کمپانی Bitmain نخستین ماینر ASIC زی کش را تولید خواهد نمود – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

روز چهارشنبه کمپانی Bitmain، بزرگترین تولید کننده ماینرهای ASIC جهت استخراج ارزهای رمزپایه، اعلام کرد که نخستین مدارهای مجتمع با کاربرد خاص (ASIC) که قادر به استخراج در شبکه های مبتنی بر الگوریتم Equihash است را تولید خواهد نمود. Equihash یک الگوریتم اثبات کار (PoW) است که توسط زی کش (Zcash) و بسیاری دیگر از ارزهای رمزنگاری شده معروف استفاده می شود. هم اکنون زی کش بیشتر توسط تجهیزات ماینینگ موسوم به “Rig” و با استفاده از کارت‌ گرافیک (GPU) استخراج می‌شود.

دستگاه استخراج جدید Antminer Z9 Mini نام دارد که دارای نرخ هش 10K Sol/s است و قرار است در بازه 30-20 ژوئن (ماه آینده) برای خریداران ارسال شود. قیمت دستگاه ماینر Z9 Mini در وب سایت بیت مین 1,999 دلار ثبت شده است.

با این حال، این احتمال وجود دارد که دوران جدید مقاومت الگوریتم های استخراج در برابر ASIC ها پیش از این آغاز شده باشد؛ زیرا اکثر مردم بر این باورند که Bitmain به طور خصوصی استفاده از ASIC های جدید خود را ماه ها قبل از عرضه عمومی آغاز می کند. منتقدان استفاده از ASIC ها معتقدند که توسعه این استخراج کنندگان، قدرت هش را متمرکز می کند؛ به خصوص در شرایط فعلی که Bitmain دارای رقیب قابل توجهی در بازار نیست.

Bitmain در ماه های اخیر با الگوریتم های استخراج مقاوم در برابر ASIC مقابله نموده و از ماینر های جدید برای الگوریتم های Ethash ،Cryptonight و (Blake (2b رونمایی کرده است.

مونرو (Monero)، برجسته ترین سکه الگوریتم Cryptonight، اخیراً الگوریتم استخراج خود را تغییر داد؛ بطوری که ASIC بیت مین با شبکه آن سازگار نبود. اتریوم نیز که توسط الگوریتم Ethash پشتیبانی می شود، در رابطه با اتخاذ تدابیر مشابه صحبت هایی نموده است. تا کنون حداقل یک سکه مبتنی بر Equihash، بیت کوین گلد (BTG)، اعلام نموده که یک هارد فورک جدید برای حفظ مقاومت در برابر ASIC ها ارائه خواهد کرد.

همچنین بخوانید |  ترید یا استخراج : چگونه در ارز های دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

Zooko Wilcox، یکی از بنیانگذاران زی کش، چند ساعت قبل از انتشار خبر تولید دستگاه استخراج جدید Bitmain، در یک انجمن اینترنتی اعلام نمود که همواره مقاومت در برابر استخراج با ماینر های ASIC امکان پذیر نخواهد بود. او گفت هنوز هم استخراج با کارت های گرافیک برای مردم در کشورهایی مانند ونزوئلا کاربرد خواهد داشت، جایی که ماینر های ASIC در حین حمل و نقل و ارسال برای خریداران به سرقت می روند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا