کارمزد های جدید بانکی : از تراکنش های اینترنتی نیز کارمزد دریافت می شود – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

به گفته پایگاه خبری بانک مسکن، در جریان اعمال کارمزد های جدید بانکی در برخی خدمات، به تازگی دریافت کارمزد از تراکنش های اینترنتی نیز در برخی بانک ها به اجرا در آمده است. به گفته خبرگزاری ایسنا، از مدتی پیش مشتریان بانک ها با تغییراتی در کارمزد خدمات ارائه شده الکترونیک روبرو شدند و در حال حاضر برای برخی خدمات که تا پیش از این هزینه ای نداشت، می بایست هزینه پرداخت کنند. از جمله این خدمات می توان به تراکنش های کارت به کارت درون بانکی، انتقال از کارت به حساب، پرداخت قبوض، خرید شارژ یا اعلام مانده حساب اشاره کرد. از طرفی با این که پیش از این از تراکنش های اینترنتی هزینه ای به عنوان کارمزد کم نمی شد، در طی روز های اخیر این خدمات نیز شامل دریافت کارمزد شده اند.

این تغییرات در کارمزد دریافتی از مشتریان در حالی اعمال می شود که بانک مرکزی به تازگی هیچ بخشنامه ای در این خصوص منتشر نکرده است و این اقدامات مربوط به دستورالعملی می شود که در اواخر دهه 1380 منتشر شده است که بر اساس آن بانک ها این اختیار را دارند تا از خدمات خود تا حد تعیین شده کارمزد از مشتریان دریافت کنند.

با وجود این که طی سال های گذشته خدمات الکترونیک بانک ها توسعه پیدا کرده و هزینه های آن ها در این رابطه افزایش یافته است، تغییری در نرخ کارمزد ها ایجاد نشد و این موضوعی است که بانک ها چندین بار از بانک مرکزی خواسته اند تا به آن توجه داشته و نظام کارمزد را بازنگری کند.

همچنین بخوانید |  همراه بانک ملی : دانلود برنامه بام برای اندروید و آیفون به همراه آموزش نصب و فعال سازی

بر این اساس در سال 1394 بانک ها پیشنهادات خود در رابطه با کارمزد خدمات الکترونیک را در قالب جدولی بررسی و به بانک مرکزی ارائه کردند؛ اما آن طور که مدیران بانکی می گویند با وجود این که چندین بار درخواست بازنگری در نظام کارمزد ها توسط بانک مرکزی را داشته اند، تاکنون از سوی بانک مرکزی تغییری ایجاد نشده است.

از طرفی رئیس کل بانک مرکزی و مدیران مربوطه در اظهاراتشان، معتقد به تغییر در نظام کارمزد و افزایش درآمدزایی بانک ها از این محل هستند، چرا که در حال حاضر بر خلاف روال بانکی در دنیا، بانک های ایرانی بیشتر درآمد خود را از سود ناشی از تسهیلات به مشتریان بدست می آورند، در حالی که در بانکداری بین المللی کارمزد ها جایگاه ویژه ای در درآمد بانکی داشته و در مقابل ارائه خدمات هزینه آن نیز دریافت می شود.

رئیس بانک مرکز ظاهرا به خدمات سرویس دهندگان همچون ویزا و مستر کارت اشاره دارد که در ازای هر نوع خدمات خود کارمزد های متفاوت را دریافت می کنند و از جمله این که خدمات پرداخت ارزی این سرویس دهندگان بیشترین کارمزد را داراست.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا