گوگل پی (Google Pay) چیست و چه تفاوتی با گوگل پلی دارد؟ – فناوران امید

اشتراک گذاری پست

گوگل پی و گوگل پلی دو کلمه با تشابهات زیادی هستند که کاربران گاها آن دو را با هم اشتباه می گیرند.استفاده از این دو نرم افزار بسیار زیاد است واز جمله اپلیکیشن های پر دانلود محسوب می شوند. سیستم پرداخت گوگل، گوگل پی (Google Pay) نام دارد. این اپلیکیشن نیاز شما را از پرداخت با کارت اعتباری بر طرف می کند. گوگل پلی نرم افزاری است که بر روی اکثر گوشی های اندروید نصب است و ابزاری برای دانلود اپلیکیشن محسوب می شود. در این پست همراه ما باشید تا شما را با جزییات این دو نرم افزار مهم آشنا کنیم.

معرفی گوگل پی (google pay)

مدتی است که مردم دیگر تمایلی به حمل حجم زیاد پول نقد ندارند و ترجیح می دهند از کارت های اعتباری استفاده کنند. این نیاز و علاقه مردم شرکت های بزرگ را بر آن داشته تا خدمات خود را به این سو سوق دهند. گوگل پی، مانند یک کیف پول الکترونیک است که شما را از نگرانی های ناشی از همراه داشتن پول نقد، بی نیاز می کند.

البته این اولین بار نیست که یک شرکت این سبک از خدمات را ارائه می دهد. قبلا شرکت اپل کیف پول اپل پی و سامسونگ کیف پول سامسونگ پی را عرضه کرده اند. ساز و کار گوگل پی نیز مانند آنهاست. شما برای استفاده از google pay باید کارت های خود را در این نرم افزار اسکن کنید. کارت های اعتباری زیادی تحت پوشش این اپ قرار دارند که برخی از آنان عبارت اند از : مستر کارت، ویزا کارت و پی پال . تراشه NFC که در گوشی موبایل شما نصب شده است امکان استفاده ازگوگل پلی را در مراکز خرید وفراهم می کند.

همچنین بخوانید |  روش های متفاوت کسب درآمد از گوگل

خرید ویزا کارت

خرید مستر کارت

خرید پی پال

اما اگر اندکی به عقب بر گردیم و به زمان پیدایش گوگل پی مراجعه کنیم، به نام اندروید پی نیز می رسیم. اندروید پی ورژن قدیمی و از بین رفته گوگل پی است. به عبارت بهتر گوگل برای یکپارچه کردن خدمات خود، امکانات اندروید پی را در سیستم خود لحاظ کرده و سعی می کند هر روز به ویژگی های آن بیفزاید.

خدمات گوگل پی با توجه به ناحیه ای که زندگی می کنید، می تواند متفاوت باشد اما تمام سعی این شرکت آن است که شما بتوانید خرید، پرداخت و انتقال وجه به صورت کارت به کارت را با این اپلیکیشن انجام دهید. از جمله خدمات این اپلیکیشن عبارت اند از:

  • خرید بلیط سینما و تئاتر
  • پرداخت هزینه در فروشگاه ها
  • سفارش آنلاین غذا
  • انتقال وجه بین بانکی
  • پرداخت هزینه های سرویس حمل و نقل عمومی
  • و …
برخی از امکانات گوگل پی

معرفی گوگل پلی (google play)

همان طور که در ابتدای صحبت به آن اشاره کردیم، گوگل پلی بزرگترین مرجع دانلود نرم افزار های اندروید است. گوگل پلی در سال 2012 معرفی شد و قبل از آن اندروید مارکت ابزاری برای دانلود اپ محسوب می شد. به طور خلاصه Google Music، Google eBookstore و فروشگاه اندروید با یکدیگر و تحت نام Google Play ادغام شده‌ اند. شاید یکی از بزرگترین تغییرات گوگل پلی، تبدیل خدمات ابزارهای اندرویدی به سرویس ابری فراگیر باشد.

جالب آنکه شما می‌توانید استفاده از محتوای دیجیتال‌ تان را بر روی هر یک از ابزار اندروید تان متوقف کرده و کار را بر روی دستگاه بعدی ادامه دهید. وقتی آهنگی را روی تبلت متوقف می‌کنید، یا پخش فیلمی را Pause می‌کنید، مرحله‌ ای از بازی را ذخیره می‌کنید یا کتابی را در صفحه مورد نظر می‌ بندید، این امکان را دارید که کار را بر روی گوگل تی وی یا موبایل اندرویدی تان از همان صحنه فیلم، ثانیه آهنگ، مرحله بازی یا صفحه کتاب ادامه دهید. دقیقا می‌ توانید کارهای مشابهی را با گوشی یا تبلت اندرویدی خود با Google Play تجربه کنید.

همچنین بخوانید |  قوانین انتشار برنامه در گوگل پلی که هر توسعه دهنده اندرویدی باید از آن مطلع باشد!

این تمام ماجرا نیست! اگر شما یک برنامه نویس هستید و برنامه های اندرویدی خود را تولید می کنید، می توانید با قرار دادن اپلیکیشن در گوگل پلی، کسب درآمد کنید.

امکان دانلود انواع برنامه ها برای هر سن و جنسیتی در کنار امکانات متفاوت و جالب سرویس های فضای ابری، تجربه جدیدی از سیستم عامل اندروید برای شما فراهم می شود.

گوگل پلی

همانطور که مشاهده کردید، بر خلاف تشابه نام این دو اپلیکیشن، دنیای هر یک متفاوت است و هر کدام کاربرد های متفاوتی دارند. چیزی که در خصوص گوگل پی و گوگل پلی مشترک است، سطح اهمیت و کارایی آنهاست. اگر هنوز نسبت به نصب این اپلیکیشن های مهم اقدام نکرده اید، همین حالا آنها را دانلود کرده و لذت ببرید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام فناوران امید بپیوندید.

فناوران امید مکانیزه ترین ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین، ویژه دانشجویان ، برنامه نویسان و سایر کاربران ایرانی که شامل :

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ،

ثبت نام آزمون های دانشجویی ، فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

این مجموعه نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم ، ریپل و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است

واتساپ پشتیبانی و فروش : 989168869631+

تلگرام پشتیبانی و فروش: omidahmadyani_support@

تماس جهت مشاوره رایگان:

تماس: 02128421193

واتساپ: 09129726343

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا