کمپانی بیت مین (Bitmain) از تراشه 7 نانومتری جهت استخراج بیت کوین رونمایی کرد – فناوران امید

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، صنعت استخراج بیت کوین به روزهای هیجان انگیز خود رسیده است. تنها یک روز پس از آنکه شرکت Bitfury یک تراشه استخراج 14 نانومتری جدید به نام “Bitfury Clarke” را معرفی نمود، کمپانی Bitmain نیز از تراشه 7 نانومتری خود برای دستگاه های استخراج ASIC رونمایی کرد.

این ASIC که یک نوع قدرتمند از تراشه ها جهت انجام نوع خاصی از محاسبات محسوب می شود، روز جمعه توسط Jihan Wu – مدیر عامل و بنیانگذار شرکت بیت مین – در اجلاس جهانی استخراج دیجیتال (World Digital Mining) در تفلیس گرجستان معرفی شد.

Jihan Wu در یک پست در وبلاگ رسمی Bitmain بیان کرد:

این تراشه برای استخراج ارزهای دیجیتالی که از الگوریتم SHA256 استفاده می کنند، طراحی شده است که شامل بیت کوین نیز می شود. تراشه “BM1391” نسل بعدی دستگاه های استخراج Antminer را قدرتمندتر خواهد نمود.

این شرکت می گوید تراشه BM1391 از فناوری تولید نیمه هادی پیشرفته با عنوان 7nm FinFET استفاده می کند، بیش از یک میلیارد ترانزیستور را در خود جای داده و به لحاظ مصرف انرژی نیز بهینه سازی شده است. مدیرعامل بیت مین می گوید که این تراشه در آزمایشات توانسته است نسبت مصرف انرژی 42J/TH را به دست آورد.

تا کنون شرکت Bitmain مشخصات دقیق تری از این ASIC جدید منتشر نکرده است. با این حال، Bitmain می گوید که در حال حاضر به تولید انبوه ASIC های جدید خود مشغول است.

در اقدامی مشابه، شرکت Bitfury نیز تراشه 14 نانومتری خود را روز چهارشنبه هفته گذشته معرفی کرد و اظهار داشت:

قوی ترین عملکرد در میان تراشه های استخراج بیت کوین را داراست و در بهره وری بی نظیر است.

گفته می شود که این ASIC جدید توان مصرفی تا 55 مگاوات بر ساعت و نرخ هش معادل 120 گیگاهش بر ثانیه را داراست. در ماه ژوئن، شرکت بزرگ ژاپنی GMO اعلام کرد که اولین ASIC با تراشه 7 نانومتری در جهان را عرضه خواهد نمود و ارسال آن از ماه اکتبر سال جاری آغاز خواهد شد.

همچنین بخوانید |  تبدیل استودیو حالا خورشید به مزرعه استخراج بیت کوین

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا