کسب درآمد از یوتیوب چگونه است و چگونه می توانیم از آن پول در بیاوریم؟ – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

احتمالا حرف هایی درباره کسب درآمد از یوتیوب شنیده اید و با توجه به شرایطی که خودتان دارید به فکر این افتاده باشید که شما هم وارد این کار شوید و از یوتیوب پول در بیاورید. اگر چه درآمد چند هزاری دلاری از این طریق خیلی نزدیک به واقعیت نیست ولی می توانید خیلی سریع روند کسب درآمد را شروع کنید، به ویژه اگر اعضا یا منبعی از مخاطب برای افزایش بازدید از ویدیو های خود داشته باشید. در ادامه روش کسب درآمد از یوتیوب که شبکه ای به اشتراک گذاری ویدیو است را از توضیح خواهیم داد.

درآمد از یوتیوب چقدر است؟

خوب این که یوتیوب چقدر به شما پول می دهد سوال بسیار مهمی است که حتما قبل از این که بخواهید برای این کار وقت بگذارید باید برای آن پاسخ درستی داشته باشید.

کسب درآمد از یوتیوب چقدر است؟
کسب درآمد از یوتیوب چقدر است؟

Viral اصطلاحی است که برای ویدیو های پر بازدید و محبوب در یوتیوب به کار برده می شود و باید اول از همه بدانید که برای وایرال شدن ویدیو هایتان راه ساده ای پیش رو ندارید بلکه یوتیوب مکانی است که میلیون ها کاربر از سراسر جهان در آن فعالیت دارند و ساخت محتوای منحص به فرد و جذاب در چنین اجتماعی کار ساده ای نیست. بنابراین پیش از هر چیز باید برای فعالیت در این شبکه هدف و موضوعی داشته باشید که طرفدار داشته باشد!

با توجه به درآمدی که کسب درآمد از یوتیوب به ازای هر کلیک نصیب شما می کند، شاید بتوان به طور تقریبی گفت که به ازای هر 1000 بازدید می توانید 1.50 دلار دریافت کنید. به عبارتی دیگر اگر کانال شما یک میلیون بازدید داشته باشد 1500 دلار درآمد خواهید داشت.

پیش نیاز های ساخت ویدیو برای یوتیوب چیست؟

همان طور که گفتیم شانس شما برای کسب درآمد از یوتیوب زمانی بیشتر می شود که محتوای منحصر به فرد و پر طرفداری داشته باشید و برای این کار نیاز است تا خودتان به ساخت ویدیو بپردازید. اما برای این کار چه چیز هایی لازم دارید؟

پیش نیاز های ساخت ویدیو
پیش نیاز های ساخت ویدیو
  • دوربین با کیفیت – کیفیت مهم است و می بایست ویدیو های خود را با کیفیت Full HD ضبط کنید.
  • نرم افزار ویرایشگر ویدیو – نرم افزار های کاربردی بسیاری برای کامپیوتر وجود دارد تا شما را در ویرایش ویدیو هایی که ضبط می کنید، کمک کند.
  • تجهیزات ضبط صدا – اکثر دوربین ها میکروفن هم دارند ولی اگر به دنبال این هستید که صدای ضبط شده کیفیت بهتری داشته باشد، می بایست یک میکروفن با کیفیت تر خریداری کنید.
  • نور پردازی – هزینه زیاد دادن برای نور پردازی ضروری نیست ولی بهتر است شرایط محیطی را طوری فراهم کنید که نور پردازی در آن رعایت شده باشد.
  • پس زمینه با کیفیت – داشتن محیطی مناسب برای فیلم برداری بر کیفیت ویدیو های شما می افزاید. مثلا می توانید با تهیه یک پس زمینه مناسب ( رنگ خالی یا پوستر) ویدیو خود را زیبا تر کنید.

آموزش گام به گام کسب درآمد از یوتیوب

پیش از شروع آموزش مواردی که قرار است درباره آن توضیح دهیم را به صورت فهرست آورده ایم.

  • ساخت کانال یوتیوب
  • بارگذاری محتوا
  • بدست آوردن مخاطب و بازدید کننده
  • فعال سازی کسب درآمد در بخش Video Manager
  • بدست آوردن 4000 ساعت نمایش ویدیو و 1000 عضو
  • تنظیمات گوگل ادسنس
  • کسب درآمد از ویدیو هایتان در وب سایت های دیگر
  • تبدیل شدن به همکار یوتیوب (Youtube Partner)

ساخت کانال یوتیوب

کانال شما در یوتیوب بیانگر حضور شما در این شبکه است. هر حساب کاربری یوتیوب یک کانال نیز به همراه خودش دارد و با داشتن یک حساب کاربری گوگل (جیمیل) می توانید از یوتیوب نیز استفاده کنید. در واقع در سیستم یکپارچه خدمات گوگل با داشتن یک حساب کاربری می توانید از همه خدمات بهره مند شوید.

همچنین بخوانید |  کسب درآمد از بازی آنلاین که می تواند زندگی شما را متحول کند

ساخت کانال یوتیوب
ساخت کانال یوتیوب

در ساخت کانال یوتیوب خود از کلیدواژه (Keyword) هایی استفاده کنید تا به کاربران کمک کند کانال شما را راحت تر با جستجو پیدا کنند. شما می توانید با رفتن به بخش Advanced در Channel Settings کلیدواژه اضافه کنید. مطمئن شوید که کلیدواژه هایی که انتخاب می کنید مرتبط با نوع محتوایی که می گذارید، باشد.

نام کاربری که انتخاب می کنید نیز مهم است و اگر درست انتخاب شود به سود شما و اگر اشتباه انتخاب شود به ضرر شماست. اگر این نام کاربری کوتاه، ساده برای به یاد سپردن و اصیل باشد، مردم شما را بیشتر یادشان می می ماند. اگر هم از حساب کاربری که از قبل ساخته اید استفاده می کنید، می توانید نام کاربری خود را از بخش +Google خود تغییر دهید.

بارگذاری محتوا (ویدیو)

سعی کنید ویدیو هایی بارگذاری کنید که کیفیت بالایی دارند و خیلی هم طولانی نیستند. البته این پیشنهاد می تواند نسبت به زمینه فعالیت شما تغییر کند. برای مثال اگر کانال شما یک کانال آموزش ویدیویی می باشد، طبیعی است که ویدیو های شما طولانی باشد. نکته مهم دیگر این است که منظم و مداوم کانال خود را بروز کنید.

بارگذاری ویدیو در یوتیوب
بارگذاری ویدیو در یوتیوب

حتی اگر اولین ویدیو های شما خوب از کار در نیامد، به سعی خود ادامه دهید و در هر مورد کار خود را بهتر از قبلی کنید؛ با تمرین و تکرار زیاد یاد می گیرید.

یک نکته مهم تر را هم در زمینه تولید محتوا به یاد داشته باشید که همه دارندگان کانال های یوتیوب تولید کننده محتوا نیستند و برخی از آن ها فقط کانالی را ایجاد می کنند تا همه ویدیو های کاربردی و خوب را در یک جا جمع کنند.

می توانید ویدیو های خود را با استفاده از یک دوربین بهتر یا نرم افزار های ویرایش ویدیو با تکنیک های مختلف بهتر کنید. حتی اگر ویدیو ها را خودتان ضبط می کنید، سعی کنید در همان هنگام ضبط خیلی از شرایط را برای گرفتن یک فیلم با کیفیت فراهم کنید تا مراحل ویرایش ویدیو ساده تر شود. برای مثال از تریپاد (پایه دوربین) یا یک دوست کمک بگیرید و ویدیو خود را در شرایط نوری خوب ضبط کنید.

ساخت ویدیو های با کیفیت و خوب باعث می شود تا مخاطبین شما بیشتر شوند.

با بروزرسانی و بارگذاری مرتب می توانید مخاطبین خود را نگه دارید. افراد در صورتی دوست دارند در کانال شما باشند که به صورت منظم کانال یوتیوب خود را بروز کنید.

کلیدواژه های یکی از مهم ترین ابزار های شما برای شناساندن و تبلیغ ویدیو هایتان است، بنابراین سعی کنید از آن ها و همچنین بخش افزودن توضیحات به ویدیو با توضیحات خیره کننده و جذاب، نهایت استفاده را در زمان بارگذاری ویدیو ببرید. با این کار افرادی که در یوتیوب برای یک ویدیو جستجو می کنند، راحت تر کانال شما را پیدا می کنند.

بدست آوردن مخاطب و بازدید کننده

ایجاد مخاطبین و عضو گیری هر چه بیشتر، کلید کسب درآمد از یوتیوب و هر شبکه اجتماعی دیگر است. باید افراد و کاربرانی باشند که تبلیغات شما را ببینند تا از این راه پول در بیاورید. برای افزایش تعداد اعضای کانال کافی است تا مطالب و ویدیو های کاربردی و جذابی داشته باشید.

جذب مخاطب برای کانال یوتیوب
جذب مخاطب برای کانال یوتیوب

این نکته را هم به یاد داشته باشید که لازم نیست فقط در یوتیوب فعالیت داشته باشید بلکه می توانید ویدیو های خود را همزمان در سایت های دیگری هم مانند فیسبوک، توییتر یا حتی نمونه ایرانی یوتیوب، آپارات بفرستید و از این طریق طیف گسترده ای از مخاطبین را جذب کنید.

برای نگه داشتن مخاطبین در کانال خود با آن ها ارتباط برقرار کنید، به نظراتی که روی ویدیو می گذارند پاسخ دهید و حتی ویدیو هایی بگذارید که کاربران در بخش نظرات از شما درخواست کرده بودند یا حتی سوالی داشته اند.

فعال سازی کسب درآمد از ویدیو

برای این که پول در آوردن از ویدیو های یوتیوب خود را آغاز کنید، می بایست این قابلیت را در کانال یوتیوب خود فعال کنید. این به این معناست که شما به یوتیوب اجازه می دهید تا روی ویدیو های شما تبلیغاتی بگذارد و این این معناست که شما تایید می کنید که در ویدیو های شما کپی رایت رعایت شده است.

همچنین بخوانید |  Bit.Tube چیست و چرا از یوتیوب بهتر است؟

فعال سازی قابلیت کسب درآمد از یوتیوب
فعال سازی قابلیت کسب درآمد از یوتیوب

برای این کار به بخش My Channel در صفحه اصلی یوتیوب بروید.

بر روی لینکی که عنوان آن Video Manager است، کلیک کنید.

بر روی کانال خود کلیک کنید و قابلیت Monetization را فعال (Enable) کنید.

پیش نیاز های کسب درآمد از یوتیوب

برای این که بتوانید از ویدیو های خود در یوتیوب پول در بیاورید می بایست حداقل 1000 عضو (Subscriber) و 4000 ساعت تماشای ویدیو داشته باشید. یعنی ویدیو های شما روی هم رفته حداقل 4000 ساعت توسط بازدیدکنندگانتان تماشا شده باشند.

پیش نیاز های کسب درآمد از کانال یوتیوب
پیش نیاز های کسب درآمد از کانال یوتیوب

می توانید ویدیو هایی که می خواهید از طریق آن ها کسب درآمد داشته باشید را در زمان بارگذاری وارد سربرگ Monetization شوید و گزینه Monetize with Ads را انتخاب کنید.

اگر ویدیویی را بارگذاری کردید و پس از آن خواستید که از آن کسب درآمد کنید، Video Manager را باز کنید و بر روی علامت $ کنار ویدیو دلخواهتان کلیک و سپس گزینه Monetize with Ads را انتخاب کنید.

تنظیم گوگل ادسنس

شما می توانید در وبسایت ادسنس، حساب کاربری گوگل ادسنس خود را به صورت رایگان ایجاد و تنظیم کنید. برای این کار شما نیاز به یک حساب پی پال یا حساب بانکی و یک آدرس پستی معتبر داشته باشید تا گوگل بتواند مطمئن شود که شما چه کسی هستید.

استفاده از گوگل ادسنس برای کسب درآمد
استفاده از گوگل ادسنس برای کسب درآمد

پیش از درباره کسب درآمد از گوگل ادسنس مطلبی به طور کامل نوشته ایم و در صورت تمایل می توانید با کمک وبسایت خدمات پرداخت بین المللی fanavaraneomid از خدمات این وبسایت استفاده کنید.

به این طریق شما می توانید به ازای هر کلیکی که روی تبلیغات گوگل ادسنس می شود پول در بیاورید و البته به ازای تعداد بازدیدتان هم مبلغ کمتری داده می شود.

بررسی آمار بازدید

حالا که چند ویدیو خود را به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته اید، از آن کسب درآمد کردید و مورد بازدید قرار گرفته اند، می توانید آمار مربوط به ویدیو های خود را در یوتیوب ببینید تا مشخص شود عملکرد شما چگونه بوده است. در منوی Channel بر روی گزیته Analytics کلیک کنید.

بررسی آمار بازدید کانال یوتیوب
بررسی آمار بازدید کانال یوتیوب

در این بخش می توانید درآمد محاسبه شده، عملکرد تبلیغات، بازدید ویدیو ها، پراکندگی بازدید ها و قابلیت های دیگر آماری را تجربه کنید.

از این ابزار می توانید برای تشخیص ارتباط ویدیو ها و با مخاطبین خود استفاده کنید. مثلا اگر متوجه شدید که کاربرانی که می خواهید جذب نمی شوند، می توانید تبلیغات یا محتوای ویدیو های خود را تغییر دهید.

تبلیغ در سایت های دیگر

ویدیو های خود را فقط در یوتیوب نگذارید. یک وبلاگ یا وبسایت بسازید و ویدیو های خود را در قالب نوشته منتشر کنید و در نهایت نوشته های خود را در دیگر شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و… تبلیغ کنید. هر چه بازدید بیشتری بگیرد، بهتر است.

تبلیغ در شبکه های اجتماعی دیگر
تبلیغ در شبکه های اجتماعی دیگر

تبدیل شدن به همکار یوتیوب

YouTube Partner یا همان همکاران یوتیوب همان کاربرانی هستند که از طریق حجم بازدید وسیعی که دارند از طریق ویدیو های خود پول در می آورند. Partner ها به ابزار های ساخت بیشتری دسترسی دارند و می توانند برنده جوایزی متناسب با تعداد بازدیدکنندگانی که دارند، شوند. به عبارت ساده تر امکاناتی که این برنامه در اختیار شما قرار می دهد کسب درآمد از یوتیوب را برای شما سود آور و ساده تر می کند.

فعال سازی قابلیت Partner
فعال سازی قابلیت Partner

می توانید از طریق صفحه YouTube Partner هر زمان که خواستید تبدیل به همکار یوتیوب شوید. برای این که بتوانید به برنامه قدرتمند Partner یوتیوب دسترسی داشته باشید می بایست روی هم رفته حداقل 15,000 ساعت بازدید داشته باشید و 90 روز هم از ساخت کانال شما گذشته باشد.

افزایش میزان کسب درآمد از یوتیوب

وبسایت Supp.me به شما امکان ساخت نظرسنجی و آزمون آنلاین به صورت رایگان می دهد. می توانید سوالی را درباره ویدیو های خود یا حتی به طور کلی کانالتان مطرح کنید و از اعضای کانال یوتیوب خود بخواهید تا به آن ها پاسخ بدهند.

افزایش درآمد با سایت Suppme
افزایش درآمد با سایت Suppme

هر چه کاربران بیشتر صفحه مخصو به نظرسنجی شما در وبسایت Supp.me را بازدید کنند، درآمد شما بیشتر می شود.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا