کاربرد بلاک چین در سیستم رای گیری انتخابات – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

لیست کاربردهای بالقوه تکنولوژی بلاک چین در بخش های مختلف نشان می دهد که تقریباً هر جنبه ای از زندگی از جمله مالی، فناوری، اقتصاد و جامعه شناسی می تواند توسط این نیروی غیرمتمرکز هدایت و کنترل شود.

با این حال، در سیاست و به ویژه انتخابات شایعات بسیاری در رابطه با تأثیر مثبت فناوری بلاک چین در سیستم رأی گیری انتخابات وجود دارد. انتخابات مختلف به مدت طولانی در سراسر جهان مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته و بسیاری از صاحب نظران دنیای تکنولوژی و همچنین کمیته های انتخاباتی عقیده دارند که فناوری بلاک چین به عنوان آینده انتخابات عادلانه محسوب می شود. در حال حاضر برخی موارد انجام شده وجود دارد که Blockchain به کمک انتخابات آمده است. کشورها و سازمان های مختلف با استفاده از یک دفتر کل توزیع شده ایمن که شفافیت و امنیت را ارائه می دهد، انتخاباتی سالم را تجربه می کنند.

از سیرالئون تا ویرجینیا؛ استفاده از بلاک چین در انتخابات

در 7 مارس 2018، سیرالئون به عنوان اولین دولتی در جهان شناخته شد که از تکنولوژی بلاک چین در انتخابات ریاست جمهوری خود استفاده می نمود. این تکنولوژی به طور مستقیم برای رأی دادن استفاده نشده بود، بلکه در کنار فرآیند عادی به عنوان اثباتی بر امکان برگزاری انتخابات با استفاده از تکنولوژی بلاک چین مطرح شد.

این امر باعث شد تا طوفان رسانه ای ایجاد شود؛ تا جایی که دولت سیرالئون استفاده از بلاک چین را انکار نمود و مقامات دولتی مجبور شدند تا این مسئله را اصلاح کنند. این کشور اعلام کرد که سعی داشته تا همۀ امکانات خود در رابطه با سیستم های رأی گیری جدید را نشان دهد. کمیسیون ملی انتخابات در سیرالئون همچنان علاقمند است تا از بلاک چین برای برگزاری انتخابات پیش بینی شده در کشور استفاده کند.

در مقیاس کوچک تر، اما به همان میزان با اهمیت، رأی گیری مرحلۀ اول انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در غرب ویرجینیا به کمک تکنولوژی بلاک چین صورت گرفت. این اولین انتخابات در تاریخ ایالات متحده آمریکا بود که با پشتیبانی تکنولوژی بلاک چین انجام میشد.

همچنین بخوانید |  کشور ترکیه اولین مرکز بلاک چین در سطح دانشگاهی را راه اندازی نمود

مجدداً این انتخابات نیز بصورت کامل توسط بلاک چین صورت نگرفت؛ زیرا فقط برای یک گروه انتخابی از رأی دهندگان مانند اعضای ارتش در دسترس بود. با این حال، واکنش ها دوباره مثبت بود؛ زیرا آزمایش استفاده از بلاک چین در سیستم رأی گیری هنوز ادامه دارد. مایک کوئین، مدیر ارتباطات ایالت ویرجینیای غربی، گفت:

[دفتر ایالتی معتقد است] بلاک چین سطح امنیت بالایی را در این نوع برنامه رأی گیری با تلفن همراه فراهم می کند. ما واقعاً امیدواریم که رأی گیری با استفاده از این برنامه تلفن همراه در آینده نزدیک برای رأی دهندگان نظامی امکان پذیر باشد.

با این وجود در حالی که به نظر میرسد انتخابات در غرب ویرجینیا بدون هیچ گونه تردیدی به پایان رسیده است، برخی استفاده از بلاک چین در این فرآیند را امری غیر عاقلانه می دانند. دانکن بوئل، استاد علوم رایانه در دانشگاه کارولینای جنوبی، که بر سیستم های رأی گیری و یکپارچگی انتخابات تمرکز دارد، از سال 2015 تا کنون با رأی گیری دیجیتال مخالفت کرده است و به نظر می رسد این ایده جدید استفاده از بلاک چین مشکلات بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت.

بلاک چین چه خدماتی به سیستم رأی گیری ارائه می دهد؟

هنوز بسیاری از انتخابات ملی با استفاده از یک سیستم مبتنی بر کاغذ انجام می شوند و حفره های زیادی برای نقض امنیت، تقلب و فساد در آنها وجود دارد. Blockchain یک سیستم بروز رسانی برای رای دهندگان ارائه می دهد که می تواند این نگرانی ها را به طور بالقوه حل نماید.

“امنیت” کلید انتخابات عادلانه است؛ زیرا هر رأی نیاز به محافظت و احترام دارد که اغلب موارد رعایت نمی شود. ویژگی های سنتی بلاک چین، از قبیل شفافیت، اجازه می دهد که رأی ها مورد پیگرد قرار گرفته، شمارش شوند و با منابع مختلف همخوانی داشته باشند. در عین حال حفظ حریم خصوصی رای دهندگان به علت ناشناس بودن معاملات در بلاک چین رعایت می شود.

Cybersecurity تأیید نمود که آزمایشگاه کسپرسکی یک سیستم رای گیری اینترنتی مبتنی بر بلاک چین به نام Polys را معرفی کرده است. وب سایت پروژه این سیستم را اینگونه توضیح می دهد:

[رایانش آنلاین] قوانین بسیار سختگیرانه ای را برای تأمین امنیت همه جانبه رأی گیری بر عهده می گیرد. ما معتقدیم که تکنولوژی بلاک چین پیوند گم شده در معماری یک سیستم رأی گیری آنلاین قابل قبول است.

نیمو نعمانی از Horizon State، شرکتی که در حال ساختن یک سیستم رأی گیری امن و قدرتمند بر پایه بلاک چین است، دلیل اینکه چرا سازمان های بزرگ و دولت ها به طور ناگهانی علاقه مند به استفاده از بلاک چین شدند را اینگونه بیان می کند:

انتخابات قلب دموکراسی است. به نظر می رسد که هرکدام از کمیته های دولتی و یا انتخاباتی بصورت جدی به دنبال تغییر نحوه برگزاری انتخابات هستند.

نعمانی توضیح داد که Horizon State در حال مذاکره با دو حکومت است، اما نمی تواند اسامی این کشورها را منتشر کند. با این حال واکنش های آنها بینش خوبی را در درک این تکنولوژی به توسعه دهندگان و عموم مردم ارائه می دهد. وی می گوید:

من تا کنون با دو دولت در مورد برگزاری انتخابات عمومی با استفاده از بلاک چین مذاکره نموده ام و یکی از این کشورها گفت که این سیستم جالب است، اما آنها نمی خواهند اولین باشند. دولت دوم نیز بسیار فعالانه در مورد این موضوع فکر می کند و من احتمال میدهم که آنها قطعاً در 4 سال آینده انتخاباتی بر پایه بلاک چین برگزار خواهند کرد. دولت ها همچنین خاطر نشان کردند که پرداخت هزینه ها برایشان مشکل نیست، بلکه شفافیت و پاسخگویی اهمیت بالایی خواهد داشت.

Horizon State به تازگی ابزار توافق عمومی جدید خود را در اندونزی راه اندازی کرده که می تواند نشان دهد علاقه مندی به بلاک چین از کدام مکان ها سرچشمه می گیرد. با این حال نعمانی وجود اندونزی به عنوان یکی از دو کشور مورد بحث را قویاً رد میکند.

همچنین بخوانید |  معرفی مرورگر Brave : مرورگر محبوب ارزهای دیجیتال

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا