کاهش ارزش بیت کوین در ماه ژانویه و ناامیدی سرمایه گذاران – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

با پایان ماه ژانویه، قیمت بیت کوین تا 9000 هزار دلار سقوط کرد و حتی تا مرز 8000 هزار دلار پیش رفت. بیت کوین ماه سیاهی را گذراند چراکه در ماه دسامبر 2017، هر بیت کوین به قیمت 20000 هزار دلار خرید و فروش می شد. بازار نیز، تحت تاثیر این سقوط بیت کوین قرار گرفت. سرمایه گذاری در بازار بیت کوین، عاری از ریسک نیست، و همین مسئله باعث شد تا افراد زیادی ریسک سرمایه گذاری در بیت کوین را بپذیرند و سرمایه خود را به بیت کوین تبدیل کنند. اما دیری نگذشت که کاهش ارزش بیت کوین ، باعث ناامیدی بسیاری از سرمایه‌گذاران شد. اما علت کاهش ارزش بیت کوین چه می تواند باشد؟

سردرگمی دولت کره جنوبی

در اواسط ماه ژانویه، با مشوش شدن بازار بیت کوین، دولت کره جنوبی دچار سردرگمی شد، به طوری که وزیر امور قضایی دولت کره جنوبی اعلام کرد که طرحی را برای براندازی بیت‌کوین در کره جنوبی به تصویب خواهد رساند. این اقدام دولت کره جنوبی باعث شد، بازار بیت کوین در دیگر نقاط دنیا نیز دچار آشفتگی شود. به پیروی از این قانون، دولت چین نیز قوانین محدود کننده در خصوص ارزهای رمزپایه همچون بیت کوین صادر کرد. اگرچه که تصمیم کره جنوبی توسط مقامات بلندپایه این کشور انجام گرفته بود، اما باعث شد که تا این آشفتگی در بازار، به رویه ای مثبت تبدیل شود. در واقع این تصمیم، به ایجاد یک نوع تجارت درونی و مستقل منجر می شود، هرچند که هنوز مخالفانی نیز دارد. بازار ارز تا حدی توانسته از این بحران بیت کوین عبور کند، اما هم چنان باید منتظر آسیب های بیشتر بود، چراکه نوسانات بیت کوین، ادامه خواهد داشت.

همچنین بخوانید |  اثبات سهام می آید و تغییر دهنده بازی ارزهای دیجیتالی خواهد بود!

کاهش ارزش بیت کوین در ماه ژانویه، چه دلایلی می تواند داشته باشد؟

بیت کوین به عنوان معوف ترین ارز دیجیتال در دنیا، ماه سیاهی را طی کرده است، چراکه با افت شدید ارزش در بازار رو به رو شده است. چندین علت وجود دارد که می تواند سرمنشاء این نزول ناگهانی باشد. اولین علت را باید عدم حمایت دولتی عنوان کرد. از آن جایی که در بخش ها و مقاله های پیشین ذکر کردیم، دولت هایی همچون، دولت هند، ژاپن، چین و کره جنوبی، قوانین محدود کننده ای را در قبال این گونه ارزها به تصویب رسانده اند. البته در کره جنوبی این میزان قوانین، کم تر به چشم می خورد. وزیر امور دارایی هند در این رابطه گفته است که به ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین، برای انجام فعالیت های غیرقانونی خرید و فروش می شوند و باید به هر قیمتی که شده، جلوی این گونه تجارت را گرفت. دولت چین نیز قوانین مشابه ای را بر ضد بیت کوین اعمال کرده اند. از دیگر دلایل کاهش ارزش بیت کوین ، می توان به تبادل بیت کوین از طریق پلتفرم بیت فینکس اشاره کرد.

نتیجه گیری

در حالی که بسیاری از متخصصان بر این باورند که سرمایه گذاری در بیت کوین در حال حاضر بسیار خطرناک است، برخی دیگر نیز معتقدند که سرمایه گذاری در بیت کوین نتنها ریسک‌پذیر نیست، بلکه سودآور نیز می باشد. برخی دیگر حتی معتقدند که سرمایه گذاری در دیگر ارزها مانند ریپل و اتریوم همانند سرمایه گذاری در بیت کوین پر منفعت خواهد بود، اگرچه که بسیاری از دولت ها، از اینگونه ارزها پشتیبانی لازم را نمی کنند. به طور کلی سرمایه گذاری در بیت کوین در وضع کنونی بازار ارزهای دیجیتال، توصیعه نمی شود، چراکه بازار از تورم و نوسانات زیادی برخوردار است. باید صبر کرد و دید آیا با گذشت زمان، طرز تفکر دولت ها نسبت به ارزهای دیجیتال مثبت تر خواهد شد، یا حداقل تغییر خواهد کرد و آیا پلتفرم های جدیدتر و بروز تر برای سرمایه گذاری در ارزهای رمزپایه راه اندازی خواهند شد یا خیر؟

همچنین بخوانید |  قیمت بیت کوین با رسیدن به 5825 دلار به کمترین میزان خود در سال 2018 رسیده است

 

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا