کپی تریدینگ (Copy Trading) چیست؟بخش اول 1399

اشتراک گذاری پست

کپی تریدینگ (Copy Trading) چیست؟

معاملات رونویس یا کپی تریدینگ (Copy Trading) نوعی معامله است که در آن یک معامله‌گر تازه‌کار، با الگوبرداری از یک معامله‌گر حرفه‌ای عملکرد او را مو به مو انجام می‌دهد. در این مقاله به تبیین مفهوم کپی تریدینگ می­ پردازیم.

با فرض اینکه شما مهارت چندانی در معامله‌گری ندارید اما با کسی آشنایید که در معاملاتش سودهای کلانی می­برد به نظرتان اگر از معاملات او عیناً تقلید می‌کردید، یعنی هر چه او خرید، می‌خریدید و هر چه او فروخت می‌فروختید چه اتفاقی می افتاد؟

کپی تریدینگ (Copy Trading) چیست؟

معامله‌گر مورد نظر شما قطعاً دنبال ضرر نیست بنابراین با تحلیل معامله می­کند و شما نیز از او پیروی می­ کنید. این روش مناسب برای کسب منفعت که امروزه در برخی از بروکرهای آنلاین دنیا امکان‌پذیراست کپی تریدینگ نام دارد.

برای تقریب ذهن ، در این مقاله به انجام دهنده کپی تریدینگ «معامله‌گر یا تریدر پیرو» و به کسی که از او کپی برداری می‌شود با عنوان «معامله‌گر یا تریدر اصلی» نام می ­بریم.

کاربران می‌توانند برای دسترسی به تاریخچه معاملات و راهبرد تریدرهای حرفه‌ای به سایت‌های بروکر و صرافی‌های پشتیبانی کننده از کپی تریدینگ مراجعه کنند. کاربر پس از حصول اطمینان از اعتبار و تخصص یک معامله‌گر، می‌تواند با پیوند زدن قمستی از وجوه خود به حساب کاربری او به سیستم اجازه دهد تا با هر معامله او به طور خودکار برای تریدر پیرو نیز معامله ثبت کند.

به این ترتیب، با فراهم شدن یک موقعیت از سوی معامله‌گراصلی، به‌طور خودکار در حساب کاربری معامله‌گر پیرو نیز این موقعیت اجرا خواهد شد. میزان وجه سرمایه‌گذاری شده در معامله مشابه به دو عامل بستگی دارد:

  • مقدار وجه سرمایه‌گذاری شده توسط معامله‌گر پیرو
  • درصدی از سرمایه که معامله‌گر، طبق سیاست مشخص در پلتفرم، اجازه دارد در هر معامله به کار گیرد.

امروزه استفاده از این پلتفرم‌ها در بازارهای سهام و فارکس گسترش فراوانی دارد که از مهمترین آنها می‌توان به پلتفرم‌های آشنایی مانند زولو ترید (Zulu Trade)، ای تورو (eToro) و داروینکس (Darwinex) اشاره کرد.

باوجود اینکه اخیراً ارزش معاملات سالانه انجام‌شده در پلتفرمی مانند زولوترید بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار برآورد شده­است اما این پلتفرم‌ها هنوز جای خود را در صنعت رمزارزها به درستی باز نکرده‌اند.

کپی تریدینگ (Copy Trading) چیست؟

 

جایگاه مهم پلتفرم‌های کپی تریدینگ در رمزارزها

درحالی تبلیغات پیرامون سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی متفاوت مثل بازار سهام، فارکس و رمزارزها به اوج خود رسیده است که رمزارزها را می‌توان عضوتازه وارد بازارهای مالی دانست.

باوجود هیجانات پیرامون رمزارزها بیشتر مردم به دلیل ریسک بالای نوسان قیمت، هنوز بازار سهام و فارکس را ترجیح می‌دهند. در واقع همین  نگرانی کاملاً بجا تاکنون مانع پذیرش گسترده رمزارزها در میان مردم شده است.

 

ایلنار فاتاخوف (Ilnar Fattakhov)، کارشناس تریدینگ، در مصاحبه‌ای گفت:

براساس آخرین آمار، تنها ۱ درصد از کاربران صرافی‌های رمزارزها حضور فعالی در معاملات دارند و ۹۹ درصد بقیه به دلیل نداشتن مهارت‌های لازم برای معامله، تنها با افتتاح حساب کاربری و خریداری یک رمزارز هیچ کاری دیگری انجام نمی­دهند.

 

او به حجم کم بازار رمزارزها نیز اشاره کرد و افزود: این مشکل باعث آسیب ­پذیری بازار در برابر دست­کاری‌ نهنگ‌ها می ­شود. همین آسیب‌پذیری باعث اعتماد پایین به تحلیل‌های تکنیکال در این بازار می­ شود و درنتیجه همیشه این امکان برای معامله‌گران تازه‌کاری که تابع هیچ سیستم مدیریت ریسکی نیستند وجود دارد که پول خود را در این نوسانات ناگهانی از دست بدهند.

البته ناگفته نماند که معامله‌گران مجربی هم در این بازار وجود دارد که شناخت شان از بازار به حدی است که نه تنها ضررهای خود را مدیریت می­ کنند، بلکه به سود نیز می‌رسند.

همین موضوع نشان­گر اهمیت وجود پلتفرمی است که بتواند خدمات حرفه‌ای معاملاتی برای افرادی ارائه کند که هدفی جز نگهداری ارزهای خود را دارند. فاتاخوف در تکمیل صحبت‌هایش تصریح کرد که کارکردن با چنین پلتفرمی به سادگی فشردن چند دکمه روی صفحه نمایش خواهد بود.

 

در صورت نیاز به خرید یا مشاوره و نیاز به پروزه های مشابه با ما تماس بگیرید:
۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
omid.ahmadyani@Outlook.com
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا