چگونه از ایران، کالای خود را در آمازون بفروشیم؟ – فناوران امید

یکی از راه های کسب درآمد ارزی، فروش در آمازون از ایران است. اما متاسفانه ایران در لیست کشورهای مور تایید سایت آمازون نیست. در این مقاله به روش هایی اشاره می کنیم تا بتوانید از ایران در سایت آمازون فعالیت داشته باشید.

آمازون چیست؟

جف بیزوس در سال 1994 تصمیم به راه اندازی وبسایتی گرفت تا بتوان از راه دور از آن خرید کرد. با بررسی های فراوان شرکت های مختلف متوجه شد دسته بندی برای فروش کتاب وجود ندارد بنابرین تصمیم گرفت برای فروش آنلاین کتاب اقدام کند. بعد از امتحان درستی وبسایت و تبلیغ برای آن، اولین خرید در آپریل 1995 انجام شد. در عرض یک ماه او موفق شد به 45 کشور خارجی و 50 ایالت کتاب بفروشد و روزبه روز بهتر شد. از سال 2002 به بعد دسته بندی های مختلف برای فروش به این سایت اضافه شد تا اینکه آمازون تبدیل به بزرگترین فروشگاه اینترنتی در جهان شد.

آمار بازدید از این سایت در ماه حدود 150 میلیون است. که آماری خیره کننده است و به همین دلیل سودآوری فروشندگان این سایت نیز بالاست.

مزایای فروش در سایت آمازون

  • در آمازون بطور میانگین 306 محصول در ثانیه فروخته می شود.
  • در آمازون حدود 14 میلیدن دلار فروش محصول اتفاق می افتد.
  • 541 هزار کارمند برای آمازون کار میکنند.
  • روزانه 485 هزار محصول جدید افزوده می شود.
  • حدود 2 میلیون فروشنده در سایت آمازون مشغول به کار هستند.
  • در حال حاضر ارزش آمازون حدود 140 بیلیون دلار است.
  • دارای کامل ترین دسته بندی محصولات در دنیاست.

از کدام کشورها می توانم برای فروش در آمازون اقدام کنم؟

لیست کشورهایی که مورد تایید آمازون می باشد را چک کنید. اگر در یکی از این کشورها زندگی می کنید، می توانید به راحتی با افتتاح حساب فروشندگی در آمارزون و داشتن حساب بانکی در آن کشور اقدام به فروش محصولات خود در سایت آمازون کنید.

اما اگر در ایران زندگی می کنید، در ادامه روش هایی را معرفی می کنیم تا بتوانید بعنوان فروشنده در آمازون فعالیت کنید.

کسب درآمد از آمازون در ایران

آموزش فروش در آمازون

همانطور که گفتیم برای فروش در آمازون باید حساب بانکی بین المللی داشته باشید. برای این کار می توانید از دو راه اقدام کنید:

روش اول: افتتاح حساب در کشورهای مورد تایید سایت آمازون

ابتدا در مورد افتتاح حساب های بین المللی کاملا تحقیق کنید. شرکت هایی در ایران هستند که برای شما این کار را انجام می دهند. فقط باید چند نکته را در نظر داشته باشید: اول اینکه کشوری که در آن حساب باز می کنید در لیست مورد تایید آمازون باشد. هر حساب بانکی باید قابلیت اتصال به یکی از درگاه های پایونیر یا هایپر والت را داشته باشد (در لیست کشورهای مورد تایید آمازون برای هر کشور درگاه مربوط به آن مشخص شده). اگر نتوانستید اطلاعاتی در این زمینه بدست آورید، ایمیلی برای قسمت Help وبسایت آمازون بفرستید و از آن ها در مورد معتبر بودن حساب بانکی کشور مورد نظر سوال کنید. (توجه داشته باشید که ایران را بعنوان کشوری که در آن زندگی می کنید مطرح نکنید).

همچنین بخوانید |  آموزش خرید از آمازون با پی پال

نکته دیگری که باید بررسی شود این است که حساب بانکی مذکور قابلیت کار با سایت آمازون و واریز و برداشت را داشته باشد.

روش دوم: اگر دوست یا فامیل قابل اعتمادی در خارج از کشور دارید می توانید از کردیت کارت و حساب بانکی او برای کار در آمازون استفاده کنید.

روش های فروش در آمازون

برای اقدام به فروش در آمازون نیازی به حساب بیزینسی، شرکت یا وبسایت خاصی ندارید. کافی برای خود یک اکانت فروشندگی در Seller central Amazon بسازید و با انتخاب یکی از روش های فروش کالای موردنظر خود را برای فروش قرار دهید.

روش FBM

روش Fulfilled By Merchant معمولا برای افراد مبتدی پیشنهاد می شود. در این روش با ساخت اکانت و صفحه مربوط به محصول خود در سایت آمازون، محصول را برای فروش ارئه می کنید. پس از اولین خرید، بسته بندی، پست و تمام مراحل ارسال بر عهده خود فروشنده خواهد بود.

روش FBA

روش FBA در آمازون

در روش FBA یا Fulfilled By Amazon تمام کارهای بسته بندی و ارسال بر عهده آمازون می باشد. برای این روش شما باید تمام محصولات خود را به انبار آمازون بفرستید. بعد از تحویل بسته مربوطه به مشتری، آمازون بعد از 20 روز (با کم کردن درصد خود) حساب شما را تسویه می کند. از مزایای این روش می توان به صرفه جویی در زمان و هزینه اشاره کرد. هزینه روش FBA بسیار به صرفه تر از هزینه های پست، لیبل گذاری و بسته بندی است. علاوه بر این بسته بندی محصول و ارسال آن، زمان زیادی را از شما می گیرد. بنابرین می توان گفت FBA بهترین روش فروشندگی در آمازون است.

مزایای فروش FBA در آمازون

مزیت های روش FBA

با استفاده از روش FBA، محصول شما به صورت Prime ارائه می شود. سرویس Amazon Prime سرویسی است که سالانه مبلغی (حدود 99 دلار) از مشتریان گرفته می شود و در ازای آن آمازون محصولات را در مدت زمان 48 ساعت و بدون هزینه برای آن ها ارسال می کند.

یکی از برتری های خرید های اینترنتی ارسال سریع آن برای مشتری است. بنابرین در استفاده از این روش علاوه بر صرفه جویی در هزینه و وقت شما، مشتری شما حدود 10 برابر خواهد شد.

روش Vendor

وندور مرحله تکمیلی روش FBA است. برای رسیدن به این مرحله بعد از اجرای FBA باید موجودی انبار خود را به مقدار قابل توجهی افزایش داده باشید. در این صورت می توانید یک صفحه و برند اختصاصی برای خود در آمازون داشته باشد.

همچنین بخوانید |  معرفی اینفلوئنسرهای موفق ایرانی در اینستاگرام

فروش محصولات Handmade در آمازون

هزینه فروش محصول در این طرح نسبتا بالاست (15 درصد قیمت محصول +ماهیانه 99.39 دلار). بنابرین این طرح به درد کسانی می خورد که محصولاتی با قیمت بالا دارند. ثبت نام در این طرح شرایط خاص خود را دارد. شما باید در ابتدا عکس هایی از فضای تولیدی، فرایند ساخت و محصول دست ساز خود ارسال کنید. توجه داشته باشید تمام مراحل ساخت باید با دست انجام شده باشد و توسط افراد کمی (کمتر از 20 نفر) ساخته شده باشد. بنابرین نمی توانید تولید انبوه داشته باشید.

مزایای فروش به روش Handmade

  • در ابتدای کار شما بعنوان فروشنده ی محصولات دست ساز آمازون تا مدتی هزینه ماهانه 99.39 دلار را از شما دریافت نمی کند. بعد از فروش محصول، فقط 15 درصد قیمت محصول از حساب شما کسر خواهد شد.
  • می توانید محصول خود را در وبسایتی جهانی با حدود 250 میلیون مشتری عرضه کنید که تاثیر بسزایی در میزان فروش شما دارد.
  • طرح آمازون پرایم (که در بالا توضیح داده شد) برای محصول شما اجرا می شود. حتی با در نظر گرفتن هزینه های انبار، بسته بندی و ارسال این طرح مطمئنا فروش شما بیشتر خواهد شد و سود بیشتری می کنید. چون اغلب مشتریان اینترنتی طرح پرایم و ارسال سریع را ترجیح می دهند.
  • در صورتی که مشتری محصول شما از قسمت های دیگر آمازون نیز خرید کند، این سایت برای شما 10 درصد هزینه ارجاع در نظر میگیرد و برای حساب شما ارسال می کند.

خرید از علی بابا و فروش در آمازون

اکنون که با روش های مختلف فروش در آمازون آشنا شدید، باید کارخانه مناسبی برای تهیه اجناس خود پیدا کنید. یکی از بزرگترین وبسایت های کارخانه های بزرگ دنیا، سایت Alibaba.com است. چین بعنوان بزرگترین بازار خرده فروشی دنیا مالک این وبسایت است و قسمت عمده ای از فروش آنلاین چین از وبسایت علی بابا انجام می شود.

برای پیدا کردن محصول خود کافی است محصول مورد نظر خود را سرچ کرده و کارخانه مورد اعتماد خود را بیابید. برای آشنایی با سایت علی بابا به خرید سریع کالا از علی بابا مراجعه کنید. به شما پیشنهاد می شود در خرید اول بیش تر از 300 محصول خریداری نکنید. چون برای بار اول با فروش در آمازون آشنایی ندارید و ممکن است در انتخاب محصول دقت کافی را نداشته باشید. با سفارش این تعداد کالا قابلیت مدیریت فروش آن ها را خواهید داشت.

بعد از خرید از سایت علی بابا، محصولات شما به انبارهای آمازون فرستاده می شود. در نظر بگیرید که بارکدهایی مخصوص به شما با عنوان private label توسط آمازون تولید می شود. کارخانه باید این بارکدها را روی اجناس شما بچسباند. اکثر کارخانه های چینی این کار را برای شما به صورت مجانی یا در ازای دریافت مبلغ کم انجام می دهند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا