چگونه از بسته شدن حساب بیت کوین جلوگیری کنیم؟ 1399

حدود یک سال پس از مسدود شدن حساب‌های ایرانیان در بیترکس (bittrex) اتفاق مشابهی برای ایرانیانِ استفاده‌کننده از ارز دیجیتال بیت کوین در صرافی shapeShift افتاد. با توجه به اجرایی شدن تحریم‌ها علیه ایران، پرسش‌های مهمی درباره‌ی نحوه‌ی جلوگیری از بسته شدن حساب‌های مربوط به ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین مطرح می‌شود. برای یافتن پاسخی مناسب برای پرسش‌هایی از این دست، راهنمایی‌هایی را مهیا کرده‌ایم که با عمل به آن‌ها می‌توانید تا حدود زیادی مانع از مسدود شدن کیف پول رمزارزهای خود شوید. آنچه پیش روی شماست، توصیه‌هایی است که توسط یکی از متخصصان باتجربه در حوزه‌ی کامپیوتر و ارزهای دیجیتال تهیه شده و حاصل پیگیری مستمر مباحث مربوط به رمزارزها (کریپتوکارنسی) است.

مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم از اهمیت زیادی برای جلوگیری از بسته شدن حساب بیت کوین برخوردار هستند. توجه به این موارد می‌تواند مانع از بروز بسیاری از مشکلات در زمینه‌ی خرید و فروش ارزهای دیجیتال شود.

برای ارزهای دیجیتال خود، کیف پول شخصی داشته باشید

احتمال مسدود شدن کیف پول‌های غیر شخصیِ مشهور و متداول، بسیار بیشتر از کیف پول‌های شخصی است. صرافی‌ها و کیف پول‌های متمرکز که تحت وب هستند یا در سیستم عامل اندروید استفاده می‌شوند پتانسیل بالایی برای مسدود شدن دارند (مخصوصا برای ایرانیان در شرایط تحریم). اساسا فلسفه‌ی ارزهای دیجیتال، کاهش تمرکز در مبادلات مالی است و استفاده از کیف پول‌های متمرکز تضاد زیادی با این فلسفه دارد. shapeShift نیز که به بسته شدن حساب‌های ایرانیان در آن اشاره کردیم یکی از صرافی‌های مشهور بیت کوین است که به دلیل همین متمرکز بودن، امکان مسدود کردن را بسیار راحت‌تر کرده است. بنابراین مهم‌ترین کار برای جلوگیری از مسدود شدن حساب کریپتوکارنسی، ایجاد یک کیف پول شخصی برای ارز دیجیتال است.

چگونه از بسته شدن حساب بیت کوین جلوگیری کنیم؟

پس اگر کیف پول شخصی برای ارزهای دیجیتال ندارید، اولین کار شما باید این باشد که کیف پول اصلی رمزارزهای خود را روی یک کامپیوتر امن و مطمئن نصب کنید و پس از تکمیل موارد لازم، کیف پول شخصی و خصوصی خود را بسازید و ارزهای دیجیتال خود را به آن منتقل کنید. همانطور که می‌دانید کیف پول‌های شخصی، کلیدهایی خصوصی دارند که اگر گم شوند، بدون آن‌ها، امکان دسترسی به کیف پول وجود ندارد؛ بنابراین حفاظت از کلید خصوصی کیف پول شخصی نیز باید به بهترین شکل انجام گیرد.

از ارزهای دیجیتالِ متمرکز استفاده نکنید

برخی از ارزهای دیجیتال (کریپتوکارنسی‌ها) سیستم متمرکزی مانند بانک‌ها را شبیه‌سازی کرده‌اند که در آن می‌توان همانند مسدود کردن یک حساب بانکی، حساب رمزارز اشخاص خاصی را بست. از معروف‌ترین ارزهای دیجیتال متمرکز، می‌توان به ریپل (Ripple) اشاره کرد. دقت کنید که اگر از این رمزپول‌ها استفاده کنید احتمال بسته شدن کیف پول شما، به مراتب افزایش می‌یابد؛ چرا که به دلیل متمرکز بودن آن‌ها، دستیابی به کیف پول این رمزارزها، آسان‌تر از رمزارزهای غیرمتمرکز است.

با توجه به اجرایی شدن تحریم‌های مالی علیه ایران، شهروندان ایرانی، بیش از پیش در معرض مشکلاتی از قبیل مسدود شدن حساب‌های بانکی هستند؛ بنابراین بلوکه شدن کیف پول‌های ایرانیانی که از ارزهای متمرکز استفاده می‌کنند محتمل است. برای پیشگیری از وقوع چنین رویدادی از سرمایه‌گذاری در رمزارزهای متمرکز پرهیز کنید.

پس از آنکه توصیه‌های قبلی را انجام دادید در هنگام استخراج یا خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، باید نکاتی را مد نظر داشته باشید تا امکان مسدود شدن کیف پول شخصی شما به حداقل برسد. پس از خواندن این موارد، متوجه خواهید شد که برای اجتناب از بسته شدن حساب بیت کوین خود، باید همواره اخبار مربوط به ارزهای دیجیتال را دنبال کنید و این‌گونه، از کیف پول ارزهای دیجیتال خود محافظت نمایید.

از آدرس‌های زیر به هیچ وجه، بیت کوین نخرید

از آنجایی که مشکل اخیر در مسدود شدن حساب ایرانی‌ها، مربوط به آدرس‌های زیر بوده است، معقول است که از خرید بیت کوینی که به هر شکل به این آدرس‌ها مرتبط می‌شوند پرهیز کنید. فرقی نمی‌کند که این خرید را به صورت ریالی انجام دهید یا از ارزهای خارجی استفاده کنید؛ یا حتی اهمیتی ندارد که با IP ایران باشید یا با IP کشورهای دیگر. به هر صورت از هرگونه مبادله‌ی مربوط به این آدرس‌ها به شدت دوری کنید.

آدرس اول: http://bit.ly/2Qt4tOP

آدرس دوم: http://bit.ly/2CajZ9x

ارزهای دیجیتال غیرقابل پیگیری را در اولویت قرار دهید

بیت کوین به عنوان معروف‌ترین ارز دیجیتال معایبی نیز دارد. یکی از معایب بیت کوین، قابل پیگیری بودن آن است که این موضوع برای شهروندان ایرانی که دچار محدودیت‌های مالی بین المللی هستند اهمیت ویژه‌ای دارد. هنگامی که به خرید و فروش بیت کوین می‌پردازید، اگر مشخص شود که از کشور ایران اقدام به این کار کرده‌اید، کیف پول شما در فهرست کیف پول‌های ایران قرار می‌گیرد. اگر شهروندان ایرانی در آینده مشمول تحریم‌های مالی شوند این فهرست برای مسدود کردن حساب‌های ارزهای دیجیتال استفاده خواهد شد.

بنابر آنچه گفته شد بهتر است از ارزهای دیجیتال غیرقابل پیگیری استفاده کنید تا بدین ترتیب کیف پول شخصی خود را در مقابل مسدود شدن، ایمن نگه دارید.

چگونه از بسته شدن حساب بیت کوین جلوگیری کنیم؟

سخن پایانی

در زمانه‌ی امروز، اگرچه ارزهای دیجیتال عرض اندام کرده‌اند و خود را به مبحث غیرقابل انکاری بدل نموده‌اند، اما تا سر و شکل گرفتن قوانین مربوط به آن و به رسمیت شناخته شدن، راه زیادی باقی‌ست و خرید و فروش ارزهای دیجیتال همچنان بازار پرریسکی به شما می‌رود. با توجه به تحریم‌های مالی، این ریسک برای شهروندان ایرانی، به مراتب بیشتر خواهد بود. از این‌رو داشتن آگاهی کافی برای چنین مبادلاتی، بسیار ضروری است. امیدواریم توصیه‌های موجود در این مقاله، به کسب این آگاهی، کمک اندکی کرده باشد.

اگر درآمد ارزی دارید و به دنبال تبدیل آن به ریال هستید، امید احمدیانی خدمات متنوعی را در این خصوص ارائه می‌دهد که می‌توانید برای دریافت مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
[email protected]
@omid_ahmadyani

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا