۱۰ مورد از برترین هایپروایزرهای جهان: چگونه بهترین فناوری هایپروایزر را انتخاب کنیم؟

اشتراک گذاری پست

بعد از اینکه هایپروایزر مناسب برای نیازهای خود را انتخاب کردید، باید بهترین فناوری را برای زیرساخت های خود انتخاب کنید. محصولات مرتبط با هایپروایزرها از طرف فروشندگان مختلفی در دسترس افراد قرار می گیرد و هر کدام از آنها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.

هایپروایزرهای مجازی سازی فلز لخت(Bare-metal):

به طور کلی هایپروایزرها را به دو نوع هایپروایزر نوع ۱ و نوع ۲ طبقه بندی می کنند. در این میان هایپروایزرهای نوع ۱ بر روی سخت افزار نصب می شوند و به همین خاطر به آنها Bare-metal یا فلز لخت می گویند.

وی‌ام‌ویر ای‌اس‌اکس (VMware ESX/ESXi):

همانطور که می دانید وی ام ویر(VMware) فناور های مختلفی برای هایپروایزر دارد که هر کدام از آنها قابلیت های پیشرفته و مقیاس پذیری را در اختیار کاربران قرار می دهند. با اینحال، اجرا و به کارگیری هایپروایزر مجازی سازی فلز لخت VMware کمی هزینه بر خواهد بود زیرا هزینه لایسنس بالایی دارد. فروشنده می تواند نسخه رایگانی از ESXi را ارائه کند اما این نسخه بسیار محدود است و هیچ کدام از قابلیت های پیشرفته نسخه پولی را ندارد. شرکت VMware همچنین دارای نسخه هایی با قیمت کمتر نیز هست که استفاده از هایپروایزر برای زیر ساخت های کوچک را مقرون به صرفه می کند.

مایکروسافت هایپروی (Microsoft Hyper-v):

مایکروسافت هایپر وی به عنوان رقیب جدی وی‌ام‌ویر ای‌اس‌اکس پدید آمد. با این وجود، مایکروسافت هایپر وی بیشتر قابلیت های پیشرفته ای که در VMware وجود دارد را دارا نیست. این هایپروایزر با ویندوز ادغام شده و همین امر استفاده از آن را برای سازمان هایی که نیازمند فناوری های پیچیده و پیشرفته نیستند عالی کرده است.

سیتریکس زن سرور (Citrix Xen Server):

سیتریکس زن سرور یک پلتفرم کامل است که در ابتدا با عنوان یک پروژه متن باز شروع به کار کرد. هسته این هایپروایزر رایگان است اما همانند نسخه رایگان VMware ، تقریبا هیچ قابلیت پیشرفته ای در خود ندارد. سیتریکس دارای نسخه های پولی متعددی از زن سرور است که مدیریت پیشرفته، اتوماسیون و قابلیت های در دسترس بودن را ارائه می کند. علی رغم پیشنهاد یک هایپروایزر مجازی سازی فلز لخت، این شرکت نتوانسته است رقابت خوبی با مایکروسافت و VMware در حوزه فناوری هایپروایزر داشته باشد.

ماشین مجازی اوراکل(Oracle VM):

ماشین مجازی اوراکل،فناوری است که بر اساس زن (Xen) متن باز ایجاد شده است. اگر به دنبال پشتیبانی و به روزرسانی محصول خود باشید باید هزینه کنید. ماشین مجازی اوراکل در حالت ساده خود فاقد قابلیت های پیشرفته ای است که در بیشتر هایپروایزرهای مجازی سازی فلز لخت دیده می شود. چرخه توسعه ماشین مجازی اوراکل طولانی تر و محدودتر است و همین امر رقابت آن با شرکت های دیگری همچون VMware را دشوارتر می سازد. یکی از مزایای ماشین مجازی اوراکل این است که با محصولات دیگر اوراکل هماهنگ و سازگار است بنابراین بدون هیچ زحمتی پشتیبانی می شود.

هایپروایزرنوع ۲:

هایپروایزر نوع ۲ قابلیت نصب بر روی سیستم عامل را دارد. از جمله هایپروایزرهای نوع ۲ که به هایپروایزر وابسته نیز مشهور است شامل وی ام ویر ورک استیشن،وی ام ویر سرور ، مایکروسافت ویرچوال پی‌سی و اوراکل ویرچوال باکس می باشد.

وی ام ویر ورک استیشن(VMware Workstation):

همانطور که می دانید VMware Player یک هایپروایزر مجازی سازی رایگان است. این فناوری را می توان تنها بر روی یک ماشین مجازی واحد اجرا کرد و اجازه ایجاد ماشین های مجازی متعدد را به شما نمی دهد. وی ام ویر ورک استیشن (VMware Workstation) یک هایپروایزر بسیار قدرتمند با قابلیت های پیشرفته ای همچون ثبت و بازخوانی و پشتیبانی از اسنپ شات در ماشین مجازی است. قیمت وی ام ویر ورک استیشن برای خرده فروشان ۱۸۹ دلار است و در سه مورد اصلی مورد استفاده قرار می گیرد: برای اجرای سیستم عامل های متعدد یا نسخه ای از یک سیستم عامل بر روی یک دسکتاپ، برای توسعه دهندگانی که نیاز به محیط sandbox و اسنپ شات دارند، برای اهداف ازمایشگاهی و تحقیقاتی. VMware Fusion نیز نسخه مک ورک استیشن است که تنها ۸۹ دلار قیمت دارد اما برخی از قابلیت ها و توانایی های ورک استیشن را ندارد. این فناوری برای اجرای ویندوز و لینوکس بر روی سیستم عامل مک مناسب است.

وی ام ویر سرور(VMware Server):

وی ام ویر سرور به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد و بسیار شیبه وی ام ویر ورک استیشن است. با اینحال وی ام ویر سرور(VMware Server) برخی از قابلیت های موجود در ورک استیشن را ندارد و تنها از یک اسنپ شات در هر ماشین مجازی پشتیبانی می کند. این فناوری برای اجرای حجم کاری شبیه سرور طراحی شده است.

مایکروسافت ویرچوال پی سی(Microsoft Virtual PC):

مایکروسافت فناوری ویرچوال پی سی را در سال ۲۰۰۳ از Connectix بدست آورد و در سال ۲۰۰۴ آن را با عنوان ویرچوال پی سی معرفی نمود. آخرین نسخه از این فناوری، ویندوز ویرچوال پی سی نام دارد و تنها بر روی ویندوز ۷ اجرا می شود و تنها اجرای سیستم عامل های ویندوزی را بر روی خود پشتیبانی می کند. شاید بتوان گفت رایج ترین کاربرد ویرچوال پی سی اجرای اپلیکیشن های قانونی بر روی ویندوز ۷ دسکتاپی با استفاده از نسخه های قدیمی ویندوز است. ویرچوال پی سی رایگان است و برای کاربرانی که از نسخه های Professional، Enterprise یا Ultimate ویندوز ۷ در دسترس است.

اوراکل ویرچوال باکس (Oracle Virtual Box):

اوراکل ویرچوال باکس(Oracle Virtual Box) یک هایپروایزر مجازی سازی کامل است که می تواند برای نیازها و کاربردهای مختلف مناسب باشد. هایپروایزر ویرچوال باکس عملکرد قابل توجه و منطقی فراهم می کند و اگر دوست دارید مجازی سازی   مقرون به صرفه ای داشته باشید می توانید از آن استفاده کنید.اوراکل وی ام ویر ویرچوال باکس(Oracle VM VirtualBox) جایگزین بسیار خوبی برای هایپروایزرهای گران قیمت برای مجازی سازی دسکتاپی و سروری فراهم می کند.

مجازی سازی Red Hat Enterprise:

ماشین مجازی مبتنی بر هسته اصلی ردهت(KVM) کیفیت هایپروایزرهای مجازی سازی فلز لخت و وابسته را داراست. KVM هسته اصلی لینوکس را به هایپروایزر تبدیل می کند بنابراین ماشین مجازی دسترسی مستقیم به سخت افزار فیزیکی دارد. KVM در مجازی سازی Red Hat Enterprise قابلیت های متعددی را ارائه می کند و دارای یک سرور مدیریت مبتنی بر ویندوز برای مدیریت هاست های متعدد KVM است. این فناوری رایگان نیست با اینحال KVM دارای قابلیت های مختلف و مقیاس پذیری بالایی است. این مورد برخی از قابلیت های پیشرفته را ندارد.

Parallels Desktop:

همانطور که می دانید Parallels به خاطر نرم افزار Parallels Desktop برای سیستم عامل مک مشهور و شناخته شده است. این نرم افزار بسیار شبیه VMware Fusion می باشد. Parallels همچنین یک نسخه دسکتاپی از فناوری هایپروایزر خود دارد که بر روی ویندوز و لینوکس اجرا می شود. همچنین این گزینه نسخه های قدرتمندتری دارد که Parallels Server نام دارد و مقیاس پذیری زیاد و قابلیت های پیشرفته بیشتری دارد. هایپروایزرهای Parallels بسیار کامل هستند و برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ شروع به کار کردند. این شرکت دارای هایپروایزرهای ارزان قیمت و پیشرفته است که می توان برای مقاصد مختلف از آن استفاده کرد.

کدام محصول را باید انتخاب کنیم؟

شما می توانید همه هایپروایزرها را به صورت رایگان تست کنید. بنابراین سعی کنید زمانی را برای تست و بررسی هر کدام از این موارد کنار بگذارید تا مطمئن شوید با نیازهای موجود سازگار است. شما نمی توانید از یک فناوری بیشتر از چیزی که برای آن طراحی شده است انتظار داشته باشید.به عنوان مثال، اگر در حال اجرای Exchange serverبر روی هایپروایزر وابسته ساده هستید، ممکن است همه چیز کندتر شود. همچنین باید به خاطر داشته باشید که ماشین های مجازی پرتابل و قابل تبدیل هستند. بنابراین اگر هایپروایزری را انتخاب کردید و سپس دریافتید که این فناوری برای شما مناسب نیست می توانید از ابزارهای مختلف برای تبدیل آن استفاده کنید.

منبع

۱۰ مورد از برترین هایپروایزرهای جهان: چگونه بهترین فناوری هایپروایزر را انتخاب کنیم؟

امتیاز دهید

در صورت نیاز به سرور و خدمات مدیریت آن با ما در تماس باشید

۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
@omidahmadyani
@omid_ahmadyani

مقالات مرتبط را مطالعه کنید😍

حواله یوان
حواله یوان
شاید وقتی صحبت از نقل‌وانتقالات ارزی مانند ارسال حواله یوان به چین باشد، خیلی‌ها این کار را دشوار و طاقت‌فرسا و پرریسک بدانند. در واقع
حواله روپیه
حواله روپیه به هند ارسال و دریافت حواله روپیه به هند با کمترین نرخ ارسال و دریافت حواله روپیه در کمترین زمان ممکن امکان ارسال
حواله ایران به رومانی
حواله ایران به رومانی شرکت فناوران امید استعلام نرخ ساعت 12 ظهر برای آگاهی از نرخ با پشتیبانی ما در ارتباط باشید:پشتیبان تلگرام @fanavaraneomid_supportپشتیبانی واتساپ:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا