتماد خود را به هیئت رئیسه اعلام کرد و ماسک را از سمت مدیرعاملی بیرون و پیتر تیل را به جای اون انتخاب کردند.

ایلان ماسک

هنگامی که او برای ماه عسل خود به سیدنی استرالیا رسید، بر اساس کتاب “ایلان ماسک: تسکلا، اسپیس‌اکس، و تلاشی برای آینده فوق العاده” به نوشته اشلی ماسک می بایست فورا به پالو آلتو کالیفرنیا بر می گشت.

اما احتمالا سخت ترین تجربه ای که ماسک در تعطیلاتش داشته مربوط می شود به زمانی که او و جاستین همان دسامبر تصمیم گرفتند تا دوباره به ماه عسل بروند.

همچنین بخوانید |  درخواست ایلان ماسک از خالق دوج کوین : مبارزه با ربات های کلاهبردار ارز دیجیتال در توییتر

ماسک مسافرتی دو هفته ای را به برزیل و آفریقای جنوبی ترتیب داده بود. در مدتی که در آفریقای جنوبی بود، او با بدترین نوع مالاریا در تماس بود. پس از این که دو بیمارستان مشکل او را اشتباه تشخیص دادند، ایلان ماسک در کتاب “Elon Musk” می گوید که “با مرگ فاصله ای نداشت” تا این که نهایتا درمان شد.

این درسی است که من برای رفتن به تعطیلات می دهم. تعطیلات شما را به کشتن می دهد.

ایلان ماسک در کتاب Elon Musk

از زمان سفر های فاجعه بار ، ظاهرا او حداقل دو سفر یکی به شیلی و دیگری به استرالیا داشته است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا