چگونه در بورس نزدک ثبت نام کنیم؟ – فناوران امید

مانند بسیاری از افراد دیگر حتما شما هم این فکر را در ذهن داشته اید که سهام یک شرکت را خریداری کنید تا در دو سال ارزشش را بالا بکشد و سرمایه شما را چند برابر کند. نزدک یکی از بهترین انتخاب هاست که در آن سرمایه گذاری کنید. هرچند ثبت نام در نزدک و سرمایه گذاری در آن به این راحتی نیست اما در نقطه خوبی ایستاده اید. این مقاله می تواند به شما کمک کند مسیر را بهتر متوجه شوید.

نکته مثبت ثبت نام و سرمایه گذاری در نزدک این است بر خلاف گذشته شما می توانید به صورت کاملا آنلاین مراحل را طی کرده و از طریق اینترنت سهام بخرید. هرچند ما هیچ اصرار و توصیه بر خرید سهام نزدک نداریم اما بنا به درخواست کاربران نحوه سرمایه گذاری در بورس را بیان می کنیم. توصیه ما این است که قبل از اقدام به خرید هر گونه سهامی، با سرمایه گذارن با تجربه مشورت کرده و اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید.

نزدک چیست؟

هرچند پیشتر مفصل تر در خصوص معرفی نزدک صحبت کردیم اما به طور مختصر بار دیگر بیان کنیم که Nasdaq یک شرکت خدمات مالی ایالات متحده است که 14.2 میلیارد دلار ارزش دارد و به عنوان بورس اوراق بهادار آمریکا مشهور است. نزدک بعد از بورس نیویورک دومین بازار بزرگ بورس اوراق بهادار است که البته هر دو این بازار ها در یک شهر واقع شده اند.

اگر قصد دارید در نزدک سهام خریداری کنید باید یک کارگزاری (Borker) پیدا کنید. یک کارگزاری می تواند به شما امکان دسترسی به بورس نزدک را بدهد.

ترید انجین

اما مراحل ثبت نام در نزدک چیست؟

مراحل ثبت نام و خرید سهام نزدک

حال که تصمیم گرفته اید در بورس نزدک ثبت نام کنید، بیایید ببینیم چه چیزی پیش روی شماست قبل از اینکه به طور رسمی اعلام کنید که سهام دار نزدک هستند. روند ثبت نام برای اغلب بازار های بورسی شبیه یکدیگر است اما در اینجا ما نزدک را مورد بررسی قرار می دهیم.

همچنین بخوانید |  مدیریت ریسک در فارکس، ترید و سرمایه گذاری : بررسی چگونگی

مرحله یک : انتخاب کارگزاری آنلاین خوب

یکی از ویژگی های مهم یک کارگزاری آنلاین، اکسچنج هایی است که اجازه دسترسی به آن را پیدا می کنید. تمام بروکر ها به شما این اجازه را نمی دهند که سهام نزدک خریداری کند. پس مطمئن شوید که بروکری که انتخاب کرده اید اجازه سرمایه گذاری در NASDAQ را به شما می دهد.

نکته مهم بعدی در خصوص بروکر ها وجود دارد این است که باید ببینید آیا آن کارگزاری برای شما مناسب است؟ همه کارگزاران به همه شهروندان اجازه نمی دهند که حساب باز کنند. برخی از کارگزاری ها بسیار گران هستند و در ازای هر بار خرید سهام نزدک، کارمزد زیادی از شما می گیرند البته در مقابل بروکر های رایگان نیز وجود دارند.

پس هنگام انتخاب کارگزاری فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید مانند: هزینه های کارگزاری، پلتفرم ترید، بازارهای قابل دسترسی و همچنین باز کردن حساب کاربری آسان. البته ایمنی نیز بسیار مهم است. حتما امنیت بروکر خود را بررسی کنید.

مرحله دوم: افتتاح حساب در کارگزاری

پس از پیدا کردن بروکر آنلاین خود باید یک حساب کاربری باز کنید. این کار بسیار شبیه به یک حساب بانکی معمولی است. باز کردن حساب فرایندی کاملا انلاین است. در برخی از کارگزار ها سرعت باز کردن حساب، به اندازه ایجاد یک اکانت جیمیل است. البته در برخی دیگر از کارگزاری ها چند روز طول می کشد تا هویت شما تایید شود. شما از حساب باز شده در کارگزاری برای خرید سهام نزدک و ذخیره آن نیاز دارید.

یکی از بهترین کارگزاری ها برای سرمایه گذاری در نزدک ، بروک IG می باشد. با ثبت نام در این بروکر می توانید در سهام بورس نزدک را خرید و فروش کنید.

مرحله سوم: واریز وجه به حساب

اگر خواسته باشید در نزدک ثبت نام کنید و سهام بخرید، باید پول نقد خود را به حساب باز شده در مرحله قبل در کارگزاری منتقل کنید. هر کارگزاری قسمتی به نام “Deposit” دارد. از این گزینه استفاده کنید و با یکی از متد پرداخت بین المللی مانند انتقال پول با پی پل، حساب خود را شارژ کنید. در برخی موارد، فناوران امید عملیات شارژ اکانت را در برخی بروکر ها انجام می دهد. لذا لازم نیست حتما حساب خارجی پی پل و … داشته باشید.

بورس نزدک

توجه داشته باشید که نقد کردن درآمد و سود حاصل شده در نزدک نیز، از طریق کارت های اعتباری مانند پی پل، مسترکارت، ویزا کارت و … ممکن است.

همچنین بخوانید |  روش های سرمایه گذاری در بورس خارجی

مرحله چهارم: سهام نزدک بخرید.

اکنون که تا این مرحله جلو رفته اید فقط باید دکمه خرید را فشار دهید تا کار تمام شود!

برای خرید سهام نزدک و سرمایه گذاری به بروکر خود وارد شوید، سهام NASDAQ را جست و جو کنید. تعداد سهمی که قصد خرید آنرا دارید، درج کنید و روی دکمه خرید کلیک کنید.

البته این نکته را توجه داشته باشید که اگر چه خرید سهام نزدک ساده است اما اینکه چه زمانی برای خرید و فروش مناسب است و در چه زمانی می توان سود حداکثری بدست آورد، چیزی است که با افزایش اطلاعات در خصوص نحوه سرمایه گذاری در بازار های بورسی بدست می آید. این بازار اصطلاحات و تحلیل های خاص خود را دارد که با تسلط بر آنها می توان یک سرمایه گذاری پر بازده را بدست آورد.

مرحله پنجم : وضعیت سهام نزدک را مرتبا بررسی کنید.

خرید سهام نزدک پایان ماجرا نیست . بسیار مهم است که سرمایه گذاری خود را کنترل کنید. این اساسا به معنای پیروی از استراتژی سرمایه گذاری شماست. اگر قصد دارید سهام خود را برای طولانی مدت نگهداری کنید، در جلسات سالانه شرکت کنید و تمام اخبار و اطلاعات مربوطه را دنبال کنید.

اگر قصد دارید ترید های کوتاه مدت داشته و در یک بازه زمانی کوتاه سهام با افزایش قیمت ، سهام خود را بفروشید، بهتر است از ابزار های مختلف مدیریتی و تحلیلی استفاده کنید. به عنوان مثال شما می توانید یک حد قیمت فروش تعیین کنید و مشخص کنید در زمانی که قیمت به این حد رسید، فروش به طور خودکار برای شما انجام شود. اینگونه با خیال راحت مطمئن هستید که ضرر نخواهید کرد.

ترید انجین

البته تمامی این 5 مرحله به عنوان اصول اولیه و آشنایی با بازار بورس و ثبت نام در نزدک هستند. در آموزش های بعدی بیشتر در خصوص سرمایه گذاری پر بازده در نزدک، راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار می دهیم.

اگر شما تجربه سرمایه گذاری و ثبت نام در نزدک دارید، در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا