کارمزد تراکنش ویزا و مستر کارت از اواخر فروردین 98 افزایش می یابد – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

طبق گفته وال استریت ژورنال، کمپانی های ویزا و مستر کارت قصد دارند تا کارمزد تراکنش از طریق کارت ها را در ایالات متحده افزایش دهند. بیشتر درآمد ویزا و مستر کارت از راه دریافت کارمزد های کم برای انجام هر تراکنش است و این خبر می تواند بر روی پذیرندگان (فروشگاه داران و…) تاثیر بگذارد.

هنگامی که شما از طریق دبیت یا کردیت کارت خود پرداختی را انجام می دهید، پذیرنده (فروشگاه دار) کارمزد اندکی را به بانکی که کارت شما را صادر کرده پرداخت می کند و سپس بانک صادر کننده هم کارمزد اندکی را که شبکه کارت شما را در دست دارد، ویزا یا مستر کارت، پرداخت می کند.

در مورد ویزا و مستر کارت، صادرکننده کارت و شبکه کارت دو کمپانی جدا از هم هستند. برای نمونه کمپانی Chase ویزا کارت صادر می کند؛ در چنین حالتی Chase در هر تراکنشی که با کارت انجام می شود، کارمزدی دریافت می کند و سپس بخش کوچکی از آن را به ویزا پرداخت می کند.

اما برخی کمپانی های دیگر هم هستند که صدور کارت و مدیریت شبکه را خودشان بر عهده می گیرند که امریکن اکسپرس یکی از آن هاست.

وال استریت ژورنال می گوید که مستر کارت و ویزا در ماه آپریل یعنی حدود یک ماه دیگر کارمزد هایشان را افزایش می دهند و کمپانی ویزا این خبر را تایید کرده است.

اگر چه کارمزد دریافتی روی تراکنش ها بسیار کم است ولی روند افزایش آن به سرعت طی می شود.

این کار باعث افزایش چند برابری درآمد برای این کمپانی ها می شود اگر چه خبر خوبی برای پذیرنده ها نیست.

همچنین بخوانید |  مستر کارت (MasterCard) چیست و انواع مستر کارت های این کمپانی کدامند؟

این خبر می تواند تبدیل به مشکلی برای حمایت و مشتری مداری شود چرا که حالا باید کارمزد بیشتری پرداخت کنند و این موضوع همیشه بحث میان این کمپانی ها و موسسات مالی است و برای همین تراکنش از پذیرنده کسر می شود.

کارمزد استفاده از کردیت کارت بیشتر از کارت های معمولی است و به همین دلیل برای استفاده از آن امتیاز و جوایز در نظر گرفته می شود. بانک ها مشتریان را با قرار دادن یک سری مزایا در استفاده از سیستم امتیاز دهی ترغیب می کنند تا از کردیت کارت استفاده کنند و کارمزد بیشتری پرداخت شود.

از طرفی کارمزد در ایالات متحده بیشتر از کارمزد در اروپا است چرا که فعالیت های مجرمانه در ایالات متحده بیشتر است.

باید منتظر ماند و دید که این افزایش چقدر خواهد بود و آیا آنقدری زیاد است که مخصوصا کاربران ایرانی که به صورت غیر مستقیم از خدمات این دو کمپانی استفاده می کنند، به فکر جایگزینی مانند پرفکت مانی یا وب مانی باشند؟

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا