کریگ رایت – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

کریگ استیون رایت ( Craig Steven Wright) متولد 1970، یک تاجر و دانشمند حوزه رایانه اهل استرالیاست که به دلیل ادعا هایش مبنی بر این که او همان ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین است، در جامعه کاربران رمز ارز ها معروف شد. اگر درباره شخصیت اون کنجکاو هستید و می خواهید سابقه او را بدانید، این نوشته را تا پایان بخوانید.

شروع شایعه ها از سال 2015

آذرماه سال 94، روزنامه های فعال در زمینه فناوری به نام های Wired Magazine و Gizmodo مقاله ای منتشر کردند که در آن کریگ رایت را شخصیت احتمالی سازنده بیت کوین نامیدند.

در پاسخ به این مقاله آقای رایت ضمن تایید این موضوع اعلام کرد که او به شدت درگیر توسعه اولین رمز ارز جهان به اتفاق دوست فقید خود دیو کلیمن بوده است.

حتی Wired Magazine برخی پست های پاک شده وبلاک را از سایت آقای رایت، یک سری اسناد کش شده و حتی ایمیل های مکاتبات با نویسندگان و آشنایان که در این باره صحبت می کنند به عنوان مدرک اثبات منتشر کرد ولی افرادی که خیلی این موضوع باورشان نشده بود همچنان منتظر مدارک بیشتر بودند.

دامن زدن به شایعه توسط کریگ رایت

در طی اقداماتی کریگ رایت سعی داشت تا اثبات کند که خالق بیت کوین است و حتی مدارک جدیدی از جمله اسکرین شات هایی از ترمینال نرم افزاری اش و کلید عمومی اش که مربوط به اولین بلاک های شبکه می شود، منتشر کرد.

با این حال محقق امنیتی، دان کامینسکی که مدارک را بررسی کرده بود گفت که ادعای کریگ رایت یک فریب است و توسعه دهنده بیت کوین، جف گارزیک هم موافق این نظر بود و گفت که این مدارکی که به طور عمومی منتشر شده است، چیزی را ثابت نمی کند.

همچنین بخوانید |  ایلان ماسک

شخصیت کریگ رایت

تنها دو راه برای این که اثبات شود که او ناکاموتو است، وجود دارد. او می تواند یک تراکنش با استفاده از کلید خصوصی ناکاموتو انجام دهد یا به صورت رمزنگاری شده، پیامی را با استفاده از همان سری از کلید ها امضا کند.

اما وقتی از آقای رایت خواسته شد که این کار را برای اثبات انجام دهد، او در وبسایت خود این چنین نوشت:

من بر این باور بودم که می توانم این کار را انجام دهم. من بر این باور بودم که می توانم چندین سال ناشناس بودن و پنهان شدن در خودم را کنار بگذارم. ولی از آن جایی که این هفته رخداد های اتفاق افتاد و آماده شدم که اثبات دسترسی به کلید های اولیه را منتشر کنم، منصرف شدم. من مشوقی برای این کار ندارم. نمی توانم.

کریگ رایت

کریگ رایت به عنوان پشتیبانی بیت کوین اس وی

رایت، که در حال حاضر در کمپانی nChain به عنوان دانشمند ارشد فعالیت می کند در جامع رمز ارز ها نیز همچنان فعال است. رایت در گذشته پشتیبان بزرگ بیت کوین کش بود. در طی هاردفورک اخیر بیت کوین کش نیز به همراه کلوین ایر از بیت کوین اس وی حمایت زیادی کرد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا