۲۰ مورد از کنترل پنل های متن باز/تجاری برای مدیریت سرورهای لینوکسی

بدون وجود کنترل پنل، مدیریت کردن سایت های متعدد بسیار دشوار خواهد بود.  کنترل پنل های هاستینگ ،رابط های مبتنی بر  وبی هستند که توانایی مدیریت سرویس های وب را در یک موقعیت واحد فراهم می کنند. این کنترل پنل های مبتنی بر وب می توانند اکانت های ایمیلی، اکانت های FTP، عملکردهای مرتبط با مدیریت فایل، ایجاد زیردامنه، مانیتور کردن فضای دیسک، مانیتور کردن پهنای باند، ایجاد بک آپ و سایر موارد را مدیریت کنند. کنترل پنل های هاستینگ راه حل خوبی را برای افراد مبتدی فراهم می کنند. افرادی که سایت های متعددی بر روی سرور مجازی یا سرور اختصاصی دارند می توانند به کمک این کنترل پنل ها کار خود را ساده تر سازند.  شاید بتوان گفت مشهورترین و قدرتمندترین کنترل پنل های موجود پلسک و cPanel هستند. این دو پنل محبوب هستند. با این وجود کنترل پنل های متن باز دیگری در اختیار افراد قرار دارد که می توانند از آن ها استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم ۲۰ مورد از کنترل پنل های متن باز/ تجاری را با هم مرور کنیم. پس همراهامید احمدیانی باشید.

  1. cPanel:

همانطور که می دانید cPanel  کنترل پنل مبتنی بر یونیکس است. رابط گرافیکی این کنترل پنل به شما اجازه می دهد سایت خود و اکانت هاستینگ  را به راحتی  و به سرعت مدیریت کنید.  ابزارهای اتوماسیون برای ساده تر کردن فرایند سایت طراحی شده اند. cPanel کنترل کاملی بر روی جنبه های مختلف سایت و مدیریت آن را از طریق مرورگرهای استاندارد فراهم می کند و  فرایندهایی همچون ایجاد پایگاه داده،  تنظیم اکانت ایمیل و پاسخگویی خودکار و مدیریت فایل های سایت را تسهیل می سازد.

  1. پلسک:

پلسک یکی از کنترل پنل های موجود است که شباهت زیادی به cPanel دارد و به شما اجازه می دهد اکانت هاست خود را از طریق رابط مبتنی بر وب مدیریت کنید. شما می توانید از این کنترل پنل در سرور مجازی(VPS) ، سرور اختصاصی و هاست اشتراکی استفاده کنید. پلسک به شما اجازه می دهد هزاران هاست مجازی را تحت ماشین واحدی مدیریت کنید.  این کنترل پنل به شما اجازه می دهد وظایف بسیاری را خودکار کنید و هزینه ها و منابع موجود را کاهش دهید. این کنترل پنل می تواند بهره وری، کارایی و رضایت مشتری را افزایش دهد.

قابلیت ها:

  • می توانید به کمک آن اکانت FTP را برای کاربران خود ایجاد کنید
  • به شما کمک می کند پایگاه داده و اکانت ایمیلی را ایجاد و مدیریت کنید
  • به شما کمک می کند دامنه و زیردامنه را اضافه نمایید
  • بک آپ گیری از فایل ها و بازیابی آن را انجام دهید
  • DNS و سایر منابع را مدیریت نمایید.
  1. ISPConfig:

ISPconfig   یک نوع کنترل پنل چند زبانه متن باز است که به شما اجازه می دهد سرورهای متعددی را در یک موقعیت واحد مدیریت کنید.  این کنترل پنل متن باز می تواند FTP، SQL، DNS و سرورهای مجازی را مدیریت کند.

قابلیت ها:

  • مدیریت بیش از یک سرور از طریق یک کنترل پنل
  • استفاده راحت از رابط وب برای ادمین ها، نماینده های فروش و مشتریان
  • مدیرین وب سرورهایی همچون آپاچی و Nginx
  • پیکربندی کلاسترها
  • مدیریت سرورهای ایمیلی و FTP
  • و موارد متعدد دیگر
  1. Ajenti:

این گزینه تنها کنترل پنل سبک، قدرتمند و با قابلیت های متعدد متن بازی است که رابط وب واکنشگرایی را برای مدیریت و راه اندازی سرورهای کوچک  فراهم می کند و بهترین انتخاب برای سرورهای مجازی و اختصاصی است. این گزینه افزونه های درون ساختی برای پیکربندی و مدیریت نرم افزارها و سرویس های سرور همچون  آپاچی، Nginx، MySQL، FTP، فایروال، فایل سیستم،Cron،Samba، Squid  و برنامه های متعدد دیگری همچون مدیریت فایل، ویرایشگر کد برای توسعه دهندگان و دسترسی ترمینال دارد.

  1. کلوکسو(Kloxo):

این گزینه یکی از  کنترل پنل های پیشرفته و رایگان برای توزیع ردهت و سنت او اس است.  کلوکسو  با کنترل پنل هایی همچون FTP، فیلتر اسپم، PHP، Perl ، CGI و موارد دیگری برجسته شده است. قابلیت هایی همچون پیام رسانی، بک آپ گیری و بازیابی و ماژول های سیستم تیکت در کولکسو به صورت درون ساخت وجود دارد. این گزینه به کاربران نهایی کمک می کند ترکیبی از آپاچی را به همراه BIND مدیریت یا اجرا کنند و رابط را بین این برنامه ها تعویض نمایند.

  1. OpenPanel:

این گزینه یک کنترل پنل مبتنی بر وب متن باز است که تحت لیسانس GNU General Public کار می کند. رابط کاری این کنترل پنل ساده و جذاب است. OpenPanel( اپن پنل) می تواند آپاچی، AWStats، Bind DNS، PureFTPD، Postfix،پایگاه داده MySQL ،فایروال IPTable و ایمیل های Courier-IMAP  را مدیریت کند.

  1. ZPanel:

این گزینه  دانلود رایگانی دارد و استفاده از آن برای لینوکس، یونیکس، مک، ویندوز اسان است. Zpanel با زبان PHP نوشته شده و  بر روی آپاچی، PHP، MySQL اجرا می شود.  این کنترل پنل دارای مجموعه ای از قابلیت های ضروری برای اجرای سرویس های هاستینگ است. قابلیت های کلیدی شامل Apache Web Server، hMailServer، FileZilla Server، MySQL، PHP، Webalizer، RoundCube، phpMyAdmin، phpSysInfo، FTP Jailingand است.

  1. EHCP:

EHCP(Easy Hosting Control Panel) نرم افزار هاستینگ رایگان برای حفظ و نگهداری سرورهای هاست مبتنی بر وب است. به کمک EHCP می توانید پایگاه داده MYSQL ، اکانت های ایمیلی، اکانت های دامنه، اکانت FTP و موارد دیگر را مدیریت کنید.   این گزینه تنها کنترل پنلی است که پشتیبانی درون ساختی برای Nginx و PHP-FPM  است.

  1. ispCP:

این گزینه پروژه متن باز و رایگانی است که برای کنترل  چندین سرور طراحی شده است و پنل ادمین آن محدودیتی ندارد. ispCP هاستینگ سرور مبتنی بر یونیکس/لینوکس است که با تمامی قابلیت هایی که از یک ابزار هاستینگ می توان انتظار داشت، برجسته شده است. این گزینه به شما اجازه می دهد تمامی سرورها همچون  Domain، اکانت های ایمیلی، اکانت FTP و پایگاه داده های موجود را مدیریت کنید.

  1. VHCS:

این گزینه نیز  کنترل پنلی با رابط مبتنی بر وب برای لینوکس است که برای متخصصان آی تی و فراهم کنندگان خدمات هاستینگ طراحی شده است. VHCS با زبان PHP، Perl و C نوشته شده است که کنترل کاملی بر روی ریسلرها و کاربران نهایی فراهم می کند. در عرض چند دقیقه، می توانید سرورهای خود را پیکربندی کنید و کاربران را برای دامنه ایجاد نمایید. همچنین قادر خواهید بود ایمیل ها، FTP، Apache vhost را مدیریت کنید.

  1. RavenCore:

این گزینه کنترل پنل ساده ای برای لینوکس است.رابط گرافیک کاربری آن با زبان PHp نوشته شده و با Perl  و Bash پشتیبانی می شود.

  1. Virtualmin:

این گزینه یکی از محبوب ترین کنترل پنل های مبتنی بر وب برای لینوکس و یونیکس است. این سیستم مخصوصا برای مدیریت هاست های مجازی آپاچی ، پایگاه داده MYSQL، BIND DNS Domains، Mail Boxes  با Sendmail طراحی شده است.

  1. WebMin:

WebMin یک کنترل پنل فوق العاده کاربردی و قدرتمند است. این ابزار برای مدیریت پلتفرم های لینوکس و یونیکس  طراحی شده است.  این گزینه به اندازی کافی برای مدیریت کامپوننت های محیط های مبتنی بر وب قدرتمند است.

قابلیت ها:

  • پیکربندی و ایجاد سرور مجازی بر روی آپاچی
  • مدیریت، نصب یا پاک کردن بسته های نرم افزاری
  • برای موارد امنیتی می توان فایروال نصب کرد
  • اصلاح تنظیمات DNS، آی پی آدرس، پیکربندی Routing
  • مدیریت پایگاه داده، جداول و فیلدها بر روی Mysql
  1. DTC:

این گزینه کنترل پنل GPL  است که خصوصا برای مدیران و خدمات میزبانی حسابداری طراحی شده است. به کمک این کنترل پنل می توانید وظایفی همچون ایجاد ایمیل، اکانت های FTP، زیردامنه ها، پایگاه داده ها و سایر موارد را به دیگران محول کنید. این کنترل پنل می تواند پایگاه داده MYSQL که شامل تمامی اطلاعات هاستینگ است را مدیریت کند.

  1. دایرکت ادمین(DirectAdmin):

دایرکت ادمین یک کنترل پنل متن بازی است که رابط مدیریتی گرافیکی را برای مدیریت سایت های نامحدود، اکانت های ایمیلی و سایر موارد فراهم می کند. وظایف خودکار سازی شده است . این موضوع بدین معنی است که دایرکت ادمین می تواند وظایف شما را  به طور خودکار برای تنظیم،راه اندازی و مدیریت سایت انجام دهد.

قابلیت ها:

  • مدیریت و ایجاد اکانت ایمیلی و مدیریت پایگاه داده
  • ایجاد اکانت های FTP برای کاربران
  • مدیریت اکستنشن های فرانت پیج، DNS و آمارهای بازدید
  • فایل منیجر درون ساخت برای مدیریت آپلودها
  • تنظیم صفحات خطا یا محافظت دایرکتوری با پسورد
  1. InterWorx:

این گزینه کنترل پنل هاستینگ و سیستم مدیریتی سرورهای لینوکسی است. InterWorx مجموعه ای از ابزارها را دارد که به ادمین ها اجازه می دهد سرورهای خود را مدیریت کنند. این کنترل پنل به دو حالت اجرایی تقسیم شده است:

  • Nodeworx: حالت مدیریتی است که به مدیریت سرور کمک می کند
  • SiteWorx نمای صاحبان سایت هاست که به کاربران نهایی کمک می کند اکانت هاست خود را مدیریت کنند.
  1. Froxlor:

Froxlor یک کنترل پنل متن باز و سبکی است که برای مدیریت های سرورهای مجازی (VPS) ، سرورهای اختصاصی و هاست اشتراکی مورد استفاده قرار می گیرد.  این گزینه جایگزینی برای نرم افزارهای مشهوری همچون cPanel  و Webmin است.

  1. BlueOnyx:

این گزینه توزیع لینوکسی متن بازی است که بر پایه سنت او اس۵٫۸ ، سنت او اس ۶٫۳ و Scientific Linux 6.3 می باشد.  این کنترل پنل تلاش می کند ابزارهای سرور را برای میزبانی وب فراهم کند.  BlueOnyx دارای رابط گرافیک کاربری است که به شما اجازه می دهد FTP و مشتریان هاست را مدیریت کنید.

  1. ISPsystem:

ISPsystem یک کنترل پنل تجاری با تعادل عالی از عملکرد و قیمت است. این گزینه دو نسخه دارد: Lite برای مدیریت سرور مجازی و اختصاصی .  Business برای مدیریت هاست اشتراکی و ریسلرها. این کنترل پنل سابقه ۱۸ ساله ای دارد و  در حال حاضر یکی از محبوب ترین کنترل پنل ها در کشورهایی همچون روسیه است.

  1. Vesta CP:

این گزینه  یکی دیگر از کنترل پنل های متن بازی است که قابلیت های زیادی برای مدیریت و پیکربندی سیستم های لینوکسی دارد. Vesta CP در حال حاضر از RHEL/CentOS 7/6/5, Ubuntu 15.10-12.04 و Debian 8//7/6  پشتیبانی می کند.

۲۰ مورد از کنترل پنل های متن باز/تجاری برای مدیریت سرورهای لینوکسی

امتیاز دهید

در صورت نیاز به سرور و خدمات مدیریت آن با ما در تماس باشید

۰۲۱۲۸۴۲۱۱۹۳
۰۹۱۲۹۷۲۶۳۴۳
۰۹۳۶۲۱۹۶۳۴۳
@omidahmadyani
@omid_ahmadyani

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا