چه راه هایی برای دزدی آنلاین از حساب بانکی وجود دارد؟

اشتراک گذاری پست

از همان آغاز به کار تجارت الکترونیک، سرقت آنلاین نیز همپای آن شکل گرفت. تا امروز هم علارغم تمام مقابله هایی که با این پدیده از سوی دولت ها و ارگان های بین المللی شده است، این پدیده همچنان پابرجاست. با وجود تمام مقابله هایی که با این پدیده انجام گرفته است، همچنان به نظر میرسد مهم ترین رکنی که باعث کاهش آن خواهد شد افزایش اطلاعات مشتریان بانک ها از این پدیده و روش های جلوگیری از دزدی آنلاین است. در این مطلب با همین منظور، مهم ترین روش های دزدی آنلاین که از طریق آن سارقان آنلاین، از حساب بانکی افراد دزدی میکنند را به شما معرفی مینماییم.

آشنایی با روش های کلاهبرداری اینترنتی

آشنایی با مهترین روش های دزدی آنلاین

1- فیش های تقلبی در ایمیل

با این که این روش سرقت از اولین روش های به وجود آمده در دنیای کلاهبرداری اینترنتی و سرقت آنلاین است، اما همچنان از پر استفاده ترین و رایج ترین آن هاست. در این روش، کلاهبرداران اینترنتی از طریق ایمیل با نام بانک شما و در قالب بانک شما برای شما قبض یا فیشی میفرستند که در آن درخواست پرداخت آنلاین رقم کمی پول به دلیلی غیر واقعی را مینمایند. برای مثلا ممکن است از شما درخواست پرداخت 2 الی 3 دلار برای فعال شدن امکاناتی خاص شوند. فرد فریب خورده، پس از وارد نمودن مشخصات کارت خود برای پرداخت قبض، تمام اطلاعات خود را در اختیار سارقان قرار داده است! برای جلوگیری از اینکه سارقان با چنین روشی، از شما کلاهبرداری اینترنتی کنند، لازم است که آدرس دقیق فرستنده ایمیل را چک کنید و در صورتی که حتی یک حرف یا عدد در آن همخوانی ندارد، صحت و درستی ایمیل را از طریق پشتیبانی بانک خود چک کنید.

2- پیشنهاد اشتراک های ماهانه با تخفیف فراوان!

برخی از کلاهبرداران روشی جالب برای مشتریان را انتخاب میکنند. آن ها پرمخاطب ترین و پرطرفدار ترین محصولاتی که افراد اشتراک آن را دریافت میکنند را در ابتدا شناسایی میکنند. برای مثال یک مجله ی پرطرفدار. سپس برای افراد ایمیلی ارسال مینمایند که در آن پیشنهاد شده است که از طریق آن ها اشتراک محصول مورد نظر را با کمتر از نصف قیمت دریافت کنند. تنها چیزی که از افراد خواسته میشود اطلاعات کارت آن ها خواهد بود و بعد از آن نوبت به مرحله ی سرقت میرسد. جالب اینجاست که گاهی این کلاهبرداران برای اینکه بدون دردسر دزدی کنند و فرد نیز متوجه نشود، محصول مورد نظر را به طور واقعی برای فرد ارسال می نمایند اما مبلغی که از حساب فرد کسر میشود نه تنها نصف مبلغ واقعی محصول نیست، بلکه چندین برابر است.

سرقت آنلاین از حساب های بانکی

3- نیمه گمشده ی نیازمند پول!

یکی از روش های جالب و نسبتا زمان بر اما مطمئن کلاهبرداران در سال های اخیر روشی است درد آور! آن ها از طریق وب سایت های همسر یابی، افرادی که مدت ها است در انتظار یافتن نیمه گمشده خود هستند را پیدا کرده و با ایجاد یک حساب تقلبی، خود را فردی معرفی می کنند که به دلایلی چون سرباز ارتش بودن و یا تاجر بودن در حال حاضر در کشور نیستند. سپس پس از ابراز عشق فراوان و آشنایی، پیامی میفرستند که در جایی گیر افتاده و نیازمند فوری پول هستند و درخواست میکنند برای آن ها پول ارسال نمایید. برای جلوگیری از اینکه دستگیر شوند و هویت آن ها لو برود، از حساب های بانکی استفاده نکرده و از روش های استفاده میکنند که پول نقد به آن ها برسد. روش هایی چون وسترن یونیون و غیره.

4- ارسال یک هدیه برای شما!

در این روش، کلاهبرداران از طریق اکانت های شما در سایت های مختلف، اطلاعات شخصی شما مانند تاریخ تولدتان و نام دوستان صمیمی شما را می یابند. سپس در روز تولدتان، برای شما از طریق شبکه های اجتماعی و یا ایمیل، پیامی ارسال میشود که در گفته شده است که یکی از دوستان شما برای شما از طریق کارت هدیه پولی را هدیه داده است که برای واریز شدن مبلغ به حسابتان، از شما اطلاعات بانکی را تماما طلب میکند.

شناخت روش های دزدی آنلاین برای جلوگیری از آن

5- حمایت از شما در مقابل کلاهبرداران!

در این روش، کلاهبرداران اینترنتی برای شما ایمیلی ارسال می کنند که گویا از طرف پشتیبانی بانک شماست و به شما اخطار میدهد که به تازگی فردی تلاش نموده به اکانت شما وارد شود. از شما درخواست شده است برای جلوگیری از اینکه از شما کلاهبرداری گردد، به سرعت از طریق لینک ارائه شده در ایمیل، اطلاعات کارت خود را وارد کرده و رمز کارت خود را عوض کنید. غافل از اینکه کلاهبردار واقعی کیست!

برخی دیگر از روش ها مانند ایجاد صفحه ای مشابه صفحه بانک و معتبر نبودن صفحات درگاه با https است. کاربران به دلیل عدم اطلاع کافی از این موارد به راحتی وارد این صفحات می شوند و اطلاعات کارت بانکی خود را وارد می کنند. از جمله راه های دیگر سرقت آنلاین هک کردن حساب های کاربری ایمیل و صفحات اجتماعی و نواقص مرورگرهای اینترنتی می باشد. با آگاهی نسبت به روش های سرقت آنلاین می توان از برخی از آنها جلوگیری کرد.

چه کارهایی برای جلوگیری از دزدی آنلاین میتوان انجام داد؟

  1. پسورد بانکی خود را هر چند ماه عوض کنید.
  2. هرگز از یک رمز مشترک برای تمامی کارت ها و حساب های خود استفاده نکنید.
  3. آدرس ارسال کنندگان ایمیل را با دقت کامل بررسی نمایید.
  4. از تماس با پشتیبانی اجتناب نکنید! هر زمان به چیزی شک کردید با پشتیبانی بانک خود تماس بگیرید.
  5. اگر شک کردید که فردی از طریق اینترنت به کامپیوتر شخصی شما دسترسی دارد، به سرعت اینترنت خود را قطع نموده و تا پیش از کسب اطمینان به اینترنت متصل نشوید.
  6. در مکان هایی که به درستی نمیشناسید، تنظیمات تلفن همراه خود را به گونه ای تنظیم کنید که به طور اتوماتیک به WiFi های رایگان متصل نشود.
  7. در هنگام پرداخت های اینترنتی، از صحت لینک وبسایت مطمئن شوید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا