کامپیوتر کوانتومی گوگل بیت کوین را از بین می برد؟ – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

وقتی ادعا شد که گوگل که توانسته یک کامپیوتر کوانتومی بسازد که قادر است، محاسبات ریاضیاتی که انجام آن ها پیش از این ناممکن بود را ممکن کند، شوکی بزرگ در اینترنت به همه وارد شد. بسیاری هم فکر کردند که این می تواند برای بیت کوین مشکل ساز باشد.

حتی طبق نظرسنجی که در کانال تلگرامی وب سایت فناوران امید انجام دادیم، مشخص شد که بسیاری ساخت کامپیوتر کوانتومی توسط گوگل را در دلیل افت قیمت 1500 دلاری بیت کوین می دانند.

نظرسنجی درباره دلیل افت 1500 دلاری قیمت بیت کوین

فایننشال تایمز ادعا کرده که جزئیات “برتری کوانتومی” گوگل پیش از این که حذف شود بر روی وب سایت ناسا منتشر شده است؛ این برتری یعنی این که محاسباتی که با کامپیوتر های سنتی ناممکن است را می تواند انجام دهد.

به عبارتی دیگر کامپیوتر کوانتومی گوگل می تواند کاری که با کامپیوتر های قدرتمند امروزی 10,000 سال طول می کشد را در 200 ثانیه انجام دهد و آن کار می تواند کاری که در شبکه بیت کوین انجام می شود و رمزنگاری که زیربنای این شبکه است، باشد.

اساس بیت کوین، علم رمزگذاری و رمزنگاری محاسبات ریاضیاتی پیچیده است و این موضوع مهم پایه و اساس اینترنت و اعتماد در ارتباطات دیجیتالی است.

یک کامپیوتر به اندازه کافی قدرتمند، مانند کامپیوتر کوانتومی گوگل، می تواند معادلات سنتی را آنقدر سریع حل کند که نه تنها بیت کوین بلکه اساس رمزنگاری که اینترنت بر پایه آن ساخته شده است، از بین برود.

با توجه به این که قیمت بیت کوین و سرمایه گذاران آن در طی چند سال گذشته به شدت افزایش پیدا کرده است، بسیاری نگران هستند که این نوع دارایی جدیدشان ممکن است در برابر کامپیوتر های کوانتومی آسیب پذیر باشد.

همچنین بخوانید |  پرکسیس اولین رمزارزی که به گفته دیوید چائوم مقاوم در برابر کوانتوم است

اما می شود کار هایی برای جلوگیری از آسیب احتمالی که کامپیوتر گوگل یا هر کامپیوتر کوانتومی دیگری به بیت کوین و ارتباطات دیجیتالی می زند، انجام داد.

رمزارز ها می توانند با فناوری ضد کوانتومی بروزرسانی شوند. این فقط ادامه همان رقابت بین رمزنگاران و رمزگشایان است.

چارلز هیتر – مدیر اجرایی وب سایت CryptoCompare، ارائه دهنده داده درباره بیت کوین و رمزارز ها

به نظر می رسد که گوگل هنوز تا ساخت یک کامپیوتر کوانتومی که بتواند بیت کوین و سایر رمزنگاری ها را تهدید کند، فاصله دارد.

سوپر کامپیوتر گوگل در حال حاضر 53 کیوبیت دارد.

دراگوس ایلی، محقق رمزنگاری و محاسبات کوانتومی در امپریال کالج لندن

کیوبیت، یا بیت های کوانتومی واحد پایه اطلاعات کوانتومی است که از مشخصه های یک سیستم کوانتومی از جمله قطبی سازی یک فوتون یا چرخش یک الکترون استفاده می کنند در حالی که کامپیوتر های سنتی داده ها را به صورت سری از اعداد 0 و 1 نگهداری و پردازش می کنند.

برای این که چنین فناوری بتواند روی بیت کوین یا سایر سیستم های مالی تاثیری داشته باشد می بایست حداقل بتواند 1500 کیوبیت داده بگیرد و سیستم امکان درهم تنیدگی همه آن ها را داشته باشد.

دراگوس ایلی

با توجه به این که خبر اصلی از روی وب سایت ناسا برداشته شده و تمام این جریانات بر پایه ادعا وب سایت فایننشال تایمز است که حتی تایید هم نشده، به نظر می رسد که گوگل هنوز به چنین چیزی حتی دست نیافته است.

از طرفی به گفته آقای ایلی، افزایش مقیاس کامپیوتر های کوانتومی چالش بسیار بزرگی است. همین که می خواهید کیوبیت های بیشتری اضافه کنید، سیستم ناپایدار تر می شود و البته که محققان می توانند برای این هم راه حلی پیدا کنند ولی در حال حاضر هنوز برای از بین رفتن بیت کوین راه درازی در پیش است.

خلاصه بخواهم بگویم، بیت کوین هایتان را دور نریزید.

دراگوس ایلی

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا